Nytt från Starcraft 2

Robot
Medlem
Nytt från Starcraft 2

tufft rymdskepp

Inaktiv

Tur att Blizzard gör bra spel, för snygga är de inte. Speciellt de bilderna med en vägsekvens var fula, vägen ser ut som den är slängd rakt ovanpå terrängen och en av bilderna hade en skarp textureskarv. De kommer väl ligga grafiskt på en nivå som andra spel hade 2006-2007 ungefär. Tycker att de borde kunna göra bättre med de resurser Blizzard har och den tid de tar på sig att göra saker. Enligt min personliga åsikt.

Medlem

hon liknar jessica biel lite

Medlem
Skrivet av Buio:

Tur att Blizzard gör bra spel, för snygga är de inte. Speciellt de bilderna med en vägsekvens var fula, vägen ser ut som den är slängd rakt ovanpå terrängen och en av bilderna hade en skarp textureskarv. De kommer väl ligga grafiskt på en nivå som andra spel hade 2006-2007 ungefär. Tycker att de borde kunna göra bättre med de resurser Blizzard har och den tid de tar på sig att göra saker. Enligt min personliga åsikt.

Vet inte hur vägarna är placerade i din värld, men de flesta vägar jag har sett är placerade just rakt ovanpå terrängen...

Medlem

Nej jag håller med. Tycker det ser ut som ett spel från början av 2000-talet. Riktigt kantigt, plastigt, barnsligt, kladdigt och fånig grafik. Ser ut som ett barnspel. (och är ju det?)

Och pratar vi features så finns det inget nytt alls i spelet. 0. Zero. Zipp. Nada. Inget. Noll.

Skräp.

Medlem

Jävligt snygg hemsida om inte annat.

Medlem

Perfekt till mig som är hemma sjuk

Inaktiv
Skrivet av paspa:

Vet inte hur vägarna är placerade i din värld, men de flesta vägar jag har sett är placerade just rakt ovanpå terrängen...

För att vara korrekt så är det faktiskt rätt mycket arbete med grunden under, och vid sidan av vägarna idag. Annars skulle de trasas sönder och växtlighet tränga upp genom asfalten.

Men det var inte det jag menade, utan att det ser ut som en tunn leksaksväg någon slängt ut på terrängen.

Den här bilden framförallt ser riktigt dålig ut:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/i/iybqu6ae0slxg1j4nrtk5cmvohw3f...

De övriga bilderna med annan terräng ser bättre ut. Men grafiskt ligger SC2 ändå långt efter RTS-spel som redan finns ute sen ett bra tag.

Edit: Stavning.

Medlem

ni kanske ska ta o börja bry er om spelkänslan och gamplayet mer än grafiken? Men som sagt sånna som ni blir la aldrig bra på spel utan spekulerar hur realistiska spelen ska vara m.m ist för hur roliga och balancerade tävlingsvis, och hur roligt det är.

Grafiken har är bra nog för ett 2010 RTS utan problem, hade dom tagit C&C grafik nä fyfan aldelles för mycket effekter och trams medans gamplayet suger apa, och inte är balancerat för fem öre

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av paspa:

Vet inte hur vägarna är placerade i din värld, men de flesta vägar jag har sett är placerade just rakt ovanpå terrängen...

För att vara korrekt så är det faktiskt rätt mycket arbete med grunden under, och vid sidan av vägarna idag. Annars skulle de trasas sönder och växtlighet tränga upp genom asfalten.

Men det var inte det jag menade, utan att det ser ut som en tunn leksaksväg någon slängt ut på terrängen.

Den här bilden framförallt ser riktigt dålig ut:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/i/iybqu6ae0slxg1j4nrtk5cmvohw3f...

De övriga bilderna med annan terräng ser bättre ut. Men grafiskt ligger SC2 ändå långt efter RTS-spel som redan finns ute sen ett bra tag.

Edit: Stavning.

Det är ju trots allt ganska långt kvar till release. Även om det inte stör mig så mycket kan man hoppas att de fixar det iaf:)

Medlem

Jag tycker att det ser riktigt snyggt ut. En stor förbättring sen alphan.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

ni kanske ska ta o börja bry er om spelkänslan och gamplayet mer än grafiken?

Grafiken har är bra nog för ett 2010 RTS utan problem,

(Styckat friskt)

Helt riktigt

Bör även poängteras att grafik handlar om så mycket mer än snygga texturer, och flashiga effekter. SC2 har fantastiskt art direction, och är verkligen stämningsfullt!

Och som någon annan sa, om det ser så här bra ut i detta relativt tidiga skede, så kan det bara bli bättre

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

ni kanske ska ta o börja bry er om spelkänslan och gamplayet mer än grafiken? Men som sagt sånna som ni blir la aldrig bra på spel utan spekulerar hur realistiska spelen ska vara m.m ist för hur roliga och balancerade tävlingsvis, och hur roligt det är.

Du borde läsa lite noggrannare. Jag började mitt inlägg med "Tur att Blizzard gör bra spel, för snygga är de inte." Med andra ord så anser jag de gör spel med bra gameplay och dålig grafik.

Dessutom så har jag bara sagt min personliga åsikt, medans du gör ett påhopp och säger "Men som sagt sånna som ni blir la aldrig bra på spel". Så du menar att för att jag råkar tycka grafiken var ful så är jag kass på spel? Snacka om att vara inskränkt.

Medlem

Många som inte tänker på att FLERA personer ska kunna spela, inte bara de som har flott jobb eller en pappa som betalar fina datordelar till en hela tiden. Men men.. den som klagar är väl bortskämd.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Kimpur:

Många som inte tänker på att FLERA personer ska kunna spela, inte bara de som har flott jobb eller en pappa som betalar fina datordelar till en hela tiden. Men men.. den som klagar är väl bortskämd.

Först och främst så går det att göra snygg grafik utan att spelet är krävande. Bilden jag länkade var bara ful, inga högupplösta textures eller detaljerade modeller skulle hjälpa bort det. Blizzard som har så mycket resurser borde kunna bättre tycker jag.

Dessutom så går det att göra snygga spel som massor kan spela. Ta t.ex. MW2, det är inte speciellt krävande och är ändå väldigt snyggt. Det har sålts i hur många miljoner exemplar som helst, vilket borde betyda att väldigt många av dem som köpt det inte har flott jobb eller en pappa som uppgraderat datorn åt en.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Kimpur:

Många som inte tänker på att FLERA personer ska kunna spela, inte bara de som har flott jobb eller en pappa som betalar fina datordelar till en hela tiden. Men men.. den som klagar är väl bortskämd.

Först och främst så går det att göra snygg grafik utan att spelet är krävande. Bilden jag länkade var bara ful, inga högupplösta textures eller detaljerade modeller skulle hjälpa bort det. Blizzard som har så mycket resurser borde kunna bättre tycker jag.

Dessutom så går det att göra snygga spel som massor kan spela. Ta t.ex. MW2, det är inte speciellt krävande och är ändå väldigt snyggt. Det har sålts i hur många miljoner exemplar som helst, vilket borde betyda att väldigt många av dem som köpt det inte har flott jobb eller en pappa som uppgraderat datorn åt en.

Så du säger att MW2 har snygga texturer på annat än karaktärerna? Håller inte riktigt med där, även fast jag spelade på högsta grafikinställningar.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Securion:

Nej jag håller med. Tycker det ser ut som ett spel från början av 2000-talet. Riktigt kantigt, plastigt, barnsligt, kladdigt och fånig grafik. Ser ut som ett barnspel. (och är ju det?)

Och pratar vi features så finns det inget nytt alls i spelet. 0. Zero. Zipp. Nada. Inget. Noll.

Skräp.

spelen från 2000 må se lika dana ut men de spelen var gjorda för high-end datorer eller liknande på den tiden detta är nog rätt så optimerat sen ska vi inte uttala oss redan om spelet för det är väll inte ens i beta stadiet en eller har jag missat något?

Jag tror spelet kommer riktas mer mot tävlingsriktat spel och patchas åt det hållet. Nästan inga spel utom just Blizzards har någonsin patchats mot tävlings riktningen om ni har några andra får ni gärna rätta mig men Blizzard är nog de enda som vet vad de vill när det gäller deras spel

Medlem

Mycket mysigt.

det dära rymdskeppet kommer nog att hamna högst på min önskelista


signatur

the enemy of my enemy is my friend

Medlem

enligt bilderna så ser spelet ganska tråkigt ut

Det är redan gjort känns det som.

Medlem

Jag som har lirat väldigt många matcher i starcraft brood war och ser stor potential i SC2. Jag gillar framförallt artikeln om deras 1vs1 kartor.

Angående grafiken så vad jag vet har Blizzard aldrig gjort spel som kräver de senaste high-end datorerna.

Alla som säger att allt detta redan har gjort får gärna referera till spel som har allt eller stora delar som starcraft 2 kommer att bestå av. Jag ska säga att jag ser stora förändringar i spel mekaniken jämfört med starcraft 1

Jag hoppas att många nya spelare kommer upptäcka storheten med starcraft 2(vad jag ser kommer de inte att missa det) precis som starcraf 1 och delvis Warcraft 3 har

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av paspa:

Vet inte hur vägarna är placerade i din värld, men de flesta vägar jag har sett är placerade just rakt ovanpå terrängen...

För att vara korrekt så är det faktiskt rätt mycket arbete med grunden under, och vid sidan av vägarna idag. Annars skulle de trasas sönder och växtlighet tränga upp genom asfalten.

Men det var inte det jag menade, utan att det ser ut som en tunn leksaksväg någon slängt ut på terrängen.

Den här bilden framförallt ser riktigt dålig ut:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/i/iybqu6ae0slxg1j4nrtk5cmvohw3f...

De övriga bilderna med annan terräng ser bättre ut. Men grafiskt ligger SC2 ändå långt efter RTS-spel som redan finns ute sen ett bra tag.

Edit: Stavning.

Haha, aye, håller med.. Den vägen var inte fager, ser lite ut som att den är ditmålad i efterhand typ.. som en dåligt klippt bildish

Ser sjuukt mycket fram emot det här spelet hur som, ska bli grymt kul att lira

Medlem
Skrivet av Warwick:

Perfekt till mig som är hemma sjuk

ska du vara sjuk i ett halvår?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

ni kanske ska ta o börja bry er om spelkänslan och gamplayet mer än grafiken? Men som sagt sånna som ni blir la aldrig bra på spel utan spekulerar hur realistiska spelen ska vara m.m ist för hur roliga och balancerade tävlingsvis, och hur roligt det är.

Grafiken har är bra nog för ett 2010 RTS utan problem, hade dom tagit C&C grafik nä fyfan aldelles för mycket effekter och trams medans gamplayet suger apa, och inte är balancerat för fem öre

Men nu handlade denna artikeln främst om nya bilder på spelet, så därför är det väll fullt naturligt att man diskuterar spelets grafik då det är det enda skärmdumpar som dessa har i syfte att demonstrera?

Men ok, kör i vind... Då säger jag, va tråkigt spelet ser ut på dessa bilder.
Nöjd?

Skrivet av paspa:

Och som någon annan sa, om det ser så här bra ut i detta relativt tidiga skede, så kan det bara bli bättre

Ja precis, detta snart 6 år tidiga skede...

Medlem
Skrivet av Buio:

Tur att Blizzard gör bra spel, för snygga är de inte. Speciellt de bilderna med en vägsekvens var fula [...]

Jag tror nog att anledningen till att det ser fult ut här är att bilderna är släppta med dålig kvalitet (bl a) till följd av komprimering. Ser man på andra bilder, eller t ex de battle reports som getts ut tidigare så är det mkt snyggare.

Hur som helst hoppas jag mest på spelkänslan. Den var grym i ettan när den kom ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dom som inte tycker det är snygg grafik kan ju spela något tråkigt fps med bra grafik men utan story och känsla som alla nya fps är.
Tror att det här kommer bli riktigt bra faktiskt, längtar så grymt

Medlem
Skrivet av Buio:

Det har sålts i hur många miljoner exemplar som helst, vilket borde betyda att väldigt många av dem som köpt det inte har flott jobb eller en pappa som uppgraderat datorn åt en.

Och säkert 80% av de köpen är till konsoll, det är du medveten om va?

Anyway, kan inte påstå att grafiken är den allra senaste, men vafan spelar det för roll?

EDIT:: Och MW2 går fanimig inte att spela fint på en halvdan dator från 2 år tillbaka. Vilket det borde.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

SC2 är inget "barnspel", kanske därför som det inte tilltalar vissa här.
Att grafiken inte skulle vara "senaste" beror isåfall på att blizzard värdesätter kompatibilitet och prestanda på även lite sämre datorer. Det är rätt många som sitter med en "halvdassig" dator men kommer mest troligt kunna avnjuta SC2 ändå.

Men vem bryr sig om det ser sjukt snyggt ut?! Det som borde spela roll är hur roligt spelet är och vilken upplevelse som det kommer att ge. Många av barnen idag är ute efter helt fel saker...

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Och säkert 80% av de köpen är till konsoll, det är du medveten om va?

Anyway, kan inte påstå att grafiken är den allra senaste, men vafan spelar det för roll?

MW har sålt miljoner till PC och MW2 kommer också att göra det även om det kanske inte gjort det på 5 dagar. Kanske inte går perfekt på halvdan PC, men vad jag förstått är det inte så krävande ändå. Jag har en gammal PC och kunde köra det på höga inställningar. Möjligen att första spelet är ett bättre exempel då.

Nej grafiken spelar inte så stor roll, jag gillar Torchlight och tycker det är snyggt trots enkel grafik. Effekterna, designen och spelkänslan gör mycket.

Jag bara ogillade bilderna från SC2 med vägsegmenten, de var fula både tekniskt och artistiskt.

12
Skriv svar