Dragon Age-DLC annonserat

Robot
Medlem
Dragon Age-DLC annonserat

trevligt


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Nice, fin liten julklapp


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Return to Ostagar = Return to the Ostbågar


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Inaktiv

Finns det inget annat sätt att köpa det på?

Medlem

Blir till att köpa då, men imorgon är det PS3-release, nu jävlar!


signatur
Medlem

Löjligt att släppa något sådant så tätt inpå release, samma grej med de övriga DLC som fanns redan på releasedagen. Men då Dragon Age är bästa spelet på länge är det ett definitivt köp, om än inte på ett par veckor:P

Medlem

Löjligt men härligt. Inte klar med spelet än så mjumma.

Dragon Age är riktigt bra.. fast gameplayet är inte alls lika bra som i t.ex. BG2. Spellsen är obalanserade (i BG2 fick man välja hur många man ville och på så sätt så var det balanserat även fast spellsen hade extrema skillnader i "brahet"). Shopparna är också något som enerverar. Har köpt slut på alla health poultices som finns och går nu inte få tag på fler => spelet blir omöjligt på hard. Finns ett flertal missar... mjaja, ska väl ändå inte gnälla - är ju trotsallt ett av dom bästa spelen på väldigt länge.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Synd att spelet är så äckligt enkelt även på högre svårighetsgrader - det, tillsammans med att spelet är otroligt kort även om man gör sidouppdrag.

QRT
Medlem
Skrivet av Segas:

Synd att spelet är så äckligt enkelt även på högre svårighetsgrader - det, tillsammans med att spelet är otroligt kort även om man gör sidouppdrag.

Jag körde på Hard, det var hyfsat enkelt. Inte äckligt enkelt dock, en del bossar var rätt utmanande.

Medlem
Skrivet av Brain:

Löjligt men härligt. Inte klar med spelet än så mjumma.

Dragon Age är riktigt bra.. fast gameplayet är inte alls lika bra som i t.ex. BG2. Spellsen är obalanserade (i BG2 fick man välja hur många man ville och på så sätt så var det balanserat även fast spellsen hade extrema skillnader i "brahet"). Shopparna är också något som enerverar. Har köpt slut på alla health poultices som finns och går nu inte få tag på fler => spelet blir omöjligt på hard. Finns ett flertal missar... mjaja, ska väl ändå inte gnälla - är ju trotsallt ett av dom bästa spelen på väldigt länge.

Om du har någon karaktär med "Herbalism" t.ex. Wynne eller Morrigan så kan du köpa "Elf Roots" från "Shoppen" i Dalish alvernas kamp i Brecalian Woods. Den shoppen har så vitt jag vet ett obegränsat lager av Roots, sen är det bara att resa till ditt läger, handla alla nödvändiga ingredienser från Bodahn (Flasks, Concentrator Reagents etc.) och gör så många "Health Poultices" du vill! Kostar lite pengar men det tar iallafall aldrig "slut" på "Pots"

Medlem
Skrivet av Segas:

Synd att spelet är så äckligt enkelt även på högre svårighetsgrader - det, tillsammans med att spelet är otroligt kort även om man gör sidouppdrag.

är du helt bäng? Nämn ETT spel i samma genre som tar längre tid att spela igenom? Räkna på hur många timmar du lagt på att spela igenom, och att du då gjort alla sidouppdrag. Jag är väldigt säker på att om du upplever spelet som kort, så har du inte gjort alla sidouppdrag då det finns många som inte går att hitta via utropstecken ovanför huvuden på folk, så som en del uppdrag gör.

Nej du, själv sitter jag arbetslös med oändligt gott om tid att spela, och det vart mycket få ställen jag fick köra om för att klara och trotts det tog spelet en enorm mängd tid att lira igenom. Ett av de längsta spel jag spelat igenom någonsin. och då har jag spelat allt sedan Baldurs Gate. Vilket man blivit sugen på att installera igen.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Synd att spelet är så äckligt enkelt även på högre svårighetsgrader - det, tillsammans med att spelet är otroligt kort även om man gör sidouppdrag.

Hur menar du när du säger att det är kort? Jag "sprang" igenom spelet och försökte göra alla sidequests jag hitta, fick achievement för att göra 75% av alla sidequests och gjorde många fler efter det. Annat än det så sprang jag inte omkring i onödan och det tog mig lite över 49 timmar att ta mig igenom spelet...

En sak till; varför jämnför alla Dragon Age med BG? Ja, jag vet att BioWare själva sagt att det är som en andlig uppföljare till BG, men jag tycker själv det liknar första Neverwinter Nights mer, både gameplay och känsla. Det är ju trots allt en upp-piffad NWN motor dom använder...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

när jag var klar med spelet så kändes det väldigt kort, men gametime visade ~50 timmar så nej, spelet är definitivt inte kort, tiden går bara fort när man har roligt.

Medlem

hmm kan man se gametime någonstans? vore skoj att se exakt vad man spelat. har själv enbart uppskattat och räknat ut baserat på hur jävla mycket jag suttit. slutade med att man satt och lira till man somna, sen la sig, sen gick upp, spela... sen slockna man i soffan igen, gick och la sig, osv. en vecka senare vart man igenom haha

Medlem
Skrivet av CZorg:

En sak till; varför jämnför alla Dragon Age med BG? Ja, jag vet att BioWare själva sagt att det är som en andlig uppföljare till BG, men jag tycker själv det liknar första Neverwinter Nights mer, både gameplay och känsla. Det är ju trots allt en upp-piffad NWN motor dom använder...

Om det liknar något så är det Kotor.

Medlem

på xboxet står det när man markerar en save.

Medlem

Det står i load-menyn på PC. 40 timmar för mig med alla quests och fiender jag kunde hitta. Hade mer på NWN2, 172 timmar totalt på GTA:SA, fast jag vet inte hur lång tid det tog att klara det.

Medlem

"Du kommer att få besökare slagfältet..." What?

Spelet äger. Hoppas bara detta DLC blir bättre än Wardens Keep (Den var lite kort).

Spelet i sig är fanimig inte kort. Även om man lyckas rusha igenom det på 40 timmar finns det minst 40 timmar till att utforska.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Scream112:

hmm kan man se gametime någonstans?

På character sheetet (C knappen om jag inte minns fel) så kan man trycka på en knapp nere i höger hörn på menyn som kommer fram. Där kan du se alla möjliga stats och saker du gjort etc. Vissa är även för karaktären man har "markerad" också så man kan se alla karaktärers kul saker


signatur

osv.

Medlem

Så... När släpps det?

Medlem

jag vill till orlais ju för fan!

Inaktiv

Tycker de borde skippa Darkspawns i nästa installation och leka lite mer med Orlais och Tevinter.

Medlem

Kort??? I helv***! Har 75 timmar speltid nu(varav kanske 5 kan dras bort då jag lämnat spelet pausat och gjort annat) och då är jag knappt på 60% avklarat. Har ifs lallat runt och utforskat en hel del och gjort mängder med sidoquests men aldrig blivit uttråkad eller att det har känts repetativt.

Dragon Age, liksom med BG och NW, är inget spel som jag har ett behov att bara "rusha" igenom. Världen är så otroligt välgjord och intressant att jag bara vill utforska den i dagar utan slut

Medlem

Dragon Age fick en liten omvänd effekt på mig. När jag lirat det en stund blev jag så sjukt sugen på att spela Baldur's Gate igen, så nu sitter jag och kör om 1an, sedan importera min karaktär till 2an.

Hmm!

Medlem

dlc som fanns på release dagen var ju sånt man fick gratis om man köpte collectors väll? å som släpptes ifall icke collectors köper fick för sig att dom ville ha det iaf ^^

är inne på min andra char nu å kommer köra igen med alla å köra allt annat som släpps till det åxå. alldrig varit så fast i ett rpg förut xD

Medlem

Det enda som sög är att precis när jag klarat spelet och sista filmen ska dra igång så kraschade spelet för första och antagligen sista gången....

Suger att man inte kan titta på filmerna efter man låst upp dem.

Medlem
Skrivet av Phobos:

Det enda som sög är att precis när jag klarat spelet och sista filmen ska dra igång så kraschade spelet för första och antagligen sista gången....

Suger att man inte kan titta på filmerna efter man låst upp dem.

Vill inte spoila för folk, så alla andra, LÄS INTE MER!

Men om du syftar på att du klarat av "sista striden" och filmen som böjar där efter? Du bör vilja ladda om och göra om, för efter filmen är spelet inte slut. Det är en liiiiiiten liten bit kvar. samt en hel berättelse om vad som händer efteråt där saker och ting återberättas olika beroende på hur du spelat igenom spelet, beroende på vilka beslut du tagit osv.

hoppas jag ej förstörde för någon, men kraschar det där så bör du iaf vilja ge det en vända till från senaste save-game du har.

Medlem

Tog mig dryga 70 timmar att göra Allt man kan i DA.... Ser fram emot DLC


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Segas:

Synd att spelet är så äckligt enkelt även på högre svårighetsgrader - det, tillsammans med att spelet är otroligt kort även om man gör sidouppdrag.

sluta snacka dynga. du vet ju inte vad du pratar om.. hoppas ingen lyssnar på det du säger om detta spel.

12
Skriv svar