Ny The Witcher 2-video läckt

Robot
Inaktiv
Ny The Witcher 2-video läckt

JÄVLAR så bra det ser ut, stämningsfullt så det är helt underbart!! Dragon Age kan ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

(ingen som orkar översätta lite något av det som sägs?)

edit. Hittade lite översättning på youtube...

Skrivet av Apansbrorsa:

JÄVLAR så bra det ser ut, stämningsfullt så det är helt underbart!! Dragon Age kan ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

(ingen som orkar översätta lite något av det som sägs?)

edit. Hittade lite översättning på youtube...

Har vi någon läsare som talar ryska, månne? Jag hade såklart översatt själv om inte mina kunskaper i ryska språket är en aning... bristfälliga.

Medlem

klart köp.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Apansbrorsa:

Dragon Age kan ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

Löjligt uttalande då de inte är samma genre, Dragon Age är ett Taktiskt RPG medans mr. geralt är ett action äventyr med RPG influenser..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Apansbrorsa:

Dragon Age kan ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

Löjligt uttalande då de inte är samma genre, Dragon Age är ett Taktiskt RPG medans mr. geralt är ett action äventyr med RPG influenser..

Ok men ursäkta mig då om du tog illa vid, jag försöker igen: Förrutom själva stridandet så kan Dragon Age ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

Medlem
Skrivet av Apansbrorsa:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Apansbrorsa:

Dragon Age kan ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

Löjligt uttalande då de inte är samma genre, Dragon Age är ett Taktiskt RPG medans mr. geralt är ett action äventyr med RPG influenser..

Ok men ursäkta mig då om du tog illa vid, jag försöker igen: Förrutom själva stridandet så kan Dragon Age ta och slänga sig i väggen när Geralt kommer tillbaka!

Nej, bara för ett nyare spel kommer, gör det inte andra spel sämre.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

FM-guru
F.d. Sisyr

Riktigt trevligt. Sett fram emot trailer, även om jag hoppades att utvecklarna själva skulle släppa en...

Skrivet av KlosterKatten:

Nej, bara för ett nyare spel kommer, gör det inte andra spel sämre.

Är du trög (eller fanboy) och förstår inte eller spelar du bara dum och låtsas att du inte förstår att "Apansbrorsa" själv tror att kommande Witcher 2 kommer vara ett bättre spel sett till story/atmosfär/karaktärer/whatever än Dragon Age?

Ett påstående jag mycket väl kan tro visa sig vara sant, med tanke på hur fantastiskt bra det första spelet var. Inget ont om Dragon Age, det är ett höjdarspel det med.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Nej, bara för ett nyare spel kommer, gör det inte andra spel sämre.

Inte direkt, men när du får erfara djupare/bättre spel så påverkas såklart bedömningen. På samma sätt som de spel som hade grym grafik/fysik för 5 år sedan inte längre har det, så påverkas även RPG-spel. The Witcher är visserligen action-rpg, men har väldigt starka rpg-moment som jag är övertygad om kommer att vara bättre än dragon age.

Dragon age är ett bra spel, men självklart kommer det att släppas bättre
Ser grymtfram emot The Witcher 2 grymt mycket, få spel har en sådan underbar värld, sådan stämning som föregående spel, och jag är helt övertygad m att även uppföljarten kommer att smiska.

Medlem

Oooh, älskade i stort sett allt med ettan förutom att stridssystemet kanske var lite för simpelt (tyckte dock det var jävligt coolt vilket räckte för mig).

Fick mig att köpa The Last Wish (första boken tror jag?) som förövrigt var jävligt kickass.

Tvåan blir givet köp.

Medlem

nice, the witcher är ett riktigt bra spel och har väntat på 2:an ett bra tag nu=)

o cmon, fanboys krig redan?.......

Medlem

haha, fan vad full den där ryssen verkade vara:D


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

För övrigt kan jag berätta(kan ryska så jag vet) att snubben inte berättade något vidare intressant. Han babblade mest om hur alla designers och programmerare hade slitit för att bygga upp världen.... typ. Animationer kommer att förbättras och man kommer kunna interagera bättre med omgivningen.
Datum är som sagt fortfarande okänt men han sa att spelet släpps nästa år, vilket nog alla visste redan.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Medlem
Citat:

Sen går han ner till havet för att doppa tårna, men får istället slåss med ett enormt jävla sjömonster. Sicken otur, men underhållande för oss.

Fnissade lite när jag läste det.

Inaktiv

För mig personligen är det inga problem att göra en jämförelse mellan två så pass lika spel som The Witcher och Dragon Age, men smaken är ju olika. Jag menade heller inte att Dragon Age är ett dåligt spel på något sätt, även om jag kanske är lite besviken på det p.g.a skyhöga förhoppningar. Det första spelet om Geralt har ju så otroligt skön atmosfär, något som jag personligen tycker saknas i DA: O.
Då det i första hand var atmosfären som visades upp i denna lilla video så kunde jag inte hjälpa mig från att dra en jämförelse.
Vädret, omgivningen, musiken, detaljerna - detta ser minst sagt riktigt jäkla bra ut. Vart är pre-order knappen?

QRT
Medlem

Ser stämningsfullt ut. Klarade aldrig första pga en bugg som gjorde att spelet hakade upp sig i en dialog. Tror jag var ganska nära slutet =(

Medlem

Schmums, har stora förhoppningar på detta. Ettan satte inte ribban lågt så att säga.

Medlem

Vart inte speciellt imponerad själv, men det blir säkert bra.

MDu
Medlem

Jag gillade verkligen the Witcher, men om det nu ska komma en tvåa så får nog utvecklarna se till att anstränga sig lite mer. Buggigare spel får man leta efter, och laddningstiderna var ju bara skrattretande. På tal om skrattretande så kommer vi här också till huvudproblemet: Översättningen. Nu vet jag förstås inte om spelet har lika skum dialog på polska, men den engelska dialogen är ibland mycket märklig. Jag kommer inte på några exempel på rak arm, men ibland får man gissa sig till vad det är som egentligen avhandlas. Inte för att skådespelarna är dåliga, men för att de inte heller vet vad de ska säga.

Personligen tror jag om utvecklarna bara fokuserar på det som var bra i ettan (stämningen, världen och striderna) och ser till att göra en ordentlig översättning så kan vi få ett spel som kan komma upp i samma nivå som Mass Effect/Kotor. Men, inte Dragon Age. Det finns helt enkelt inte lika mycket innehåll i ett spel där du spelar en färdiggjord karaktär som i ett där du gör din egen och har med dig fler.

Inaktiv

The Witcher är mitt favorit spel så har enorma förväntningar på detta. Men får väll se om det är mitt favorit spel efter jag spelat dragon age. Hitils så har inga av rollspelen jag spelat varit bättre än the Witcher , hm eller kanske kotor.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

1
Skriv svar