Pinball Dreams släpps på PSP

Robot
Pinball Dreams släpps på PSP

Det har varit bärbart länge. Har funnits till iPhone ett bra tag. Och snart kommer Pinball Fantasies! <3

Edit: Haha, där fick man för att man bara läste rubriken / underrubriken och inte hela nyheten .. nåväl! Grym portning på ett grymt spel. Tack cowboy rodeo!

Medlem

Ja, de här spelen nötte man på Amigan. Mycket beroendeframkallande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kommer också ihåg hur man nötte dessa på Amigan. Det var tider det. Varför kan de inte släppa det till PS3 också? Hade ju varit väldigt nice.

Medlem

Jäkligt snygga remakes måste jag säga, alldeles lagom mycket tillfixade så som gradienterna där Amigans färger inte räckte till.

Flakmonkey

högupplöst till XBLA och PSN bitte!

Medlem

Schysst med en remake.
Minns hur man spelade demot till Pinball Fantasies så man nästan slet ut disketten. Det var ju tidsgräns på 5 min, så man fick boota om många ggr.
Sen köpte man spelet och fick en poster med, som man satte upp på väggen i pojkrummet.

Missa förresten inte detta sköna klipp ifrån tiden det begav sig (1994).
En intervju med Digital Illusions ifrån TV4-programmet med det catchiga namnet "Datorfönstret Enter":

http://www.youtube.com/watch?v=eqdvVY4YmSw

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Guru Meditation:

Det har varit bärbart länge. Har funnits till iPhone ett bra tag. Och snart kommer Pinball Fantasies! <3

Edit: Haha, där fick man för att man bara läste rubriken / underrubriken och inte hela nyheten .. nåväl! Grym portning på ett grymt spel. Tack cowboy rodeo!

Haha, gotcha!


signatur
Medlem

Hehe, spelade Pinball Dreams på Amigan rätt mycket. Ett av de få icke-rallyspel som min far gillade också, han spelade nog det mer än mig!

Medlem

Måste skaffa Pinball Fantasies. Kan inte ens gissa hur många timmar jag och en polare satt och spelade det.

Medlem
Skrivet av hunden:

Jäkligt snygga remakes måste jag säga, alldeles lagom mycket tillfixade så som gradienterna där Amigans färger inte räckte till.

Jag tror Pinball Fantasies och Pinball Illusions fanns med AGA version..dessa borde ha tillräckligt med färger...AGA stödde väl 16,8 miljoner färger...

KoP
Medlem
Skrivet av Nosnos:

högupplöst till XBLA och PSN bitte!

Alternativt till DS också..

Inaktiv

Minimal skillnad mellan originalet och nya versionerna! Har god lust att köpa detta till mitt PSP, som att sitta och spela detta på bussen till skolan varje morgon. En resa på drygt timmen.
Dock ser det fult ut när man ser listan:

Release: 1993
Format: PC, PSP


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Minns att jag hade en helt galen higscore på skulls and bones. Kul att se att det återupplivas lite då och då.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av hunden:

Jäkligt snygga remakes måste jag säga, alldeles lagom mycket tillfixade så som gradienterna där Amigans färger inte räckte till.

Jag tror Pinball Fantasies och Pinball Illusions fanns med AGA version..dessa borde ha tillräckligt med färger...AGA stödde väl 16,8 miljoner färger...

Syftade mest på Dreams då bilden i nyheten rätt tydligt visar att färgerna inte räcker till för övertoningen i ramperna.

Dessutom körde jag det bara på Amiga 500/500+ så AGA var det inte tal om för min del

Steel Wheel har jag nött så jäkla många gånger, kan fortfarande höra låten i huvudet.

Medlem

Hade vart trevligt med en DS-version också

Pinball Dreams och Fantasies var ju grymma (Illusions fastnade jag aldrig för riktigt) men dom blev slagna av Slamtilt.

Och jo AGA-version av Pinball Fantasies var snyggare http://hol.abime.net/1056/screenshot
(Illusions fanns ju bara i AGA-version).

AGA körde 256 färger förutom HAM som hade 256,000 men det kunde man ju inte spela i.

Medlem
Skrivet av fryguy:

Hade vart trevligt med en DS-version också

Pinball Dreams och Fantasies var ju grymma (Illusions fastnade jag aldrig för riktigt) men dom blev slagna av Slamtilt.

Och jo AGA-version av Pinball Fantasies var snyggare http://hol.abime.net/1056/screenshot
(Illusions fanns ju bara i AGA-version).

SlamTilt var något jag lirade en hel del..Det bästa pinball spelet som gjorts enligt mig...

Snygga screenshots...

Medlem

Det borde ju komma till ps3 också, flipperspel finns det ju inte så gott om på varken xbla eller psn,
fast flipperspelet ZEN pinball som finns till ps3 på psn är faktiskt riktigt bra, och snyggt,
och så kom det ju ett extrabord eller vad man kan säga, ett streetfighterflipper tillägg till ZEN pinball som är rätt så hyfsat det också.

Inaktiv

Pinball Fantasies <3

Medlem
Skrivet av shastar:
Skrivet av fryguy:

Hade vart trevligt med en DS-version också

Pinball Dreams och Fantasies var ju grymma (Illusions fastnade jag aldrig för riktigt) men dom blev slagna av Slamtilt.

Och jo AGA-version av Pinball Fantasies var snyggare http://hol.abime.net/1056/screenshot
(Illusions fanns ju bara i AGA-version).

SlamTilt var något jag lirade en hel del..Det bästa pinball spelet som gjorts enligt mig...

Snygga screenshots...

Jag håller med dig om att Slamtilt smiskar Digital Illusions spel på stjärten.
Det är det bästa flipperspelet som knåpats ihop. Oavsett plattform.
Saknar de härliga åren med Amiga.

KoP
Medlem

Underbara introlåten till Pinball dreams.. Olof Gustafsson så klart.

http://www.youtube.com/watch?v=EEpD8UXsAec&fmt=18

Medlem

Gudomlig klassiker!

1
Skriv svar