Se framtida grafik i Aion

Robot
Medlem
Se framtida grafik i Aion

Det blir bara bättre och bättre


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ser lovande ut med dom ändringarna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta kommer bli jävligt bra.

Medlem

de borde ju kunna smeta på som faen det är väll crysis motorn?

Medlem

Synd att man får huvudvärk efter 3 sekunder av att kolla på videoklippet, horribelt lagg.

Medlem

Ja tack, ny dator när det kommer


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Oneone:

de borde ju kunna smeta på som faen det är väll crysis motorn?

Nej, det är CryEngine från Far Cry de använder. I Crysis är det CryEngine II som används.
Tycker att spelet, rent grafiskt, i dagsläget ligger långt efter flera MMO. Karaktärerna är bra men resten lider av framförallt de låga texturerna. Långt ifrån Lotro för att inte tala om AoC på den fronten.
Men men, ska bli intressant att se hur denna uppiffning blir i förhållande till prestandan. Det ser ut som att de lågupplösta texturerna behålls medan man lägger tyngden på ny ljussättning och bättre "shading".

Medlem

Gillar verkligen hur snön lägger sig på marken och träden!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

...Aion

Spela Darkfall istället. Enda nischade mmo värt att spela. Alla påklistrad thempark-grafik i världen (som dessutom laggar sönder pvp) är ingenting mot spelkänsla och full loot

Spelar iof båda två men Darfall får mest loggningstid lätt!

Medlem

Såg fint ut, men inget för mig spelmässigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ett ord: Orgasmic.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Inaktiv

Härligt för dom som lirar Aion.

Medlem

Ser ut att smiska WoW på fingrarna:D

Medlem

Såg riktigt vackert ut, dock klarar jag inte av MMO, de är för tidskrävande.

Medlem

Det var nog den längsta och tråkigaste trailern jag sett faktiskt. Förstår inte riktigt varför de var tvungen att dra ut det hela på 9 minuter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Vafan är det här dx11? usch dx9 ska det va och så lite polygoner som möjligt som i wow så alla med p4 och xp 32bit kan köpat och tv ska va svartvit så alla färgblinda kan titta! fy bubblan för ny teknologi!.

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Vafan är det här dx11? usch dx9 ska det va och så lite polygoner som möjligt som i wow så alla med p4 och xp 32bit kan köpat och tv ska va svartvit så alla färgblinda kan titta! fy bubblan för ny teknologi!.

färgblinda kan se färger.. du tror väl inte dom går runt o ser i svartvitt ?

OT: Verkar asnice, undrar när detta kommer Undrar om man kan bygga egna hus eller vad dom menade i trailern.. :/

Medlem

Man kan ju hoppas på att de släpper lite på flygrestriktionerna och tar bort lite osynliga vägger när de ändå håller på.
Fast man får väl vara glad åt att man iallafall kommer kunna simma nu och inte bara gå på botten och drunkna.

Inaktiv

Texten på slutet av klippet borde vara never ending grinding, efter lvl 33 i stort sett är det bara grinda och grinda.. och grinda..

Medlem

aa fan va bra

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Det var nog den längsta och tråkigaste trailern jag sett faktiskt. Förstår inte riktigt varför de var tvungen att dra ut det hela på 9 minuter.

För att dom hade mycket att visa, det är ju inte bara 1 sak dom lagt till om man säger så.

Så vackert så man får tårar i ögonen! <3


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Det är inte grafiken som behöver fixas i Aion. Det är grindandet och craftingen.

EDIT: Rättare sagt, grindandet och craftinggrindandet.

Medlem
Skrivet av wbartek:

Texten på slutet av klippet borde vara never ending grinding, efter lvl 33 i stort sett är det bara grinda och grinda.. och grinda..

Förstår precis vad du menar, men vad jag har läst så ska NCsoft West bli en fristående enhet inom snar framtid och "västernisera" spelet ännu mera för oss. Kan nästan lova att det innebär mindre grind, eftersom det är en sak som utmärker asiatiska MMOs men ogillas på marknaden i väst. Kan ju iallafall hoppas

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av wbartek:

Texten på slutet av klippet borde vara never ending grinding, efter lvl 33 i stort sett är det bara grinda och grinda.. och grinda..

Förstår precis vad du menar, men vad jag har läst så ska NCsoft West bli en fristående enhet inom snar framtid och "västernisera" spelet ännu mera för oss. Kan nästan lova att det innebär mindre grind, eftersom det är en sak som utmärker asiatiska MMOs men ogillas på marknaden i väst. Kan ju iallafall hoppas

n000000000000000000000000000!!!!!!!!11
kommer bli wowish av det hela då ='((

Medlem

Såå. spelet har altså inga global lightsources än?.
lol...

Inaktiv
Skrivet av Pettson87:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av wbartek:

Texten på slutet av klippet borde vara never ending grinding, efter lvl 33 i stort sett är det bara grinda och grinda.. och grinda..

Förstår precis vad du menar, men vad jag har läst så ska NCsoft West bli en fristående enhet inom snar framtid och "västernisera" spelet ännu mera för oss. Kan nästan lova att det innebär mindre grind, eftersom det är en sak som utmärker asiatiska MMOs men ogillas på marknaden i väst. Kan ju iallafall hoppas

n000000000000000000000000000!!!!!!!!11
kommer bli wowish av det hela då ='((

+1

Fast da kanske mina polare borjar spela igen.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av flippp:

...Aion

Spela Darkfall istället. Enda nischade mmo värt att spela. Alla påklistrad thempark-grafik i världen (som dessutom laggar sönder pvp) är ingenting mot spelkänsla och full loot

Spelar iof båda två men Darfall får mest loggningstid lätt!

Darkfail borde inte få nämnas, snacka om en besvikelse.

Att det finns folk som spelar det ännu är för mig ett mysterium. Vill du pvpa? Kör ett FPS.

Spelkänsla? Är du full eller? Kan endast se folk som är extremt intresserade av clan pvp ha något kul med det, zergfest imo.

Blir lack bara utav att tänka på skiten, FYFAN! :evil:

Medlem

Tycker grindandet har blivit mycket bättre efter 40, Steelrake är en riktigt bra instans. Men de e klart har man planerat att sola till lvl 50 är Aion fel spel.

Valet av lowres texturer kan vara ett drag för att minska systemkraven.

Och Aion behöver inte denna "expansion" för att slå WoW i grafik, de är redan mycket snyggare.

Medlem

Gife grind. Gillar koll-grind bättre än quest-grind så aion passar mig bra och ser ut att bli riktigt trevligt framöver


signatur

Quake? Är det smittsamt?

1
Skriv svar