Medlem

Gillade demot, lär gilla fullversionen ännu mer!

Medlem

Riktigt kul när man spelar med kompisar

Medlem

Jag fullständigt älskar spelet!


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Skitbra spel! Många gånger bättre än 1an


signatur

Game long and prosper

gnu
Medlem

5/5! dubbelt så mycket content som ettan och bättre

KoP
Medlem

2 tummar upp för L4D2.

Medlem
Skrivet av Rafner:
Skrivet av daskedennis:

Och att de överhuvudtaget har mage att ta 500 spänn för skiten, istället för att göra det som en add-on till 1an, eller vad det kallas, är lurendrejeri.

Gör om gör rätt!

Men snälla sluta nu. Alla personer som klagar på att det här borde ha släppts som DLC har uppenbarligen inte spelat spelet. Det är alldeles för mycket uppdateringar för att det ska kunna släppas som DLC. Flera grafiska förbättringar, AI Director 2.0, gore systemet, systemet för närstridsvapen. Visst, de hade kunnat släppa lite nya spelsätt och nya kartor som DLC. Men L4D2 är mer än det.

Personligen betalar jag gärna 359 kr (för det är vad jag betalade för det) för att få skjuta stora hål i torson på zombies. Var ju alldeles för lite blod i ettan

Allt det du räknade upp passar fint in på en expansion eller DLC kalla det var du vill. som sagt, när det ligger på 200kr så slår jag till.

Medlem

Gillar man ettan gillar man tvåan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fast det känns jävligt ovärt att lägga ut fullpris på spelet när det är så lika.

Hade kunnat tänka mig det ifall det var billigare för de som redan hade ettan, som det borde vara, eftersom att det egentligen känns mer som en expansion än ett fristående spel.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av bleak:

Borde vara halva priset för oss som köpt 1an

håller med!

Jag med! Just nu ångrar jag bara mig för att köpt första. :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Helt klart ett av de bästa LAN spelen jag har lirat. Är dock lite i dyraste laget med tanke på att det i princip är en påbyggnad på 1:an.


signatur

dare to be bold

Medlem

L4D2 är 100% bättre än ettan, det är ett helt nytt spel och inte någon kass addon som många tycker.

Alltid kul att springa in i en horde zombies med en katana


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag lirade demot, exakt samma spel som första, samma graffe, lite nya vapen, alla vapen känns lika. För högt pris. Köper det kanske när det droppar i pris.

Medlem
Medlem

Oj vad värt! Riktigt bra...förtjänar 4an. gg Valve

Medlem

Nu bör de väl kunna färdigställa Episode 3 till HL2. Har låtit bli att spela de första två bara föra att kunna ösa igenom alla tre på raken.

Börjar bli riktigt drygt att vänta!

Medlem

Jag var skeptisk från start, då de uttalade sig om uppföljaren på E3. Sakta drog tankarna över mig att jag faktiskt hade förbannat kul och utvann mycket tid från ettan, mycket mer än andra spel med samma prislapp fått, som inte ens levererat samma glädjefaktor. Vilket gjorde i sin tur att jag förbokade spelet. Jag älskar tvåan, lika mycket som ettan. Kooperativ zombieslakt på PC med dina vänner kan inte vara något annat än en solklar 5:a, så därför iklär jag mig rollen som irrationell fanboy och frågar även här, Why so low?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Efter demot va jag faktiskt me tveksamt, kändes rättså stelt jämfört me ettan..

Finns väl egentligen bara en sak o säga om de, så går de när man kör mot datorn, och endast som överlevere:)

Spelets fullversion är Skitbra! Visst fanken är de för dyrt, men gillade man ettan kommer man gilla 2:an ännu mer. Det är precis som ettan, fast mycket bättre på precis alla punkter.

Har aldrig haft så roligt i ett spel som i Left 4 Dead 2

Köpte ettan för 150kr när de va rea på Steam, lär säkert komma liknande rabatt på 2:an i framtiden..30% ellr nått..

Medlem

Jag gillar det. Väntar bara på att en av mina kompisar ska komma hem så vi kan köra 4man ordentligt utan nån random mupp som hittat skratt kommandot och spammar.

Visst jag kan delvis hålla med om att det känns lite tidigt att släppa spelet så tätt inpå 1an. Men tänk på alla NHL och FIFA spel som släpps varje år. "Nu kan spelarna göra 10 grimaser till och alla lag har rätt lineup för säsongen så nu är det ett helt nytt spel"

Medlem

Hur kan detta ens få betyg .
För det första lika katastrof ful grafik som ettan.
För det andra ingen sammanhängande story.
För det tredje samma bajs som ettan.
Valve kan ta sin stekpanna och baseball-trä combina dessa och få fram en stekballjärn och sälja det som dlc på steam för 700kr, hahaha hur lågt kan man sänka sig, lägre än glocalnet fast dyrare.

Kiss my ASS Valve

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Rafner:
Skrivet av daskedennis:

Och att de överhuvudtaget har mage att ta 500 spänn för skiten, istället för att göra det som en add-on till 1an, eller vad det kallas, är lurendrejeri.

Gör om gör rätt!

Men snälla sluta nu. Alla personer som klagar på att det här borde ha släppts som DLC har uppenbarligen inte spelat spelet. Det är alldeles för mycket uppdateringar för att det ska kunna släppas som DLC. Flera grafiska förbättringar, AI Director 2.0, gore systemet, systemet för närstridsvapen. Visst, de hade kunnat släppa lite nya spelsätt och nya kartor som DLC. Men L4D2 är mer än det.

Personligen betalar jag gärna 359 kr (för det är vad jag betalade för det) för att få skjuta stora hål i torson på zombies. Var ju alldeles för lite blod i ettan

Allt det du räknade upp passar fint in på en expansion eller DLC kalla det var du vill. som sagt, när det ligger på 200kr så slår jag till.

Snälla berätta för mig hur vanlig det är att utvecklare släpper DLCs som förändrar spelet så mycket att nästan inget gammalt material längre används? Ge mig en lista på utvecklar som gör på det viset!


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av thebdz:

Hur kan detta ens få betyg .
För det första lika katastrof ful grafik som ettan.
För det andra ingen sammanhängande story.
För det tredje samma bajs som ettan.
Valve kan ta sin stekpanna och baseball-trä combina dessa och få fram en stekballjärn och sälja det som dlc på steam för 700kr, hahaha hur lågt kan man sänka sig, lägre än glocalnet fast dyrare.

Kiss my ASS Valve

Grafiken är inte i klass med marknadens bästa, men den är långt ifrån dålig. Dessutom är fysiken alldeles strålande.
Det är ett onlinespel, storyn är inte de viktiga i ett sådant här spel. CS är fortfarande populärt o hur mkt story har de?
Spelidén är alldeles lysande, har aldrig sett något lysande bajs.

Medlem

Jag måste säg att demot faktiskt inte avspeglade sig mot spelet. Köpte det trots att jag var irriterad på Valve. Anledningen var väll att dom skött sig tidigare. The perish som är demo banan är den enda jag faktiskt inte gillar. Alla andra har ett gött tempo och känns mer stämmningsfullt. Dock kan jag väll hålla med om att det borde varit DLC/billigare, men värt pengarna är det deffinitivt!


signatur
Medlem

"This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the application's support team for more information."

Får jag så fort jag lämnar lobbyn för ett spel i multiplayer, online.

Fungerar utmärkt att lira solo('Spela med kompisar').

Någon som vet hur man fixar det här?

[Edit]: Okej, tog bort multicore(Någonting)+Anisotropisk(sp?) filtrering. Fungerar hela första banan på första kampanjen, sen andra banan på första kampanjen krasha det igen med samma fel medelande.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Allt det du räknade upp passar fint in på en expansion eller DLC kalla det var du vill. som sagt, när det ligger på 200kr så slår jag till.

Aja, det är ju din förlust om du inte vill spela 2009 års roligaste spel för att du är snål.

Medlem

Fick hem spelet idag och det är riktigt nice:) Och det var värt 400kr (Y)
Alla som säger att det är precis som ettan kan juh ta och jämnföra med andra spel också tex CoD modern warfare spelen är samma skit, nya vapen, en ny kampanj som man klara på 4 timmar...

Medlem

Tyvärr, lite bättre grafik men tråkiga och trånga banor med hjärndöda zombies (what?) som inte tar initiativ eller ger känsla. Kändes precis som flygplatsen i MW2, bara ställ dig och mata för de lär ändå inte göra nått (utom specialzombies), men å andra sidan är "specialarna" för tråkiga då de inte går att "rädda" sig själv utan en polare eller AI måste undsätta dig.

Ny grafik men inget mer, vart snabbt less på första spelet och tänker inte slösa min tid på samma meningslösa grindande utan varken vapen eller xp. Tyvärr valve...

Medlem

Bättre än ettan. 4/5 är ett bra betyg, gör det man förväntar sig och inte så mycket mer.


signatur
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tyvärr, lite bättre grafik men tråkiga och trånga banor med hjärndöda zombies (what?) som inte tar initiativ eller ger känsla. Kändes precis som flygplatsen i MW2, bara ställ dig och mata för de lär ändå inte göra nått (utom specialzombies), men å andra sidan är "specialarna" för tråkiga då de inte går att "rädda" sig själv utan en polare eller AI måste undsätta dig.

Ny grafik men inget mer, vart snabbt less på första spelet och tänker inte slösa min tid på samma meningslösa grindande utan varken vapen eller xp. Tyvärr valve...

Här har vi en kille som har spelat spelet i single player på Normal eller Lätt svårighetsgrad.

Varför inte spela en match på Expert? Det lär inte kännas som flygplatsen i MW2 när en ensam zombie slår bort halva din liv på tre sekunder.

Sen har du ju uppenbarligen missat att hela idén med spelet är att man ska spela i co-op. Det finns ju en mening med att man inte kan rädda sig själv från de specialsmittade. Man tvingas samarbeta. Folk som bara ränner iväg är dömda att dö.

Sen tycker jag det är helt jävla otroligt hur du kan skriva "Ny grafik men inget mer..." när du uppenbarligen inte har spelat spelet. Alla som testat L4D2 är ju eniga om att spelet är en klar förbättring från första spelet och en värdig uppföljare.

Jag blir så jävla trött på alla nötter...

Medlem
Citat:

Jag blir så jävla trött på alla nötter...

Hehe, det är inte helt lätt att argumentera med folk som tycker att ett helt spel borde vara en gratis DLC eller en billig expansion.


signatur

Metal is best served heavy.

Skriv svar