Obama vill använda spel som utbildning

Robot
MFC
Medlem
Obama vill använda spel som utbildning

All your base are belong to us!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Inte använda spel som MW2 och berätta hur härliga alla krig är?
Tja, amerikanerna är roliga...

KoP
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inte använda spel som MW2 och berätta hur härliga alla krig är?
Tja, amerikanerna är roliga...

Öhm.. alternativt visa hur hemska krig är.

Medlem

Hm... verkar sympatiskt att uppmuntra utbilding.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låter som en bra idé. LBP kan användas till så mycket. T.ex. att någon skapar banor där man ska räkna ut mattetal. Eller engelska där man ska välja rätt ord i en mening.

Barnen kommer att engagera sig på ett helt annat sätt.

Medlem

Gör ett återsläpp på alla Sierras Quest spel så lär sig amerikanerna ialla fall några viktiga engelska/amerikanska ord.
Utveckla Quest spelen så att man måste skriva korrekt engelska så lär de sig det med.

Istället för "get apple" ska det såklart bli "Take the apple" etc..
Kan Obama få i alla fall någon procent av sin befolkning att prata korrekt istället för sina Yo Ho' streetslang så vore det ju possitivt.

Jag har Kings Quest och Space Quest att tacka för många av mina engelska betyg i skolan

Medlem

Obama är najs!

Medlem

Little Big Planet till folket!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag har aldrig testat Little Bi Planet men att använda just det spelet verkar som en bra ide. Borde dem inte använda spel som MW2 för att visa att kul är jätte roligt också? (AA3 räknas inte)

Medlem

Yes we can!


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Obama is tha mon Bro!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Inaktiv

Är jag den enda som tycker det onödigt att lägga cirka halva försvarsmaktens bugdet på spel?

Medlem

...åter föra det amerikanska utbildningsväsendet för skolbarn till toppen?
När skulle dom vart i topp senast menar du...?

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Är jag den enda som tycker det onödigt att lägga cirka halva försvarsmaktens bugdet på spel?

Jag tycker inte det, och om vi skulle jämföra med USA:s försvarsbudget så är det bara en droppe i havet;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

OBAMA
OBAMA..

Medlem

Och det här är samma snubbe som sa att TV-spel/TV var hemskt och man skulle aldrig uppmuntra sina barn till använda det. Men propaganda det är han bra på, även om han börjar bli genomskinlig nu.

Medlem
Skrivet av MrLongbow:

Är jag den enda som tycker det onödigt att lägga cirka halva försvarsmaktens bugdet på spel?

Halva? Är det inte snarare motsvarande 0,6 procent? (på ett ungefär)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

GO LBP! GO GO GO!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Visste att Obama var en lättis men detta är ju löjligt.


signatur
Medlem

Varför inte använda Duke Nukem som en hälsosam förebild för alla de små amerikanska barnen?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av MrLongbow:

Är jag den enda som tycker det onödigt att lägga cirka halva försvarsmaktens bugdet på spel?

Halva? Är det inte snarare motsvarande 0,6 procent? (på ett ungefär)

Syftade på den svenska såklart.

Det är mycket bättre att spendera pengar på något som inte dödar folk men tycker ändå det är löjligt mycket pengar

Medlem

Låter som en skitbra idé ju, nu kan ungdomarna inte skylla på att de är tråkigt i skolan längre ;D

Medlem

Obama är en skådespelare anställd av storföretagen i USA. Han är början på ett helvete

Medlem

Kan nog faktiskt vara ett pedagogiskt sätt att nå dagens tämligen överstimulerade kids. Förutsatt att det görs på rätt sätt dock och i lagom doser relativt "normal" undervisning.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

braid skulle man kunna köra på en mattelektion, andra liknande spel funkar nog minst lika bra de också. de stimulerar samma del av hjärnan som vanlig matte gör, så det är bra skit.

Medlem

Kan ju bli intressant. Fast inte för dem som inte gillar tv-spel. Men en lite småhäftig idé.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar