Spel tillåter virtuella krigsbrott?

Robot
Medlem
Spel tillåter virtuella krigsbrott?

Javisst. Vi borde bura in nyhetsredaktioner för att de trycker upp massakrer i sina tidningar.

Dessutom så är det ju rent fruktansvärt hur de leker krig i filmproduktioner, på ett sätt som inte överensstämmer med krig. Detta måste vi genast stoppa.

Medlem

det är ett spel å sen när måste spel följa lagar? är väll det som är grejjen med spel att man får göra saker man inte får i verkligenheten? snart kommer väll "friends of newton" eller nåt å klagar över fysiken i spel å att den inte följer verkligheten å att spel utvecklare borde tänka på att visa folk begränsningarna om hur fysik funkar.. idioter..

Inaktiv

Tycker det är skit roligt att göra massgravar i garrys mod.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Medlem

Intressant hur de ens orkar kasta sig över spelindustrin, men samtidigt låter blodet flyta stilla förbi i filmvärlden.
Men så vet man att filmindustrin har mer pengar i mutpåsen, så konstigt är det inte.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Haha. Herregud... Inte nu igen...


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Vissa kan ju inte skilja på spel och verklighet. "jobba hårdare för att påminna spelarna om den verkliga världens begränsningar" men spelens värld är väl inte verklig?

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker det är skit roligt att göra massgravar i garrys mod.

QFT

Medlem

Spelet ska vara underhållningsprodukt Det visar bara hur det går till i verkligheten i vissa krig. Inget som en människa börjar göra för att han spelar det. Självklart inget jag dock skulle göra i verkligheten. But who knows if i were a Warrior for peace and freedom!?


signatur

The King is Back

Medlem

lite störda eller, dom som spelar är över 18, om butikerna jobbar som dom ska, och då ska väl en 18 åring fatta vad som händer runtom i världen?

Inaktiv

Vafa....

Spel är precis som film, man upplever någonting, om det är rätt eller fel är upp till personen i fråga att skaffa sig sin egna bild av. Om man är över åldergränsen på de spel man kör så bör man förstå att det inte är riktigt, och om man nu inte gör det bör man definitivt börja fundera på psykisk vård.

Visst är spel våldsamma, men det är ju precis det som lockar... Krig är ju faktiskt riktigt kul när man inte kan dö i det, när ingen kommer till skada, och man strävar efter att rädda någonting eller någon. Det handlar ju inte om att bygga upp en syn på hur krig fungerar i verkliga livet.

Allting behöver inte vara tillrättalagt inom vissa gränser, då slutar det med att allting blir skit istället...

Jävla... gah..!


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem

Och där ser man varför sådana organisationer inte ska få några pengar.

Inaktiv
Inaktiv

Spel ska vara en nöjesprodukt med åldersgräns för de brutalaste spelen. Tilldelar man spel mer än nöjesvärde så kan man komma fram till konstiga slutsatser...;)

Medlem

Som att makterna som deltar i krig "beaktar regler enligt humanitär rätt och mänskliga rättigheter".

Medlem

Böcker tillåter bra mycket värre saker än vad spel en kan hoppas drömma om, tycker vi borde börja bekämpa litteratur istället (med fördel kan vi ha bokbål också).

Att dom ens försöker, det är väl ganska självklart att det är enorm skillnad på datorspel (pixlar och polygoner) kontra verklighet (människor!), om man tror att datorspelens värld är verklighet så har man bra mycket grövre problem än att man begår krigsbrott.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

BME
Medlem

Jag kan utföra krigsbrott i verkliga livet om de skulle föredra det.

Har aldrig sett ett spel där man varit tvingad att döda civila, man har alltid haft ett val. Och ta tortyr i MW1 som de gav som exempel, när Price "förhör" en kille i kaukasus, tycker att det är fan så mycket bättre att visa de vidriga metoderna som används mot dess vidriga personer, ist för att låtsas om att de aldrig händer.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Jag förstår budskapet men tja. Jag gillar spel som The darkness och liknande. Visserligen inga krigsspel men jag skulle inte säga att det är speciellt humanitära spel :/ Låt gå för att de vill få sin röst hörd och vilja igenom men det ska ju inte vara styrande...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Tycker det är skit roligt att göra massgravar i garrys mod.

Hahaha, dagens roligaste inlägg! Inom samtliga kategorier och sidor!

Medlem

Man vill ju spela spel som är snätt på så verkliga som möjligt ibland, som t,ex Krig spel. Dock eftersom det är ett "SPEL" så sooo what om vi nu råkar plinka en kula i huvudet på en civil, det är ju ett spel trotts allt, för underhållning, inte för typ vi ska träna eller se hur det är i verkligheten ^^

Medlem

Krig och mänskliga rättigheter brukar inte gå hand i hand...

Medlem

"jobba hårdare för att påminna spelarna om den verkliga världens begränsningar"

Vilka begränsningar? De som tillåter privatanställda personer att resa till irak och döda oskyldiga människor för 4000kr/dag och sen åka hem utan åtal eller påföljd?

De som tillåter folk att hugga händer och fötter av andra för att statuera exempel för de övriga och sålunda tillfredsställa västvärldens smak av smycken och skrytmode?

De som tillåter folk att spränga civila, oskyldiga barn i luften med högteknologiska precisionsbomber såväl som hemmabyggda bälten?

Jag visste inget om dessa begränsningar och önskar någon berättar detta för resten av världen så de slutar med dumheterna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vilka idioter det finns.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

de har tydligen inte spelat postal 2

om de gjort de, då hade de nog inte brytt sig så mycket om några krigspel


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Frågan är ju, hur många filmer och böcker innehåller inte krigsbrott?

Media har ingen påverkan på psyket. De kan trigga psykisk sjuka men inte skapa dom. Detta är något som ska ha upptäckts innan den sjuke spelar ett spel, livsstil, beteende osv. Felet ligger alltså hos samhället man lever i och inte i spelindustrin.

Skolmassaker och massmord har hänt hundratals om inte tusentals gånger innan spelen kom.

Krigsbrott begicks förmodligen redan när första kriget började. Ett krig överhuvudtaget är ett brott mot mänskligheten enligt mig, vi borde veta bättre vid de här laget.

Medlem

Schweizare skall nog bara hålla käften, största delen av deras ekonomi bygger på gamla nazipengar alltså inte enbart vapen, fällknivar, klockor och choklad som många tycks tro.

Så Sopa framför egen dörr innan ni pissar utanför grannens garage!

Inget fel att diskutera etik och moral, men det får finnas gränser.

Bara det att man t ex sänker åldern för twilight 2 tycker jag är fel.

Det handlar om att föräldrar bestämmer för vad deras barn skall tillåtas göra och inte, så börja där först.

Gamerdaad!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Haha, det är väl allt man kan säga, som vanligt.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Så länge det släpps filmer som SAW serien så har dom inget att komma med samt kan dom köra upp något där solen inte skiner.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Saken är väl den att i film kan man ju faktiskt inte påverka.
Ta tex flygplans scenen i mw2. Där är det ju du som faktiskt mejar ner folk. ( Jag vet att man kan välja att hoppa förbi scenen, ett exempel bara ).
Sen kan jag förstå att vuxna reagerar på såna här spel.
Dom går förbi våra rum och tittar in och så ser dom oss sitta framför skärmen och döda massa människor. Inte konstigt att dom reagerar.

När man tänker på det låter det rätt sjukt, vi gillar att spela ett spel där det handlar om att skjuta ner andra människor.

Skriv svar