Robot
Left 4 Dead 2

Valve-menyn hösten 2009: infekterad blodpudding med extra allt. Det smakar backning.

#valve, #left-4-dead-2, #left-4-dead


Medlem
FZ testar Left 4 Dead 2

Jag är skeptisk. Men men, får väl se hur det är själv innan man dömmer ut.

Medlem

De nya eventsen är ju guld också. Kul med de där man måste snabba sig att stänga av nåt larm för att få stopp på en horde. Vilken panik det kan bli

Medlem

härligt, precis kommit hem och nu ska det installeras

Medlem

kanske köpa om det går under tvåhundringen, inte värt mer.

Inaktiv

Borde vara halva priset för oss som köpt 1an

Medlem
Skrivet av bleak:

Borde vara halva priset för oss som köpt 1an

håller med!

Medlem

Fantastiskt spel

Medlem

Testade Demot, men gillade det inte riktigt, tyckte det var bättre känsla i ettan faktiskt... 2:an känns så.. plastig. Min besvikelse i 1:an var ju communityn som helhet, med alla rage quit matcher etc å sådant skit när man loggar på med nån kompis och vill ha kul men att man sedan bara blev förbannad, anledningen till varför jag inte kommer köpa förns det kostar max 200:-. Betvivlar att communityn i sig har ändrats över en natt så att man får spela finalen mer än 2/10 ggr av alla matcher man gjorde plus är väl att det finns mer vapen! Men tycker grafiken som sagt kändes bättre i 1:an efter att ha provat demot av 2:an :P.

Medlem

I början var jag en bland alla "haters" mot L4D2 och ville i princip pissa på det. Slutade med att man förbokade det och pressar det som bara fan just nu.
Kan säga ur egen synvinkel att alla som trodde som jag att det kommer vara samma skit som L4D fast annan förpackning har GROVT fel!

Rent kampanjmässigt så dansar man igenom L4D på expert men i L4D2 är inte det fallet. Nya events och de nya specialinfected ger verkligen en fet utmaning. Samt att AI är så mycket bättre att det blir svårt hur man än gör det. Nu har inte jag spelat med fullt lag utan vi är bara 3 st som kör så kanske därför det blir mer av en utmaning men om det är någon som tycker att expert är för lätt så kör några rundor Realism expert och kom tillbaka då.

Realism är verkligen det som gjort att jag fastnat för spelet. VS mode är alltid skoj men i det stora hela är det utan tvekan realism som gjorde att jag gillade spelet starkt.
Som en liten slutnotis kan jag väl säga att Expert på L4D är nästan som att spela L4D2 på advanced pga den nya AI.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Endast ett ord som passar: TRÅKIGT


signatur
Medlem

Gillade aldrig ettan, så jag står nog över! Det ser dock härligt ut att få slakta lite zombies med Machete och Motorsåg

Medlem

Fruktansvärt bra spel. Det jag har haft roligast med 2009. Så det blir troligen GotY på det här, precis som föregångaren.

Medlem

Jag är faktiskt inte så imponerad.
Gillade L4D, men det håller bara för en genomspelning, med dina tre vänner, i en lägenhet, en gång.
Det här verkar bara mer... jag vet inte... mjölkning kanske är bästa ordet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Förhandsbokade det men då spelbutiken inte kunde leverera ett spel utan att pissa på kunden fick jag inte spelet på releasedagen. Men va fan, det är väl inte hela världen?
Måndagen är trots allt inte långt bort.

Men vänta lite, spelbutiken har inte ens skickat mitt spel och på sidan står det att dom först kommer få in spelen på tisdag nästa vecka vilket betyder att jag KANSKE komme få det på onsdag.

Och som om inte detta vore nog hade jag inte fått ett enda mail om skiten när jag kollade i eftermiddags.

Jävla tomtar, synd att dom ska vara så billiga.

Inaktiv

grymt bra helt enkelt

Medlem

Har köppt spelet och älskar det

Medlem

Värdelöst spel.

Medlem

Det här spelet kommer räcka lääääänge innan jag lägger det på hyllan.

Skrivet av bjosarn:

Jag är faktiskt inte så imponerad.
Gillade L4D, men det håller bara för en genomspelning, med dina tre vänner, i en lägenhet, en gång.
Det här verkar bara mer... jag vet inte... mjölkning kanske är bästa ordet?

Du spelade ettan en gång, och dömmer nu ut tvåan som mjölkning? Som en av de spelare som spelade ettan ända tills release av tvåan kan jag bara häpna


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hur kan man ge + för där finns en motorsåg? detta bevisar ju bara hur bra du är på recensera spel.....

Detta spelet är som 1an princip med lite förbättring men med det lilla man får skulle det vara en dlc för 18 euro inte mer, För pengarna tiden och hur lite man får, så borde detta spelet sågas sönder tilll en 2a utan problem tror nog flesta håller med mig här, och dom har forf inte lärt sig systemet med hitbox eller arsenalen av vapen.

Aim for the feet gg.

Medlem

Inte köpt ännu, köpte 1an när det var rea på steam för 180kr~, tyckte det var värt det.

Jag gillade L4D1 karaktärerna mycket mycket mer än 2an's, om man bortser från "kampanjen" om man tex spelar custom banor som folk gjort, vad är då nytt? 2-3 nya special zombies, två dussin vapen?

Skrivet av FuzioN:

Hur kan man ge + för där finns en motorsåg? detta bevisar ju bara hur bra du är på recensera spel.....

I mitt huvud får alla spel med en motårsåg ett extra + ...

Bra recention:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Har kompisar som lirar detta och tycker att det är bra mycket bättre än ettan. Men för mig så säger det inget, det är som att säga att cancer är bättre än aids för du kan iaf bli frisk med lite tur.
Tyckte inte om ettan och kommer med all säkerhet inte gilla 2:an.
Sen har jag hört att alla melee vapen suger eftersom att dina teammates med all säkerhet kommer skjuta dig i ryggen när du springer fram ^^. Plus att bottarna är dummare än någonsin. Om man inte gillade bottarna i ettan så kommer man gå berserk på de i 2:an.

Medlem
Skrivet av SilvaH:

...
Realism är verkligen det som gjort att jag fastnat för spelet. VS mode är alltid skoj men i det stora hela är det utan tvekan realism som gjorde att jag gillade spelet starkt.
Som en liten slutnotis kan jag väl säga att Expert på L4D är nästan som att spela L4D2 på advanced pga den nya AI.

Vad är realistiskt med zombies?

Medlem

Precis så här mycket som jag förväntade mig av ettan som numera känns som en halvtaskig beta! Kommer köpa detta när det är billigt, känner mig lite smålurad..

Att de lagt in massa gore nu är störtskönt och grafiken är riktigt snygg! (svårt att se på den dåliga kvaliten på bilderna här på fz)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Det ska inte vara halva priset, det är ett helt nyputsat spel. 5 varierande kampanjer från starten, alla med olika galna slut.

Annars är man ju lite seg i skallen.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Får se om jag har råd nästa månad.

Hade varit bättre om jag var arbetslös - då skulle jag ha varit rikare. Tack för en sjysst politik mot studenter, Sverige! ^^

Medlem

Köpte L4D på rea för 199 spänn, Det är kul, men tvåan är inte värt 500 riksdaler, så mycket nytt är det inte. Som någon skrev, under 200 pengar annars kan det kvitta, så bra är det inte.

Och att de överhuvudtaget har mage att ta 500 spänn för skiten, istället för att göra det som en add-on till 1an, eller vad det kallas, är lurendrejeri.

Gör om gör rätt!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ja versus på dom nya kartorna är grymt roligt, dom nya infected är inte tokiga man kan göra med ett bra lag mycket kaos för laget gillar spittern skarpt nu kan man inte campa bara och stå där som i ettan och inget hände..

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Och att de överhuvudtaget har mage att ta 500 spänn för skiten, istället för att göra det som en add-on till 1an, eller vad det kallas, är lurendrejeri.

Gör om gör rätt!

Men snälla sluta nu. Alla personer som klagar på att det här borde ha släppts som DLC har uppenbarligen inte spelat spelet. Det är alldeles för mycket uppdateringar för att det ska kunna släppas som DLC. Flera grafiska förbättringar, AI Director 2.0, gore systemet, systemet för närstridsvapen. Visst, de hade kunnat släppa lite nya spelsätt och nya kartor som DLC. Men L4D2 är mer än det.

Personligen betalar jag gärna 359 kr (för det är vad jag betalade för det) för att få skjuta stora hål i torson på zombies. Var ju alldeles för lite blod i ettan

Skriv svar