Blizzard tillkännager spel för tidigt

Medlem
Skrivet av Redline:

"When It's Done" räcker som "Datum" för mig, vill inte ha samma flopp som det blev med Diablo II.

För er som inte vet, så var Diablo 2 inte helt klart när det släpptes, har för mig att det var försenat ett bra tag, kommer inte riktigt ihåg, men när det väl släpptes så hade Blizzard hoppat över att lägga dit sista acten, Druid och Assassin klassen, vilket dom bestämde att släppa med i LOD

Så enligt dig var Diablo 2 en flopp?

Medlem

Gillar ni Diablo II så gillar ni garanterat Torchlight. Finns att köpa på Steam för 160 spänn, galet prisvärt.

http://www.torchlightgame.com/media/
Demo: http://www.torchlightgame.com/download

Medlem

Detta är ju verkligen ingen nyhet, Blizzard har väl själva sagt att det kommer två spel nästa år? De syftar ju i så fall på Wow-expansionen och Starcraft 2. Jag antar att vi kommer att få se den femte och sista klassen på blizzcon 2010, men själva spelet förväntar jag mig tidigast 2011, är mer åt 2012 - 2013.

Medlem

Men ge mig spelet....! Så sjukt sugen på spela spelet, ingorance is blizz som dom säger, och i detta fallet håller jag med, hade vilja hellre inte veta om att dom hålla på med diablo 3 än att dom håller på, bara för nu länkar jag så mycket

Medlem

Jag tycker det är väldigt spännande att FZ alltid är ungefär 3 timmar efter i nyhterna (med samma nyheter också) från level7!

smells fishy


signatur

Godspeed

Medlem

Och det kom de på nu?

Medlem

Tja, klart att man överlängtar ibland då alla spelutvecklare drar ut på tiden, men det är väl inte outhärdligt?

Medlem

Blizzard gör alltid skit bra spel. Bara att inse. De släpper inte spel som inte når upp till deras kvalitet (Starcraft Ghost någon?). Jag har nog kört alla deras spel, då räknar jag inte in alla expantioner till WoW dock.
Helt ärligt, när Blizzard släpper ett spel, så är de ofta riktigt riktigt bra!

Jag väntar heller än att få en överhypad skit (Spore?). Blizzard har och kommer nog alltid köra "When its done". Minns inte vilket spel de var men något spel som var rätt hypat tror de var Warcraft 3 och de aldrig sa släpp datum, men helt plötsligt en dag hade de gått guld och de blev mass förhandsbokningar.

Medlem

Ge fan i att klaga på Blizzard, tycker det är bra med ett företag som vågar ta tid på sig för att utveckla produkter med hög kvalitet! För annars kommer det bara några j-vla whiners och klagar på att spelet är rushat o.s.v.

Medlem

Till skillnad från andra utvecklare blir man väldigt sällan besviken. Verkar vara ett vinnande koncept, det där med att göra klart spel innan de släpps.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Inaktiv

LucasArts (speciellt) har mycket att lära sig från Blizzard, men också många andra.

INTE rusha spelen!

Det händer dock ändå att de rushar spelen. Fast det beror på andra faktorer också... Warcraft 3: The Frozen Throne någon?

...någon annan än mig som vet?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Håller med, men dom besvarar alltid hypen med kvalitets spel...med vissa undantag.

Inaktiv
Skrivet av Red1nfern0:

Typiskt Blizzard. Jävla as.

Hellre vänta på ett spel som håller Blizzard klass än få ett spel imorn av EA klass. Men det är ju bara min åsikt...

Medlem

Jag väntar hellre på något gott, så trött på att hitta buggar i spel som har bjudetar på 100tals miljoner.

Hoppas dem slipper säga upp folk, så att det kanske tar ännu längre tid.

PaZ
Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Trist för er som ständigt väntar på spel från Blizzard. =/

Jag har för längesedan gett upp Blizzard. Överskattade spel som av outgrundliga tar 5ggr så lång tid som spelet borde ta att utvecklats, och likväl behöver patchas många gånger under dess livstid. Finputsarsnacket är rätt överdrivet.

Det enda jag fortfarande gillar med Blizzard är att de iallafall satsar på produktunderhåll.

Att det fortsätter patcha spel i flera år beror ju på att de aldrig blir helt nöjda, att jämföra med andra utvecklare som släpper någon patch efter release och sen lämnar spelet åt sitt öde, oavsett hur buggigt det är.

Medlem

Som någon annan sade, då blir det till att spela Torchwood ett tag till.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

När blizzard säger "snart" så menar de egentligen "om ett år eller två".


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag skulle vilja påstå att Blizzard tillkännager spelen i PRECIS RÄTT TID.

Är det en enda sak som Blizzard är experter på, så är det ju just hype och marknadsföring. Troligtvis siktar de på att spelen byggt upp en gigantisk fanskara, genom små cinematiska trailrar och småklipp, långt innan de lanseras.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Jag skulle vilja påstå att Blizzard tillkännager spelen i PRECIS RÄTT TID.

Är det en enda sak som Blizzard är experter på, så är det ju just hype och marknadsföring. Troligtvis siktar de på att spelen byggt upp en gigantisk fanskara, genom små cinematiska trailrar och småklipp, långt innan de lanseras.

Håller med.

Rob Pardo är en hycklare, de vet precis vad de gör när de presenterar spelen, väl medvetna om att de fortfarande har lång tid kvar till lansering.

Sen börjar det smörjas i flera år och skapa hype.

Blizzard är inte bara grymt bra på att göra spel, de är också mästare på marknadsföring och att sälja sina produkter.

Medlem
Skrivet av Buio:

Blizzard är inte bara grymt bra på att göra spel, de är också mästare på marknadsföring och att sälja sina produkter.

Huruvida de verkligen gör bra produkter är dock öppet för debatt, men de kan bannemig förpacka och sälja den konserverade gröten bra!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Äsch, det är väl ingen som är förvånad? Fast å andra sidan levereras det alltid kvalité i slutändan. Kan hålla med om att det är ganska irriterande att spel nämns vid en datum och sen släpps ett år senare.

Just nu är det Starcraft 2 som ligger i vattnas i mungipan...

Inaktiv

Det här begrep man ju redan från början när de sagt att SC2 skulle komma nästa år.. de släpper ju inte två så stora spel i samma veva.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Källa på det tack? Som betatestare så kan jag säga att du snackar sörja.

Källa på det tack. Som [Insert yrke] så kan jag säga att du snackar sörja.

Skrivet av MugiMugi:

Så detta är en nyhet? Blizzard har ALTID tillkännagivit deras spel för tidigt, jag har t.ex. totalt tröttnat på SC på grund av hur försenat enligt mig spelet är.

Om de ska utannonsera spel, gör det MAX 1 år innan det släpps. hällts mindre än så.

Så ett spel blir sämre för att du vet att det kommer släppas? NHL 2015 är "bekräftat" - måste ju suga då.

Skrivet av Krewli:

Detta är ju verkligen ingen nyhet, Blizzard har väl själva sagt att det kommer två spel nästa år?

Intervjun är ju ny och färsk. Så varför är det inte en nyhet? Sedan så besöker jag inte så många gamingsidor. Gillar att få det samlat på ett och samma ställe.

Skrivet av flashkan:

Jag tycker det är väldigt spännande att FZ alltid är ungefär 3 timmar efter i nyhterna (med samma nyheter också) från level7!

Anklagar du för plagiat?
Eller menar du att FZ.se ska inte rapportera nyheter som level7 rapporterar? D.v.s. om Expressen skriver att kungen är död så får inte aftonbladet skriva en 8-sidorsartikel om de nästa dag?

----

Kewl shit, orkar inte bry mig. Ge mig Starcraft 2 när det är klart - om de är dåligt så dör jag olycklig.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av PaZ:

Att det fortsätter patcha spel i flera år beror ju på att de aldrig blir helt nöjda, att jämföra med andra utvecklare som släpper någon patch efter release och sen lämnar spelet åt sitt öde, oavsett hur buggigt det är.

Nej, det beror på att de inte behöver skapa spel, sen de släppte WoW var ekonomiskt oberoende en självklarhet. Istället för att jobba på nya spel (som de ändå ej kan/vill/vågar) släppa så får personalen patcha gamla spel, så de ser ut som de bryr sig
Dessutom riskerar de inga besvikna fans

Medlem

DeKvittar = bra skrivet

Medlem

Hade varit kul att se Blizzard göra något nytt, ny story osv. Måste väl vara mer än 10 år sedan Blizzard kom på något nytt.

Ge mig Wc 4!

Inaktiv
Skrivet av Whip:

Hade varit kul att se Blizzard göra något nytt, ny story osv. Måste väl vara mer än 10 år sedan Blizzard kom på något nytt. Ge mig Wc 4!

Det är ju sagt att deras nästa MMO bygger på en annan IP än deras klassiska.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Ge fan i att klaga på Blizzard, tycker det är bra med ett företag som vågar ta tid på sig för att utveckla produkter med hög kvalitet! För annars kommer det bara några j-vla whiners och klagar på att spelet är rushat o.s.v.

Blizzard är ett av få företag som mer eller mindre bara släpper grymma spel. Tyvärr har de en av de mest korkade utgivarna någonsin och jag börjar på allvar överväga en bojkott. Har väntat på Starcraft 2 ända sedan jag körde klart Brood War och trodde aldrig jag någonsin ens skulle överväga att inte köpa deras spel ännu mindre samtliga. Men efter att ha läst det ena korkade beslutet efter det andra från A/B VD så kan jag inte göra annat. Actvision börjar få samma storhetsvansinne som EA medan EA äntligen verkar fattat att drakonisk DRM är av ondo och mervärde är enda sättet att "besegra" piratkopiering (som ju egentligen är andrahandsmarkanden ).

Har lagt ner en hel förmögenhet på pc och konsolspel men inte haft tid att spela alla, åtminstone kommer jag få en hel del tid över nu när jag tydligen kommer bli tvungen att avstå många nya spel=).

123
Skriv svar