Zelda-producenten om Ocarina of Time

Inaktiv
Zelda-producenten om Ocarina of Time

Det må vara simpelt, men jag tycker ärligt talat att Ocarina of Time fortfarande är bra.

Medlem

Han har förstås helt rätt. Ocarina of Time är fortfarande bra, men inte SÅ bra som man minns det.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Han har förstås helt rätt. Ocarina of Time är fortfarande bra, men inte SÅ bra som man minns det.

Håller med helt. Det är svårt att spela det idag, men det är lätt att minnas hur jäkla bra det var första gången:)

Medlem

Jag spelade igenom hela spelet för första gången någonsin på emulator för bara några månader sen och jag tycker det fortfarande är riktigt bra.

Medlem

Jag köpte det i somras på virtual console och jag måste säga att det är ett av mina favoritspel sen dess! Så dåligt är det verkligen inte!

Medlem
Skrivet av FZ:

Räcker tuff-tuff för att bli lika legendariskt som Ocarina of Time?

Inget Zelda legendariskt utan Kaepora Gaebora

Medlem

Han har rätt- Ocarina of time är så jäkla överskattade.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

A Link to the Past har alltid varit det bästa Zelda-liret, och håller toppnivå även med dagens mått

Majora's Mask har alltid varit min favorit när det kommer till 3D-liren

Sedan tycker jag också att Gameboy-titlarna alltid har varit väldigt underskattade

Medlem

ocarina är bra men past är bättre men det skulle vara riktigt nice med en remake av dem..
och tuvär så har han rätt i och med att det är svårt att spela gammla spel om man är van vid fina spel fast 2d spel på snes går hur bra som hälst en att spela ^^ super mario power


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Men e ni sämst eller? Körde ocarina of time när det var nytt, kan fortfarande köra spelet utan några som helst problem. Har man väl kört det sitter det kvar, och ocarina of time e knappast överskattat. Det förtjänar all den cred det kan få, så e det bara. Vilket skitsnack att säga att spelet inte är bra. Upprörande.


signatur

The world is not going to end. It has already ended.

PaZ
Medlem

Jag håller med om det han säger, det behövs något nytt för zelda nu, hoppas de har det på gång. Senaste spelet tittade jag inte ens på efter att jag klarat det.

Medlem

Ocraina of time är det bästa imo. Det är helt klart lika bra nu som då jag spelade det första gången.

Medlem

Ni som säger att det inte är lika bra som man minns det, är uppvuxna med 3d grafik?

För oss (mej) som växte upp med amiga o nintendo 8bit är det precis så bra som jag tyckte då...
För man kan ju inte jämföra med dagens spel... man måste ju tänka på vad som var tillgängligt då...
Och det fanns inte ett bättre spel till varken n64 eller dreamcast eller playstation...
Inte enligt mej, eftersom alla har ett spel som man alltid kommer att komma ihåg som det "bästa" spelet..

Medlem

Spelade det i somras och jag tycker fortfarande det är ett av de bästa spelen någonsin, likaså Super Mario 64. Wind Waker också för den delen ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Alltså, alla nostalgiska dimmor åsido, spelet är bra men han har ju faktiskt helt rätt i mycket han säger. Det finns opolerade delar, och spelet kanske höjs till skyarna väl mycket ibland. Notera att han inte säger att Ocarina är dåligt, bara att de har lärt sig läxor genom åren som de nya spelen åtnjutit.

Jag växte upp med 8-bit, och för mig kommer A Link to the Past till SNES alltid vara det bästa Zelda, det håller än

Medlem

Det såna här utvecklare/skapare som vi behöver. Han lutar sig inte tillbaka och förskönar gammal skåpmat utan strävar framåt och vill ge oss ännu mer...

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ni som säger att det inte är lika bra som man minns det, är uppvuxna med 3d grafik?

För oss (mej) som växte upp med amiga o nintendo 8bit är det precis så bra som jag tyckte då...
För man kan ju inte jämföra med dagens spel... man måste ju tänka på vad som var tillgängligt då...
Och det fanns inte ett bättre spel till varken n64 eller dreamcast eller playstation...
Inte enligt mej, eftersom alla har ett spel som man alltid kommer att komma ihåg som det "bästa" spelet..

1+

Medlem

Past är fortfarande det bästa.. kan inte ens minnas hur många gånger jag klarat det.. och då har de flesta varit under de senaste 10 åren faktiskt...

Faktum är att SNES utan tvekan den bästa konsolen genomtiderna.. fan vad många bra spel som kom till den rackaren... och alla lika vackra att spela idag..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

OoT är fortfarande bästa spelet som gjorts enligt mig!

Medlem

Ocarina of Time är enligt mig det bästa zelda spelet, och är fortfarande


signatur

Illiud Latine dici non potest!

Inaktiv

Spel åldras mycket mer än böcker och filmer men Zelda 64 ska inte ha mindre än 100/100 i betyg ändå för det var så bra på den tiden.

Medlem

Ptja, jag tyckte inte att det var 100/100 ens på den tiden, fick dock inte lira hela skiten men väldigt mycket. Spelade det för första gången helt och hållet i samma vända som jag lirade wind waker. På många sätt inte riktigt lika bra, men helheten tyckte jag faktiskt mycket mer om. Ocarina kunde vara störande så in i helvete bitvis.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Tyckte OoT var störande då med dess plingande ljud och "Hey, listen!"

Visst var det i grunden ett bra spel trots irritationer som det där, men genom att ge spelet bättre kontroller och ta bort störande moment så är man redan ett märkbart bättre spel.

Har själv alltid gillat Link to the Past mer, och tycker det har åldrats mycket bättre också, speciellt grafiken. Skulle ranka Wind Waker och Twilight Princess över OoT också.

Medlem

OoT är mycket bättre än Wind Waker, Fable 2 och Drag Age Origins eller är det någon som inte håller med?

I put jihad on his head.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

asså lol, seriöst. nån skrev majoras mask?

älskar _alla_ zelda spel förutom den skiten, jag avbröt mitt spelande efter några timmar så besviken som jag var.

ocarina of time var för övrigt var hur grymt som helst när det kom.

Medlem
Skrivet av markooz:

asså lol, seriöst. nån skrev majoras mask?

älskar _alla_ zelda spel förutom den skiten, jag avbröt mitt spelande efter några timmar så besviken som jag var.

ocarina of time var för övrigt var hur grymt som helst när det kom.

Majora's Mask är ett riktigt underskattat spel, många ballade ur pga tidsbristen man hade genom hela spelet, jag själv tyckte det var ett spännande moment.

Men ja, OoT är fortfarande mitt absoluta favoritspel, må så vara att nostalgin har mycket med saken att göra.

1
Skriv svar