Amerikanska flygvapnet gillar PS3

Robot
Medlem
Amerikanska flygvapnet gillar PS3

För man en sån här chans att köpa in PS3:or så tar man ju såklart tillfället i akt och köper en extra till "personalrummet"

Medlem

Cell börjar väl bli lite gammal, tycker ni inte det? Lär ju säkerligen få bättre resultat med en gäng nya Opterons eller Xeons, och då behöver man ju inte betala för Blu-ray o.s.v.

Medlem

det här visste jag redan eftersom min farbror jobbar med just de projektet

Medlem

Kanske de skapar virus som kan användas i virtuell krigföring.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Går inte Sony på förlust för varje konsol som säljs?
Då borde det här vara typ katastrof, eller?
:crazy:


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Cell börjar väl bli lite gammal, tycker ni inte det? Lär ju säkerligen få bättre resultat med en gäng nya Opterons eller Xeons, och då behöver man ju inte betala för Blu-ray o.s.v.

"cellen" i ps3an är ju som i princip ny..

ewo
Medlem

undrar hur fort 2200 st ps3 ee...

Medlem

eller varför just cell nu när Gpu Supper datorer börjar komma köp in ett gäng nvidia tesla med cuda

Medlem
Skrivet av Vad Är Mitt Namn?:
Skrivet av MrStalker:

Cell börjar väl bli lite gammal, tycker ni inte det? Lär ju säkerligen få bättre resultat med en gäng nya Opterons eller Xeons, och då behöver man ju inte betala för Blu-ray o.s.v.

"cellen" i ps3an är ju som i princip ny..

Jo den är rätt så ny och Cellsynt bra också.

Medlem

" Senaste nytt! Amerikanska flygvapenet köper 2200 uncharted och demon Soul"


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av MrStalker:

Cell börjar väl bli lite gammal, tycker ni inte det? Lär ju säkerligen få bättre resultat med en gäng nya Opterons eller Xeons, och då behöver man ju inte betala för Blu-ray o.s.v.

Inte riktigt.

Processortekniken i cell-processorerna vs. x86 processorerna (AMD & Intel) är byggda för att hantera slumpartade och ovissa beräkningar, något som inte uppskattas alls utav x86 chipsen, som gillar sekvensa och icke-slumpade beräkninar.

Det är av den anledningen cell-chips ter sig så bra för grafiska applikationer, ex. spel.....där slumpartade beräkningar väldigt gärna passar bra in, vilket de kära programerarna säkert tidigare hade väldigt svårt att gå ihop på x86 platformen.

Och en sak är helt säker, de har inte ens lyckats öppna upp en bråkdel av potentialen...har för mig att de inte ens använder flertalet utav de 8 kärnorna än.

Det som dock inte "makes sense" är varför Amerikanska försvaret går och köper snik-varianten av cell processorer, när de kan gå och köpa server varianten ?

Kanske de fick "mini budgeten"

Medlem
Skrivet av bukkah:
Skrivet av MrStalker:

Cell börjar väl bli lite gammal, tycker ni inte det? Lär ju säkerligen få bättre resultat med en gäng nya Opterons eller Xeons, och då behöver man ju inte betala för Blu-ray o.s.v.

Inte riktigt.

Processortekniken i cell-processorerna vs. x86 processorerna (AMD & Intel) är byggda för att hantera slumpartade och ovissa beräkningar, något som inte uppskattas alls utav x86 chipsen, som gillar sekvensa och icke-slumpade beräkninar.

Det är av den anledningen cell-chips ter sig så bra för grafiska applikationer, ex. spel.....där slumpartade beräkningar väldigt gärna passar bra in, vilket de kära programerarna säkert tidigare hade väldigt svårt att gå ihop på x86 platformen.

Och en sak är helt säker, de har inte ens lyckats öppna upp en bråkdel av potentialen...har för mig att de inte ens använder flertalet utav de 8 kärnorna än.

Det som dock inte "makes sense" är varför Amerikanska försvaret går och köper snik-varianten av cell processorer, när de kan gå och köpa server varianten ?

Kanske de fick "mini budgeten"

intressant läsning! Får man fråga om du möjligtvis jobbat som spelutvecklare?

btw. core 8i är väl den senaste cell processorn från IBM? Den kostar ca 10 000 dollar styck om jag minns rätt och kan vara varför de väljer PS3 då de ändå får ut så mycket som de behöver?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Har inte så stor koll på CELL men jag får känslan av att CELL är lite före sin tid och därför kan ingen använda CELL's "true power".

Medlem

hahaha skönaste avslutningen på en nyhet någonsin!!!! asg!!!!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av bukkah:
Skrivet av MrStalker:

Cell börjar väl bli lite gammal, tycker ni inte det? Lär ju säkerligen få bättre resultat med en gäng nya Opterons eller Xeons, och då behöver man ju inte betala för Blu-ray o.s.v.

Inte riktigt.

Processortekniken i cell-processorerna vs. x86 processorerna (AMD & Intel) är byggda för att hantera slumpartade och ovissa beräkningar, något som inte uppskattas alls utav x86 chipsen, som gillar sekvensa och icke-slumpade beräkninar.

Det är av den anledningen cell-chips ter sig så bra för grafiska applikationer, ex. spel.....där slumpartade beräkningar väldigt gärna passar bra in, vilket de kära programerarna säkert tidigare hade väldigt svårt att gå ihop på x86 platformen.

Och en sak är helt säker, de har inte ens lyckats öppna upp en bråkdel av potentialen...har för mig att de inte ens använder flertalet utav de 8 kärnorna än.

Det som dock inte "makes sense" är varför Amerikanska försvaret går och köper snik-varianten av cell processorer, när de kan gå och köpa server varianten ?

Kanske de fick "mini budgeten"

intressant läsning! Får man fråga om du möjligtvis jobbat som spelutvecklare?

btw. core 8i är väl den senaste cell processorn från IBM? Den kostar ca 10 000 dollar styck om jag minns rätt och kan vara varför de väljer PS3 då de ändå får ut så mycket som de behöver?

Hehe Redmac varför får du det till just spelutvecklare? Ja CELL är bra häftig alltså, man skulle ha en sån prolle i datorn hehe

Medlem

Eller så är det för att PS3's användargränssnitt är lagom svårt för den genomsnittlige militären.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Verkar som om militären allt haft en förkärlek till Playstation. De som var med kommer kanske ihåg att redan den gamla PS2:an påstods vid lanseringen ha en sådan kraftfull CPU att den skulle kunna användas till kärnvapenutveckling och andra beräkningsintensiva arbeten och borde belagts med restriktiva exportregler. Vilket indirekt skulle bevisats då Iraq sades ha köpt ett par tusen så fort de blev tillgängliga...
Osannolikt historia men helt klart ett mycket effektivt PR sätt hypa upp en ny (eller i detta fall inte helt ny) konsol med.

Medlem

Smart av dem, dom kommer inte ångra sig


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Fattar ni inte att de köper in ps3:orna för att dom har en grym beräkningskapacitet, och är mkt billigare än superdatorer! (kostar ju 299$ i USA vilket är: 2070 kr i dagens värde!)

Medlem

Okej...
Det borde väl göra Sony glada, såvida dem faktiskt inte förloar pengar för varje såld konsol. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar