Modern Warfare 2 censurerat i Ryssland

Robot
Medlem
Modern Warfare 2 censurerat i Ryssland

Förståerligt, bättre än att förbjuda hela spelet iallafall..

Medlem

oj va blödiga dom är.. det är ett fånigt spel inget annat. dessutom kan man skippa scenen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

oj va blödiga dom är.. det är ett fånigt spel inget annat. dessutom kan man skippa scenen.

I och med att de inte har någon åldersmärkning så är det förståerligt att de tar bort den...

Medlem

*Wuäääääääh Wuäääääää*

Medlem

Finns det inga åldersgränser i Ryssland, det skulle förenklat mycket förr i tiden


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Inaktiv

Cod är rena propagandaspelen nu för tiden. Ryssarna är onda och USA räddar världen. Liknar visserligen mycket av det man fått se i filmer, men vart är världen på väg?

Medlem
Skrivet av X3treat:

Cod är rena propagandaspelen nu för tiden. Ryssarna är onda och USA räddar världen. Liknar visserligen mycket av det man fått se i filmer, men vart är världen på väg?

Det kan ju inte vara ett propaganda spel åt USA i alla fall eftersom mycket av spelet handlar om korruption inom USA och på flygplats banan så spelar man som en amerikansk CIA agent.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det kan man väl förstå att dom lackar ur. Man kan tänkas sig reaktionerna från USA om en annan nation hade ett superpopulärt spel som handlade om amerikanska soldater som mördar oskyldiga. Det är inte smart att svartmåla ett helt folk.

Medlem
Medlem

haha, det är typ det enda uppdraget som är bra.. och roligt XD, soft uppdrag


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Köper de ens spel i Ryssland??? De är väl med Kina lite piratkopiornas näste #1.
Censur brukar göra den ocensurerade versionen ännu mer populär.

Medlem

Ryssarna är guld på att göra spel iaf , näst intill alla simulatorer och realistiska spel kommer ju därifrån iaf, <3 IL2 , DCS.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av X3treat:

Cod är rena propagandaspelen nu för tiden. Ryssarna är onda och USA räddar världen. Liknar visserligen mycket av det man fått se i filmer, men vart är världen på väg?

Det kan ju inte vara ett propaganda spel åt USA i alla fall eftersom mycket av spelet handlar om korruption inom USA och på flygplats banan så spelar man som en amerikansk CIA agent.

Amen till det.

Medlem

Asså shit, DET ÄR ETT SPEL FATTA!!!... Jag tycker att dom borde få göra vad fan dom vill i spelen, jag bryr mig inte om man ska spränga upp nån flygplats eller döda civila, det är fortfarande ett spel... Dom "raderade" jorden i "Liftarens Guide till Galaxen", borde dom inte ha klippt bort den scenen också? Man dödar invånare i Age of Empires, borde man förbjuda det också? Man dödar arbetare i The Settler serien, kanske den ska bort också... Shit,väx upp och glöm bort det som har hänt förut..

Inaktiv

Tycker det är töntigt att det är så mycket värre om man jämför mellan spel och film. i en film så hade det här varit tillåtet men icke i ett spel....

Annars tycker jag inte det är någon förlust direkt då uppdraget var ganska meningslöst och tråkigt.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag tyckte iaf det va skitball o splatta civila på flyplatsen körde om den flera gånger bara för att.....

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av SWEBarb:

oj va blödiga dom är.. det är ett fånigt spel inget annat. dessutom kan man skippa scenen.

I och med att de inte har någon åldersmärkning så är det förståerligt att de tar bort den...

ja men det är shit för dom isåfall? hur dumma är dom som inte har några åldersgränser som alla andra länder har.. det är ju knappast utvecklarens fel..

Medlem
Citat:

ja men det är shit för dom isåfall? hur dumma är dom som inte har några åldersgränser som alla andra länder har.. det är ju knappast utvecklarens fel..

De har väl åandrasidan haft en aning viktigare problem än märkning av spel..

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Asså shit, DET ÄR ETT SPEL FATTA!!!... Jag tycker att dom borde få göra vad fan dom vill i spelen, jag bryr mig inte om man ska spränga upp nån flygplats eller döda civila, det är fortfarande ett spel... Dom "raderade" jorden i "Liftarens Guide till Galaxen", borde dom inte ha klippt bort den scenen också? Man dödar invånare i Age of Empires, borde man förbjuda det också? Man dödar arbetare i The Settler serien, kanske den ska bort också... Shit,väx upp och glöm bort det som har hänt förut..

Det är snarare du som borde växa upp och inse att världen inte ser ut överallt så som du ser på den. Detta är marknadsföring enbart för att sälja mer och tjäna mer pengar. Jag kan tänka mig att ryssarna är något trötta på att alltid utmålas som dumma terrorister.

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av mrpeters:

Asså shit, DET ÄR ETT SPEL FATTA!!!... Jag tycker att dom borde få göra vad fan dom vill i spelen, jag bryr mig inte om man ska spränga upp nån flygplats eller döda civila, det är fortfarande ett spel... Dom "raderade" jorden i "Liftarens Guide till Galaxen", borde dom inte ha klippt bort den scenen också? Man dödar invånare i Age of Empires, borde man förbjuda det också? Man dödar arbetare i The Settler serien, kanske den ska bort också... Shit,väx upp och glöm bort det som har hänt förut..

Det är snarare du som borde växa upp och inse att världen inte ser ut överallt så som du ser på den. Detta är marknadsföring enbart för att sälja mer och tjäna mer pengar. Jag kan tänka mig att ryssarna är något trötta på att alltid utmålas som dumma terrorister.

Eftersom du anser att jag är en lite skitunge så kan ju du upplysa min efterblivna hjärna, hur ser världen ut idag, är det fortfarande krig i världen, svälter fortfarande barn och familjer överallt i världen, tycker jag fortfarande att folk borde sluta censurera spel?
Jag gissar på ett starkt Ja, folk dör fortfarande över hela världen, både i krig och av svält. Folk i Irak dör på grund av ett korkat krig.
Att börja censurera spel gör inte så att kriget minskar, det gör bara så att folk i andra länder inte får uppleva de underbara effekter och stories som vissa spel har.
Ja jag håller med om att mitt inlägg var omoget och väldigt aggressivt men jag fattar inte riktigt varför folk gör sån stor sak av ett spel... Börjar bli lite trött på såna länder som censurerar allt material som dom anser är dåligt för invånarna. Tyskland tar ju bort typ allt gore som existerar i spel. UT spelen fick ju typ inget gore alls.
Jag ber om ursäkt om mitt förra inlägg var stötande eller gjorde någon sur men det var min personliga åsikt, om ni har någon åsikt ni anser är bättre än min kan ni ta och skriva ert eget inlägg och inte hålla på att förolämpa mig.

MVH MrPeters

Skrivet av MiXiE:

Tycker det är töntigt att det är så mycket värre om man jämför mellan spel och film. i en film så hade det här varit tillåtet men icke i ett spel....

Annars tycker jag inte det är någon förlust direkt då uppdraget var ganska meningslöst och tråkigt.

Viktigt att poängtera: ett spel är interaktivt. Det är inte en film.

Medlem

Det handlar ju om att en rysk extremist har skapat en nationell stolthet över sin fd befälhavare mha politiska medel, det handlar ju om piltisk dupering och han använder Allen för att skapa en syndabock genom en fruktansvärt terroristhandling.

Tycker att det är rätt uppfriskande att IW lägger ner tid på att skapa en intressant sociopolitisk handling och inte bara lallar på, däremot finns det ju en del logiska luckor i sj'lva storyn, men jag hoppas att vi får se en ordentlig avslutning på det hela snart och inte om ytterligare 2 år...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Vad folk överreagerar... Activision valde SJÄLVA att Inte ta med scenen. Om Ryssland inte har någon åldersgräns på spel är det snarare en självklarhet att utvecklarna tar bort stötande saker som småbarn INTE ska se.

Medlem

Ja, den nivån, i början, var totalt meningslös, de kunde ha smält av en bomb istället för att man skulle plöja igenom massorna på det sätt som man var tvungen att göra. Rena rama Postal.

Skrivet av X3treat:

Cod är rena propagandaspelen nu för tiden. Ryssarna är onda och USA räddar världen. Liknar visserligen mycket av det man fått se i filmer, men vart är världen på väg?

I detta spelet är ju snarare ryssarna de goda medans amerikanarna är korrupta.


signatur
Medlem

Det kan man väl förstå att ryssarna knappast vill se "sina" soldater skjuta ner civila.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Haha, vilket skämt. Att dom inte bara kan acceptera det till konsol också. :\ Stackare..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag tyckte fan att andra uppdraget var riktigt roligt bara rakt av =p

12
Skriv svar