Serious Sam HD på tisdag

Robot
Medlem
Serious Sam HD på tisdag

Att göra en remake på den dynga som var Serious Sam kan inte ses som annat än extremt onödigt. Hoppas det floppar försäljningsmässigt så Croteam förstår att ingen vill ha deras skit.

KoP
Medlem

Hoppas 360 verren inte dröjjer allt för länge innan den får se ljuset. :/

Skrivet av kebbe:

Hoppas att skiten floppar försäljningsmässigt så Croteam förstår att ingen vill ha deras skit.

Tala för dig själv.

God afton, Kebbe!

Jag märker att du är på lika gott humör som vanligt. Jag önskar dig en trevlig lördagskväll!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att göra en remake på den dynga som var Serious Sam kan inte ses som annat än extremt onödigt. Hoppas det floppar försäljningsmässigt så Croteam förstår att ingen vill ha deras skit.

Säger killen som tycker att Crysis och FC 2 är guds gåva till spelvärden.

Har själv alltid älskat Sam spelen och köpte SS:HD för nån vecka sedan, mums.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att göra en remake på den dynga som var Serious Sam kan inte ses som annat än extremt onödigt. Hoppas det floppar försäljningsmässigt så Croteam förstår att ingen vill ha deras skit.

Ja det var väldigt vad du sprider glädje omkring dig.

Varför?

Serious Sam var en sjukt härlig injektion som kom i en tid då många spel tog sig på för stort allvar för att vara bra för sig själva.

Personligen hoppas jag det går bra så att fler företag släpper remakes på spel från den gyllene spelåldern.

Ha det så gött!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

skitgrymt lanspel jag hoppas det inte kostar fullpris dock, för det är det inte värt.

Medlem

Don't feed the troll

Medlem
Medlem

Smaken är som baken! Lan räddaren är tillbaka, man blir bara glad när man ser detta ( I alla fall JAG!). Ska bli härligt att få lägga vantarna på det här och se om det är bättre än originalet
/Nordis


signatur

/Nordis

Medlem
Skrivet av wrajjt:

skitgrymt lanspel jag hoppas det inte kostar fullpris dock, för det är det inte värt.

Förbeställde det på Steam för 18 euro. "Co-Op Mode - Embrace the mayhem with up to 16 players", vilket ös det kommer att bli

"You know a game is awesome when you're running backwards the whole time." -Random snubbe på steamforumet.

Medlem

Haha.. jag vad ska man säga? Jag tar då inte serious sam nåt seriöst mer än att spela det när man är på dåligt humör. Spelet gör sig perfekt i rollen att göra parodi på andra fpser.

Jag tror knappast att cryoteam är seriösa med detta heller, vilket man såg på deras trailer till denna Serious sam HD. Kan bli kul tidsfördriv


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

kebbe trollar som vanligt, gör att jag vill ha den där önskade "ignorera avändare-funktionen" ännu mer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så det blir ingen ps3 version då ?
För spelet kan väl knappast vara exklusivt när det hamnar på både pc och Xbox360.
Exklusiva spel hamnar ju enbart på en slags spelmaskin, inte flera, vilket 360 och pc är.

Medlem

Man har inte lirat något coop spel innan man lirat Serious Sam. Utecklare skryter med sina 2-4 spelar coop som om det vore något speciellt.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av conthox:

kebbe trollar som vanligt, gör att jag vill ha den där önskade "ignorera avändare-funktionen" ännu mer.

Jag skulle snarare kalla det att hålla mig till ämnet, vilket du verkar ha svårt för.

För att undvika ironin i att svara på ett OT-inlägg med ett OT-inlägg så kan jag ställa frågan varför man skulle hylla detta. Serious Sam var inte bra, att påstå motsatsen är bara befängt. Vi gavs medioker grafik, blandat med ointressanta banor, värdelöst ljud och extremt repetetivt gameplay. Hjärndöd action eller ej, det var bara fruktansvärt tråkigt.

Medlem

Jag tycker iaf att Serious Sam är den fortsättning av Doom som man jag vill se det.

Dom nya Doom spelen är skitdåliga, alldeles för lik dom flesta andra shooters,
dom gammla Doom spelen hade myket bättre röj och karaktärer typ Cyberdemonen,
så serious Sam är helt enkelt en underbart utflippad version av dom gammla Doomspelen,
ett äkta halleluja moment.

Medlem

Vafan detta spel var ju grymt kul när man lanade.. hd gör ju saken knappast sämre

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av conthox:

kebbe trollar som vanligt, gör att jag vill ha den där önskade "ignorera avändare-funktionen" ännu mer.

Jag skulle snarare kalla det att hålla mig till ämnet, vilket du verkar ha svårt för.

För att undvika ironin i att svara på ett OT-inlägg med ett OT-inlägg så kan jag ställa frågan varför man skulle hylla detta. Serious Sam var inte bra, att påstå motsatsen är bara befängt. Vi gavs medioker grafik, blandat med ointressanta banor, värdelöst ljud och extremt repetetivt gameplay. Hjärndöd action eller ej, det var bara fruktansvärt tråkigt.

Haha men gråt mer lilla vän, jag kommer njuta till 110% av spelet, hjärndöd action med polarna är ruggigt kul


signatur

Retro.

Medlem

En av de bästa spel som finns.......

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av conthox:

kebbe trollar som vanligt, gör att jag vill ha den där önskade "ignorera avändare-funktionen" ännu mer.

Jag skulle snarare kalla det att hålla mig till ämnet, vilket du verkar ha svårt för.

För att undvika ironin i att svara på ett OT-inlägg med ett OT-inlägg så kan jag ställa frågan varför man skulle hylla detta. Serious Sam var inte bra, att påstå motsatsen är bara befängt. Vi gavs medioker grafik, blandat med ointressanta banor, värdelöst ljud och extremt repetetivt gameplay. Hjärndöd action eller ej, det var bara fruktansvärt tråkigt.

Alla tycker inte som dig och tur är det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

kebbe blev antagligen dissad av den heta bruden på helgens fest och behöver därför gråta ut lite extra i forumet än vanligt.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att göra en remake på den dynga som var Serious Sam kan inte ses som annat än extremt onödigt. Hoppas det floppar försäljningsmässigt så Croteam förstår att ingen vill ha deras skit.

RE: Jag kan nästan slå vad om att du inte ens såg Utgivningsdatum på originalspelet. 2001.
Jag skulle gärna se dig göra ett spel som e bättre än SeriousSam.
Själv har jag aldrig spelat det - men ska köpa Serious Sam HD.

Kebbe, dina kommentarer är alltid lika glada *host och facepalm* tänk på att ENDAST uttrycka egna känslor, och [color=red]INTE[/color] andras.

Ontopic:
SeriousSam verkar var riiiktigt kul; att få skjuta galet är ju hur kul som helst :heart:


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

Medlem

SeriousSam är typ det roligaste coop jag kört, förstår inte varför det skulle vara en dunga då!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

SeriousSam är typ det roligaste coop jag kört, förstår inte varför det skulle vara en dunga då!

:up::up::up:


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ska bli roligt, igen!!

Coop ftw!!

Medlem

hmmm ... med det blir vell bra .... men Serious sam är en Klassiker

Medlem

Tycker det är synd att såna fina spel som Serious Sam 1 och 2 ligger bara och skrotar på pc,

konvertara båda 2 till konsoll,
grafiken behöver väl inte snyggas till.

Samma sak är det med spel som Carmageddon och andra pc klassiker,
konvertera och ut med dom till konsollerna.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av conthox:

kebbe trollar som vanligt, gör att jag vill ha den där önskade "ignorera avändare-funktionen" ännu mer.

Jag skulle snarare kalla det att hålla mig till ämnet, vilket du verkar ha svårt för.

För att undvika ironin i att svara på ett OT-inlägg med ett OT-inlägg så kan jag ställa frågan varför man skulle hylla detta. Serious Sam var inte bra, att påstå motsatsen är bara befängt. Vi gavs medioker grafik, blandat med ointressanta banor, värdelöst ljud och extremt repetetivt gameplay. Hjärndöd action eller ej, det var bara fruktansvärt tråkigt.

Gillar du något spel har aldrig sett dig sagt något positivt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

nj
Medlem
Skrivet av Serious Sam:

Tycker det är synd att såna fina spel som Serious Sam 1 och 2 ligger bara och skrotar på pc,

konvertara båda 2 till konsoll,
grafiken behöver väl inte snyggas till.

Samma sak är det med spel som Carmageddon och andra pc klassiker,
konvertera och ut med dom till konsollerna.

Du menar som #Serious Sam, Serious Sam 2, #Serious Sam: Next Encounter och Serious Sam HD: The First Encounter?

12
Skriv svar