Blizzard tillkännager spel för tidigt

Medlem

Väntar hellre och får ett väl polerat spel än ett spel som har blivit framstressat och är fullt med buggar.

Tycker att Blizzard alltid har 100% kvalité på sina spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Väntar hellre och får ett väl polerat spel än ett spel som har blivit framstressat och är fullt med buggar.

Tycker att Blizzard alltid har 100% kvalité på sina spel.

Ingen kan neka det. Men det är fortfarande irriterande.

Medlem
Medlem

Att Blizzards spel tar god utvecklingstid på sig är nog inget nytt för oss flesta, antar jag. Bra att de erkänner att de utannonserar spel för tidigt. Dock tror jag Blizzard vet vad dom gör.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, klart Blizzard försenar spelet då det endast lever på hype. Av vad man sett så verkar det bli en casual/wow-inspirerad blek kopia av den klassiska Diablo-serien. Får väl hålla sig till Diablo 1-2 och andra spel i samma genre, som ännu håller klassen (sacred).

Bara deprimerande när spelföretag gör halvseriösa försök att återuppliva en gammal klassisk serie, slaktar själen i spelet och gör det sött, gulligt och enkelt så alla kan vara med, som Empire Earth 2-3. Enda chansen att Diablo 3 skulle bli bra vore om Blizzard skulle välja att satsa mer på spelupplevelsen och sina "gamla" kunder, än de nya miljoner som kommer via WoW. Vi vet alla hur sannolikt det är

Läste du artikel? Dom ber om ursäkt för att dom utannonserar spel förtidigt. Och man kan aldrig leva på att hypea ett spel i 3 år, förstår väll dom också. Sen som du sa själv, dom har tre år på sig att ändra allt i sitt spel. Dom kanske gör det till ett svart spel, där alla i sina svarta kläder sitter i sina svarta rum, är glada att dom fick det spel dom ville ha. Vill bara säga att dom har en god tid på sig att ändra saker och skitsamma om dom inte gjort det.

Och Empire Earth har aldrig varit något bra spel överhuvudtaget.

Skrivet av Grumbledock:

Nej, det beror på att de inte behöver skapa spel, sen de släppte WoW var ekonomiskt oberoende en självklarhet. Istället för att jobba på nya spel (som de ändå ej kan/vill/vågar) släppa så får personalen patcha gamla spel, så de ser ut som de bryr sig
Dessutom riskerar de inga besvikna fans

Skrivet av Whip:

Hade varit kul att se Blizzard göra något nytt, ny story osv. Måste väl vara mer än 10 år sedan Blizzard kom på något nytt.

Ge mig Wc 4!

Du gnäller på dom att de ska göra ett nytt universum samtidigt som du vill de ska försätta på Warcraft 4?

Fast... ni vet dom utannonserat ett helt nytt spel va?

Medlem
Skrivet av Storfors:

Du gnäller på dom att de ska göra ett nytt universum samtidigt som du vill de ska försätta på Warcraft 4?

Fast... ni vet dom utannonserat ett helt nytt spel va?

Gnäller? Nja, säger att det hade varit kul att se vad dom kan hitta på, inte att jag vill ha det. Jag menar att jag hellre vill se Wc 4 än Sc2/D3/WoW exp/nytt mmorpg.

Lär ju ta ett bra tag innan det kommer. Mmorpg är inte särskilt story krävande heller.

Medlem

Som tur är så släpps det hela tiden massor av andra spel som man kan underhålla sig med

Valve och Blizzard är mästare på att dröja med sina spel...

Inaktiv

Dom e ju duktiga på att bygga upp förväntningar iaf.

Medlem

håller med om att dom utanonserar spel för tidigt.. är bara segt att få veta om ett spel å sen måsta vänta i 1-2 år innan det kommer.. man hinner ju nästan tappa suget efter det.

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

Jag skulle vilja påstå att Blizzard tillkännager spelen i PRECIS RÄTT TID.

Är det en enda sak som Blizzard är experter på, så är det ju just hype och marknadsföring. Troligtvis siktar de på att spelen byggt upp en gigantisk fanskara, genom små cinematiska trailrar och småklipp, långt innan de lanseras.

Måste säga att min starcraft 2 hype helt har dött.

Var sjukt sugen innan, men inte vidare sugen nu längre.

Vet faktiskt inte ens om jag kommer köpa det, var givet innan. Det beror helt på hur det funkar MP.

Medlem

Blizzard sitter med båda kulorna i händerna på fansen. Det finns tyvär bara två utfall. Ena: BUUUHUUU Blizzard gör inget och säger inget om spelet jag hängivit mitt liv till att följa UTVECKLINGEN på eller BUUHUU jag hatar Blizzard för att dom säger saker och sen inte följer vad dom sagt... Jag lider i väntan på diablo 3 som fan i mig förtjänar årets spel pokalen som dom själva får fylla i året på! PEACE OUT

rav
Medlem

Var väl endå ingen som förväntade sig en release 2010
Precis som Starcraft 2 så är det ok om Diablo 3 tar tid på sig, de tåls ju att vänta på.

Medlem

Hur jävla lång tid kan det ta att utveckla ett spel egentligen. Man hinner ju utveckla två nya generationer processor-arkitekturer på samma tid som dom tar och knåpar ihop lite kod och grafik. Det är bara i spelbranchen det kan ta sån tid att få ut en produkt utan att det skiter sig.

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Hur jävla lång tid kan det ta att utveckla ett spel egentligen. Man hinner ju utveckla två nya generationer processor-arkitekturer på samma tid som dom tar och knåpar ihop lite kod och grafik. Det är bara i spelbranchen det kan ta sån tid att få ut en produkt utan att det skiter sig.

Det är därför Blizzard inte gör konsollspel. För om de börjar göra ett så hinner en ny generation konsoller komma ut innan det spelet är släppt och då göra det inaktuellt.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Måste säga att min starcraft 2 hype helt har dött.

Var sjukt sugen innan, men inte vidare sugen nu längre.

Vet faktiskt inte ens om jag kommer köpa det, var givet innan. Det beror helt på hur det funkar MP.

Även om du och jag kanske inte köper det, just pga att det bara är samla gamla vanliga Starcraft i ny förpackning, och vi lärt oss hantera Blizzards hype-knep, så slår jag vad om att det blir en garanterad framgång rent försäljningsmässigt.

Blizzard är experter på att tygla massorna, mjölka licenser, anordna spelkonvent och mata fansen med videoklipp. Det kan ingen ta ifrån dem, så länge den stora massan är hjärndöd


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Storfors:

Läste du artikel? Dom ber om ursäkt för att dom utannonserar spel förtidigt. Och man kan aldrig leva på att hypea ett spel i 3 år, förstår väll dom också. Sen som du sa själv, dom har tre år på sig att ändra allt i sitt spel. Dom kanske gör det till ett svart spel, där alla i sina svarta kläder sitter i sina svarta rum, är glada att dom fick det spel dom ville ha. Vill bara säga att dom har en god tid på sig att ändra saker och skitsamma om dom inte gjort det.

Och Empire Earth har aldrig varit något bra spel överhuvudtaget.

Visst, men man börjar faktiskt bli väldigt less på deras ständiga förseningar. Jag var knappt tonåring första gången man hörde seriösa rykten om SC2, D3 och såg bilder av det första. Nu har man egen bostad och är sambo, ska man hinna få barn/barnbarn innan de släpper ett spel?

Blir bara så irriterad för att man på något plan faktiskt hoppas på att de ska släppa spelen, så man kan få spela dem med bra grafik, nya enheter och full kompabilitet med nya datorer. Så länge de har WoW som kassako kommer de nog inte släppa D3/SC2 i onödan, de vill ju inte konkurrera med sig själva.

Sen är Empire Earth + the Art of Conquest enligt mig det bästa RTS som finns, många enheter, unika valmöjligheter att förändra varje unik individ samt många epoker med många enheter. De som skapade EE var ju avhoppare från AoE, de tyckte (precis som jag) att den spelserien erbjöd för lite.

Tyvärr finsn inget spel som erbjuder lika mycket, vore kul om SC2 kunder erbjuda möjligheten att välja olika uppgraderingar så ex. mina marines gör mer skada men dina skjuter på längre avstånd, det var EE storhet.

Sen tror jag Blizzard medvetet valt att göra Diablo 3 lite snällare, just för att nå en bredare publik. På samma sätt som att Wii/WoW är casual = säljer bra så vill nog inte blizzard riskera att bara "hardcore" spelare köper ett "mörkt och läskigt spel" med läskiga skelett etc. Men man kan ju hoppas. Ska jag spela D3 får de antingen fixa valbar inställning med lite mysig, mörk (inte grå/brun utan "läskig") grafik eller vänta på en mod.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Sen tror jag Blizzard medvetet valt att göra Diablo 3 lite snällare, just för att nå en bredare publik. På samma sätt som att Wii/WoW är casual = säljer bra så vill nog inte blizzard riskera att bara "hardcore" spelare köper ett "mörkt och läskigt spel" med läskiga skelett etc. Men man kan ju hoppas.

D3 är betydligt blodigare än D2, även om de kanske tonat ner på läskiga och mörka detaljer för bakgrunderna. Blizzard är dock extremt politiskt korrekt och tillrättalagt. Tyvärr får man då känslan av att extrema saker görs för att sälja och inte för stämning. Lite som det med Modern Warfare 2 nyligen.

Kolla på denna film för rejäla splatter-effekter t.ex.
http://us.blizzard.com/diablo3/media/movies/monkgameplay.xml

Medlem

Tycker detta vart rätt vettigt att inte ge släppdatum. Ser inget syfte i att man skall behöva ett släppdatum som privatperson. Bra att de istället tar sin tid att utveckla spelet, sedan har de med största sannorikhet interna deadlines, så slappa lär dom inte göra

Det kommer när det kommer, och under tiden kan man se utvecklingen av spelet. sen kan man alltid analysera när det kan komma ut.

Inaktiv

I väntan på Dubblo 3 så kan ni roa er med Titan quest (med expansion immortal throne)

http://www.youtube.com/watch?v=HajwEwp0gJk


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Blizzard är bra och Diablo 2 håller fortfarande tycker jag. Synd att de ska vara sådana as på att fresta oss i förväg, jag har iaf. aldrig fastnat i WoW-träsket, min bror spelar på mitt acc. sedan 1,5 år.


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem
Skrivet av Buio:

Kolla på denna film för rejäla splatter-effekter t.ex.
http://us.blizzard.com/diablo3/media/movies/monkgameplay.xml

Visst, härligt med splatter men det kändes onekligen lite "tomt". Stora röda bollar som exploderade, men väldigt lite innehåll (likdelar?), byt färg och det gkan lika gärna vara en granat, eller laservapen. Splatter kan också bli för mycket (aka Tendrils of Darkness-skillen i Sacred 1). Mer kroppsdelar eller tydligare lik på marken, men som sagt splatter är inte det viktigaste.

Så länge splvärlden är balanserad, det får gärna finnas ljusa/vackra/snälla områden med människor, men grottor/källare/slott får med fördel vara mörka och läskiga. Sen kan det såklart gärna finnas mörka/läskiga områden i spelet också, delar av världen där Diablo härskar.

Man bör minnas att även om MW2 skapade debatt så sålde också spelet sjukt mycket bättre än sin föregångare, trots att det saknades moddar, dedikerade servrar, röstchatt m.m. All publicitet är bra publicitet...

*Ironi*
Dock finns alltid risken att Blizzard ska vara helt politiskt korrekta igen och istället låter slubossen bli Ronald McDonald på valfritt McDonalds, så det inte blir för hemskt för spelare i åldern 5+.
Tror nästan blizzard hinner uppdatera sin logga inegn inann D3 släpps, den nuvarande ser för mörk/vuxen ut. Rosa med rundade kanter FTW!

Inaktiv

Modern Warfare 2 är faktiskt PEGI 18. Skulle dock tro att det är väldigt många under 18 som spelar det.

Diablo 3 lär dock ändras en del fram till release. Vi får väl se hur tillrättalagt det är när det släpps.

123
Skriv svar