Modern Warfare 2 pc-poppis trots kritik

Medlem
Modern Warfare 2 pc-poppis trots kritik

I exempelvis England står PC-versionen enbart för 3 % av försäljningen.

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

I exempelvis England står PC-versionen enbart för 3 % av försäljningen.

Jaha?? Har du nån källa?

Medlem

Visst, spelet är bra. Men oj vad jag saknar en serverlista och att få välja vilken karta man ska spela på.... Det skulle kunna bli så mycket bättre med några små få uppdateringar!

Medlem

Twilight: New Moon slog tydligen också försäljningsrekord. Det måste vara den bästa filmen någonsin.

Medlem

Varenda PC-användare som betalar för denna skiten är en förrädare som tycker att vi ska betala lika mycket pengar men att få mindre för det. Hårda ord, men så är det. Jag undrar om det är samma personer som köper framtidens mobiltelefoner utan kamera och mms/sms funktion!

Medlem

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

Medlem

Vad oväntat...........


signatur

PSN:Eric_says

Medlem
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

ok men hur ska man då testa spelet (på laglig väg alltså) om det inte finns någon demoversion?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

håller me simon857 spelet e jävligt bra spelar hela tiden. jag är level 17 och det har laggat 2 matcher de e min uppfattning.


signatur

ToMZoN

Medlem

De som bojkottar verkar ju spela alla har säkert sett det.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Akireh:

Twilight: New Moon slog tydligen också försäljningsrekord. Det måste vara den bästa filmen någonsin.

This!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag testade spelet online med hjälp av multiplayer cracken som funkade i 3 dagar och trots motsättningar tvingades jag köpa det eftersom det är den roligaste FPS spelet jag spelat online. Så jävla beroende framkallande är det och jo ibland krånglar IWNet men oftast är det lagfritt. Ni som klagar borde verkligen testa det de som säger att det lagar hela tiden snackar skit IWNet funkar som ett exempel 10 gånger bättre än vad matchmakingen i L4D gör.

Märks att de flesta som klagar inte spelat spelet online. Jag har 1500 spelade timmar i COD4 och MW2 är mitt självklara val. Angående hur man ska få klan spel att funka så lär det komma lösningar bara att vänta och se många klagade jo på COD4 också att det inte var klan vänligt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag älskade Singleplayern, synd det var lite kort.. Men men handlingen var riktigt grym och fet. Multiplayer är också fantastiskt...

Whiners

EDIT:

Sanna mina ord, dom kommer fixa multiplayern bättre till PC spelarna, jag vet det.

Medlem
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

Så du vill inte ha möjligheten att få välja vilken karta du ska spela på?
Du vill inte ha möjligheten att få lägga till favoritservrar där det oftast skapas små communityn runt, där man kan ha kul med bekant folk?
Du tycker om att sitta och glo på Host-byte-skärmen?
Du vill inte ha några moddar?

Det finns en anledning till att folk klagar...

Medlem

Haha, så mycket för "bojkott".

Antingen så spelar alla det ändå, eller så utgör alla de som skulle bojkotta det en otroligt liten del.

Knappast hardcore gamers som bestämmer här, utan den stora massan. Om dom gillar att svälja skit kommer dom få mer. I framtiden i form av betalning för speltid online.

Inaktiv

Har det till PC ! RIKTIGT BRA, men men dedicated servers :*/ och då menar jag inget fjuttigt unlimited noobtube :S

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

Så du vill inte ha möjligheten att få välja vilken karta du ska spela på?
Du vill inte ha möjligheten att få lägga till favoritservrar där det oftast skapas små communityn runt, där man kan ha kul med bekant folk?
Du tycker om att sitta och glo på Host-byte-skärmen?
Du vill inte ha några moddar?

Det finns en anledning till att folk klagar...

Jo visst vill man det, men då köper man inte cod mw2 helt enkelt utan får vänta på nästa battlefield eller så får man köra något äldre spel istället.

Multiplayer och matchmaking funkar kalas och det är skitkul online! och jag är pc fanboyhora sedan länge tillbaks men det funkar bra som det är.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Akireh:

Twilight: New Moon slog tydligen också försäljningsrekord. Det måste vara den bästa filmen någonsin.

This!

Jag beundrar verkligen människor som baserar hur bra något är genom enbart försäljningssiffror. Man lever nog i en ganska enkel värld där det inte finns så många aspekter eller variabler att ta hänsyn till i livet.

Medlem

MW2 är fail utan mods.

UAV, killcam och care package eller vad det heter förstör spelet:(

Medlem

Tycker trots bristerna att MW2 är ett bra spel. Visst, det laggar bäver ibland, men sånt man får ta. Man träffar det man skjuter på. Inte några galet dåliga hitboxar som i BF-serien.

Hoppas de tar tag i detta snart och fixar stöd för dedikerade servrar. De behöver ju inte ta bort onlinelösningen dom har nu, bara lägga till ett alternativ för de mer intresserade spelarna.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

Så du vill inte ha möjligheten att få välja vilken karta du ska spela på?
Du vill inte ha möjligheten att få lägga till favoritservrar där det oftast skapas små communityn runt, där man kan ha kul med bekant folk?
Du tycker om att sitta och glo på Host-byte-skärmen?
Du vill inte ha några moddar?

Det finns en anledning till att folk klagar...

Jag bryr mig mer om att få spela, inte exakt att grinda en bana om och om igen hela tiden.. omväxling förnöjer.

Favoritservrar smavoritservrar.. hittar man kul folk så lägger man ju till dem på steam så man kan snacka lite också.
Att invita folk till att spela med en funkar underbart bra, inte en massa leta servar trams utan alla samlas i en ruta och sedan så letar man en server alla på en gång.

På 20 timmar effektiv MP har jag råkat ut för serverbyte 1 gång... och det tog mindre än 1 minut innan vi var igång och krigade igen.. hur länge får man vänta på om ens kompis-dedicatedserver går ned?

Nä jag tycker verkligen att de som bara bojkottar för dedicated server är helt fel ute.
Ok jag kan hålla med om att det kanske vore stabilare med dedicated server, men map byte och massa knäppa regler är ju helt galet. Se till att spela på de premisser som alla andra spelar på och bli bra på det istället....


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Konstigt, så jävla hypat som detta spel blivit...Försäljningssiffror säger som vanligt inte ett skit om spelets kvalitet.

Inaktiv

MW2 i korthet. Kort och krystad historia med splittrat upplägg och scriptade sekvenser.

Medlem

hur mycket har markandsföringen för detta spel gått på?
MW2 tillhör nog bland dom störta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att spelet säljer som fan har att göra med att den lever på originalets meriter. Det är knappast ett bevis på att färre funktioner och färre nyheter i spelet (samma grafik som originalet) är så otroligt populärt och spelet därför säljer slut direkt.

Okunniga/ignoranta köpare drar alla "upplysta" med sig ner i skiten verkar det som.. Snart har väl alla pc-spel börjat följa exemplet Activision/Infinity Ward.

Synd för oss som gillar att spela ordentliga pc-spel..

Medlem

Jo jag kan tänka mig i usa har dom nog satsat rätt mycket på reklam, valve gav visst 20 miljoner för reklamen till left 4 dead 2 eller nåt.

Det enda jag hatar med detta spelet är att jag var tvungen installera Steam. Dock kul spel.


signatur
Era
Medlem

Källan är samma person på IW som sa att PC versionen skulle bli likadan som alltid, att IW-net och VAC skulle stoppa alla fuskare, att det här var den mest innehållsrika PC-versionen av CoD någonsin osv.

Visst, spelet säljer bra men fourzerotwo litar jag inte på för fem öre.

Från vad jag läst bygger deras uppgifter på vad de har skeppat ut till återförsäljare och inte vad som faktiskt har sålts.

Vidare så funkar det säkert någorlunda i länder med väl utvecklad IT-infrastruktur som till exempel Sverige. Däremot verkar det fungera det fruktansvärt dåligt i andra delar av världen.

Någon som har testat att skapa ett "party" med spelare från lite olika länder i Europa och leta efter en match med vettig kvalitet? Många klagar på att det är i stort sett omöjligt men eftersom jag inte tänker köpa spelet kan jag inte prova själv. Med dedikerade servrar har det aldrig varit något problem att leta upp en server i mitten och få någorlunda vettiga förhållanden för alla.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

Så du vill inte ha möjligheten att få välja vilken karta du ska spela på?
Du vill inte ha möjligheten att få lägga till favoritservrar där det oftast skapas små communityn runt, där man kan ha kul med bekant folk?
Du tycker om att sitta och glo på Host-byte-skärmen?
Du vill inte ha några moddar?

Det finns en anledning till att folk klagar...

Jag är med i en Svensk MW2 Steam grupp och vi kör ofta tillsammans har träffat massor med nya vänner genom MW2 bara under 1 vecka så det där är skit snack. Gör ett party joina ett game och lira ihop och ha kul.


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar