Modern Warfare 2-författare intervjuad

Medlem

Hm, vad är värst då, spela den där banan och skjuta civila eller titta på Saw-filmerna och liknande med ett leende på läpparna vid de värsta tortyrscenerna?

Man skjuter civila, men gör det verkligen så mycket? Det är bara ett spel trots allt, du kan skjuta civila i Postal GTA och säkerligen i andra spel som jag inte tänker på också... Att någon moralpolis kommer använda det här för att visa på hur pass förskräckliga dator- och tvspel är känns däremot inte som någon högoddsare.

Medlem

Jag sköt de som låg ner skadade, dvs så de kunde dö fort och smärtfritt, samt att jag mosade på mot alla möbler och glasrutor där inne för att bidra till kaos

Medlem

hahaha SERIÖST? 54 personer röstade "nej jag kunde inte skjuta civila"..
Det är ett SPEL!
När ni kollar på film då när någon oskyldig blir mördad, eller när ni läser tidningen om allt som sker i världen.. håller ni för öronen, blundar och skriker så högt ni kan då?


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Jag satte alla mina skott i taket och kastade granaterna där det inte fanns civila.

Visst, man ska impa på Makarov, men det kändes lite småskumt att en CIA-agent går lös på civila med handgranater och automatgevär för att inte bli upptäckt. I allt kaos lär ingen ha lagt märke till att mitt sikte var lite halvtaskigt.

Story ftw.

Medlem

Jag avvaktade lite granna för att se vad jag behövde göra, inte för att jag dvalade i någon moralpanik.
Tycker det var bra att de tog med scenariot i berättelsen. Främst för att sätta saker och ting i handlingen i en sorts... relation? Syftet krävde uppoffringar för att stoppa något värre. Vad jag kan störa mig på är bara att exakt samma scen i någon annan berättarmedia hade inte fått i närheten av det ramaskri som uppkom för att det var ett spel den tog plats i.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

sparade min ammo.

Medlem

Första spelrundan sköt jag ingen, bara kastade iväg lite kulor i fönster och taket så terroristerna skulle tro att jag sköt... jag hoppades på en trophy om jag inte sköt någon, det fick jag ingen... så när jag körde om det på veteran gick jag först i ledet och matade som en galning, tror inte terroristerna fick nån på flygplatsen.. utom dem två i hissen. =p


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Jag mördade alla!

...till och med dem som låg på marken och led.

Det var roligt - på grund av att det är ett spel. Jag tycker att det var skoj när man kastade granater emot dem


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

ro
Medlem

Jag tänkte säkert efter i flera sekunder innan jag började peppra civilister..
Det är ett spel, inte värre än någon "våldsfilm" eller bok. Men det är ju lite sympatiskt att man kan välja bort att spela dom mer magstarka scenerna. Eller nåt. För man pepprar ju inte alls ner hundratals kombattanter som säkert allihopa är där av egen fri vilja.. Bah, finns "bättre" spel att moralisera över.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jag mördade alla!

...till och med dem som låg på marken och led.

Det var roligt - på grund av att det är ett spel. Jag tycker att det var skoj när man kastade granater emot dem


Samma här.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Dom fjuttiga 84 personer som röstat "Nej" på frågan om dom sköt civila på flygplatsen tror jag ljuger genom tänderna, om man inte klarar av att skjuta/inte vill skjuta så borde man väl skippat banan? Alltså om man är så himla emot att spela ett spel så lär man väl inte dra på det bara för att följa med i bakkant och titta på istället. Mer sjukt att "specca" när npc-gubbarna massakerar hundratals än att bara skjuta ner allt själv så man kan springa vidare till slutet snabbare.

Medlem

Vad är en E-penis? I vilket fall som helst så var det inte den trevligaste banan i historien, ända ganska omotiverat att ha det med.

Medlem

Jag vet inte varför jag reagerade så starkt, men jag var tvungen att TKa några gånger innan jag kunde spela banan^^

Det är trots allt bara ett spel, sen fattar jag inte varför det blir ett sånt jäkla liv om det här? Civila blir skjutna hela tiden i filmer utan sån här respons.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Skjuta civila har jag svårt att se som underhållning, liksom filmerna SAW så är det något jag inte behöver i mitt liv.

Däremot så är det 20 cm falukorv omedelbart av att smyga runt och döda kombatanter med kniv, ljuddämpad MP5 och snipergevär osv...

Medlem

Något jag stör mig så sjukt enormt på är hur noobvänligt spelet är, man tåler allt för lite skada i bröst/foten att det inte ens är nödvändigt att sikta efter huvudet, är du bättre spelare(grymt mycket bättre) kan en sopa som siktar som en bot efter dina fötter vinna för skadan är så liten skillnad med bröstet/huvudet.

Typ 3 skott i foten dör du av, Medans bröstet kanske 2, Hellre 5 skott fot, 4 bröst 1 i huvudet oavsett vapen.

vilket gör spelet så jävla mycket mer skicklighet, att sen se jävla cam moden, hur idioten aimar och hur dålig botfanskapet är gör en bara mer förbannad,Nej en sak jag lärt mig är, "Den som sitter och väntar vinner" alltid visst kör du s&d och har idiotet som stormar och dör och öppnar upp yta för motståndarna att få bomben adapterad, eller kommma igenom 5 vägar där du täcker klart det suger.

Men sitter hela laget i s&d och campar keypoints kmr man ALDRIG förlora så illa är spelet gjort.

Medlem

Jag sköt dem direkt, trodde inte man hade ett val... Men jag fällde en tår eller två. Blev helt klart påverkad...

Medlem

Det är rätt sorligt att det höjs ramaskri över sådant här, när det händer värre saker i verkligheten. Och det får fan i mig mindre spaltutrymme i tidnignarna än lite TV-Spels våld. Shit alltså vissa av de här moraltanterna skulle behöva se sig om tror jag.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

"något jag själv inte kunde förmå mig att göra. Hur gjorde du?"

Gå och lägg dig, jag började skjuta så fort jag kunde på alla som rörde sig, senare var det några som började krypa på marken, de skjöt jag också direkt jag önskar de hade lagt in nåt som gjorde att man kunde springa fram och stampa och hoppa på deras ansikten och diverse skalperingar och bonus poäng för brutala skott mot huvud och ännu mer poänt om man skjuter de så de förblöder till döds istället.
Jag tycker även att de borde skippat poliserna och lagt in ambulans personal och brandmänn som man kunde brutalisera.

Inaktiv
Skrivet av jado:

"något jag själv inte kunde förmå mig att göra. Hur gjorde du?"

Gå och lägg dig, jag började skjuta så fort jag kunde på alla som rörde sig, senare var det några som började krypa på marken, de skjöt jag också direkt jag önskar de hade lagt in nåt som gjorde att man kunde springa fram och stampa och hoppa på deras ansikten och diverse skalperingar och bonus poäng för brutala skott mot huvud och ännu mer poänt om man skjuter de så de förblöder till döds istället.
Jag tycker även att de borde skippat poliserna och lagt in ambulans personal och brandmänn som man kunde brutalisera.

de skulle vara perfekt om de hade lagt in saxar eller en chainsaw för att man ska kunna hugga av armarna och bena. alla som blir upprörda av spelet borde inte köra KRIGS spel helt enkelt.
krig är hemskt men detta är ju ett spel och det är inte så att jag sitter och gråter och tänker på fienderna jag dödar och tänker åh nej det är krig vad hemskt. åh nej jag dödar spelkaraktärer jag kommer gå till helvete


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem

Bah, de var ju ryssjävlar, de förtjänade ingen nåd.
Mejade ned hela bunten.

Medlem

Jag tyckte det var enormt starkt innan jag själv spelade spelet och bara hade tittat på Youtube-klippet. Då reagerade jag med avsky faktiskt.

Men i själva spelet så hade de inte byggt upp någon som helst känsla ännu, man förstod knappt varför man gjorde uppdraget då det var en fjantig och orealistisk motivering bakom. Sen var in civilisterna särskilt bra gjorda. De kändes inte civila alls utan bara de kändes bara som dåligt animerade NPCs i vägen för ens framfart. Så trots att jag inte sköt först började jag skjuta efter ett tag då banan var olidligt långsam och tråkig.

Så personligen tyckjer jag IW failade totalt med detta uppdrag. Det var malplacerat och fyller inte sitt syfte då storyn är undermålig och utelämnar så många detaljer så man inte dras in i spelet alls. Varför sköt man inte Makarov direkt och sopade banan med hans efterföljare som borde varit splittrade och enkla att spåra upp efteråt. Fick lite 2012 vibbar, (SPOILER: Varför placera "arkarna" på världens sämsta ställe att sjösätta dem?).

Jag är halvvägs in i SP nu och än så länge räcker inte SP-kampanjen ens upp till knäna på sin föregångare och då är kampanjen bra mycket kortare också. Trist då jag hade sett fram emot SP väldigt mycket. Får hoppas att resten av spelet levererar tillräckligt.

Medlem

Jag visste inte vad som skulle hända i flygplatsscenen innan jag kom till den, jag hade väll en liten anning men jag undvek den så gott jag kunde.

Men när "uppdraget" väll kom tog det ca 2 sekunder innan jag matade ut kulor och skrattade högt.
Och när jag såg någon stackare försöka krypa bort, gick jag fram till personen och drog ett nådaskott i nacken.

Jag menar hur ofta får man meja ner oskyldiga(nåja, ingen är oskyldig) utan några konsekvenser.

Jag gillart iaf.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Skulle man inte skjuta de civila så skulle de ju ha skapats i onödan, och deras "liv" vore meningslösa. Därför gjorde jag mitt bästa för att erbjuda dem ett så rikt liv som möjligt, granater, kulor och självklart kniven tog hand om de klart flesta så de alla var nöjda

Medlem

Okej, då ska vi se:
Skjöt de civila: Check
Skjöt de civila som försökte fly: Check
Skjöt de civila som var halvdöda/förblödde: Check
(Något ställe där en man försöker ta hand om sin fru som håller på att förblöda, skjut kvinnan först och mannen när han försökte springa iväg)

Nu är det såhär att det är bara ett spel, det är bara pixlar på en skärm, därav jag "glatt" kan mejja ner massa pixlar som försöker springa ifrån mig.
Jag gillade flygplats delen, det visar att vissa spelutvecklare faktiskt vågar, ungefär som med World in Conflict och något spel som jag glömt namnet på där Tyskarna invaderar USA under andra världskriget, Vita huset har stora Nazi flaggor hängandes på fasaden etc.

I vilket fall som helst, MW2 hade en bra SP kampanj

Inaktiv

Visste inte inte att man som spelare skulle skjuta civila på banan men man fatta vinken på en gång när man väl kom ut ur hissen. Hade inga större problem med att öppna eld, jag fick lite dålig smak i munnen halvvägs in och jag tror anledningen för det är spelet är mer seriöst än till exempel GTA4.

Även fast oskyldiga är oskyldiga så tycker jag mer synd om dom skadade soldater i spelet som kryper 15 meter i ett spår av blood. Det får mig bara att tänka på alla soldater som mött det ödet i riktiga krig.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Haha, jag pepprade ner alla civila jag såg dirr. Även stragglers, man var ju undercover, kunde inte låta Makarov tro att man inte hade ballarna!

Inaktiv

Jag sköt själv ner civila så fort det startade, det var dock inte speciellt kul och efter en stund gjorde jag det bara för att det kanske skulle gå lite fortare framåt istället.

För övrigt så håller jag med om vad Kieron Gillen skriver på rockpapershotgun.com, speciellt de sista styckena.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Efter att sått i kön i ca 2h på en egyptisk flygplats tack vare korkade ryssar som inte kunde engelska så hade jag inga problem att skjuta ner dem. Om de inte vart ryssar så skulle jag nog känt lite medkänsla


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

jag knivade dom jag kunde nå

Inaktiv

Kändes rätt mäktigt just för att karaktären gick, det var så iskallt. Skön bana, pepprade på som en galning utan att tänka efter. Jag menar, varför skulle jag inte?


signatur

When I'm not here, people die.

123
Skriv svar