Testa Operation Flashpoint 2

Robot
Medlem
Testa Operation Flashpoint 2

Blir att test:D

Inaktiv

Äntligen kom det ut

Medlem

På Steam är demot 250 MB, wtf?

Edit; Steam säger 250MB, men mappen är 1.5GB...

Inaktiv

lul


signatur

a"C"RED -

Medlem

Jaha, sent?


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Nej tack, jag har redan "testat"

Medlem

Jag har hört att detta spel saknar dedikerade servrar... hmmmm

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Nej tack, jag har redan "testat"

+1 Hahahahaha:up:

Medlem

bra spel men laggit online

Medlem

Hur kommer det sig att ni inte länkar till recensionen som ni gjorde, spelet fick ju 5/5.

Medlem

Jag som precis lyckats förtränga detta ... *biter sig i tungan* ... spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag som precis lyckats förtränga detta ... *biter sig i tungan* ... spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag som precis lyckats förtränga detta ... *biter sig i tungan* ... spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Hur kommer det sig att ni inte länkar till recensionen som ni gjorde, spelet fick ju 5/5.

Det var nog fz:s mest utskällda "recension" någonsin. Inget de vill skylta med kanske, hehe.

Om ni vill spela detta online...

* inga dedikerade servrar, (konsollport)

* "fov" är begränsat (för att förvärra det hela så är ditt vapen i vägen också), (konsollport)

* man stannar upp när man ger order eller byter vapen, det sker dessutom med tangenterna musen är inte aktiverad för "kommandorosen" (konsollport)

och du hamnar alltid på nån j*vla P4a i Novosibirsk eller Ulan Bator så lagget är obeskrivligt (nämnde jag....inga dedikerade servrar!). (konsollport)

Inget av det som utlovas i reklamen som t.ex. realism, stora multiplayerbanor, "freeroaming" och dedikerade servrar (det står t.o.m. "works best on dedicated servers" på dvdfodralet) finns med i spelet. Bedrägeri och vilseledande marknadsföring så att det sjunger om det.

Gör er själva en tjänst och hoppa över detta skitspel!

Medlem

EDIT: Dubbelpost

Medlem

Testade just demot. Helt otroligt att detta fick 5/5. Var det medvetet för att skapa debatt kan man undra?

Det mest störande var FOV (Field of view) som bara kändes fel, typ inzoomat. Blev nästan illamående. Ljudet var inte särskilt bra när man sköt heller. Slutligen kraschade demot efter bara några minuter. Känner inte för att testa igen...

Vilken skit.

Medlem

Jag tyckte spelet verkar vara värt en 5:a på PC. Kan det inte komma en demo till PS3 också?

Medlem

Så här tycker jag: om man inte har för avsikt att hoppa omkring i FOV 160 med kniven på någon deathmatchserver utan snarare söker efter en värdig coop-uppföljare till Ghost Recon (1) så är detta näst intill klockrent. Om man dessutom inte har något emot att smyga genom skogen i en timme under ett nattuppdrag utan att skjuta mer än ett skott totalt har man hittat helt rätt. Jag gottar mig i alla fall.

Medlem

Ett av årets största skitspel till PC. Jag gick på hypen och namnet Operation Flashpoint när jag köpte det. Det är en rak konsollportning till PC. Om man spelar på konsoll är spelet säkert bra, det håller konsollstandard.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vilket otroligt skitspel. på gränsen till ospelbart. Musacceleration, omotiverade "stop" i handlingar (byta vapen?...) och fruktansvärt förvirrande FOV.

Har gamers och recensenter blivit så indoktrinerade att de tror att detta är den nya standarden? Inte konstigt att det fick 5/5...

Ett ypperligt exempel på spel som inte borde portats, för det är detta precis: En usel portning.

Disclaimer: Detta är vad jag tycker.

Edit: Förtydligande:
Med förvirrande FOV menar jag att den har övertydlig pivot-punkt bakom betraktaren (som det brukar vara på konsol för att göra handkontroll-kontrollen intuitiv.) Jag tycker inte det funkar alls på/med PC/mus.

Och menyerna är portnings-kaos bara de... Total förvirring.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag som precis lyckats förtränga detta ... *biter sig i tungan* ... spel.

Hur lyckas du trippelposta?

Jag har kört igenom första uppdraget innan, och det var inget för mig, lite långsamt för min smak.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Är du under 20 och inte har gjort lumpen så skippa detta spel och ladda ner Battlefield Heroes. För vuxna med lite militär kunskap är detta riktigt sjukt bra. Speciellt i co-op.

Medlem

Jag tycker det är skitkul. Även om allt det ni sagt innan är sant så går det ändå snabbt att beordra och annat när man väl lär sig.

Precis som ovan sade är detta spel verkligen awesome om man gillar realism..

Medlem

nod32 säger ifrån när jag börjar installera, "Threat: probably unknown POLY.CRYPT.TSR.EXE virus.

Inaktiv

Fick så många dåliga betyg i recensions kommentarerna så jag har inte tagit hem det och "testat" det ens så får väl pröva demot nu.

Smart att släppa demo Efter 1 mille har varit tvungna tankat det.

Medlem

Det här måste testas! Årets spel enligt FZ!

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Tybalt:

Jag som precis lyckats förtränga detta ... *biter sig i tungan* ... spel.

Hur lyckas du trippelposta?

Jag har kört igenom första uppdraget innan, och det var inget för mig, lite långsamt för min smak.

Jag tror att det var en tävling där de delade ut betanycklar till BC2 just när jag klickade på skickaknappen. Då siten är överbelastad händer sådant. inte första gången det händer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Det här måste testas! Årets spel enligt FZ!

Notera att FZ inte testade multiplayerdelen. Endast Single Player på konsoll. (om jag inte kommer ihåg fel)

Vad gäller realism...

http://www.youtube.com/watch?v=B-7MAiYMbbk&feature=player_emb...

http://www.youtube.com/watch?v=qBX-yxnvdMc&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=StWArGzWnBU&feature=youtube_gd...

Multiplayer är ett skämt.

Lean är avaktiverat. Det finns i spelet men du som spelare får inte tillgång till det.

Om du kör en jeep så blir du stelopererad i nacken. Man kan inte titta åt sidorna, endast rakt fram.

Som PC-spelare kan du inte gå i spelet, endast springa. Man måste koppla en gamepad till sin PC för att det skall fungera.

Man måste stå still när man ger order till AI.

Om man påbörjar en omladdningsanimation, t.ex av en smaw eller liknande går det inte att avbryta. Även om en fiende dyker upp framför dig måste du sitta och titta på när din soldat laddar klart.

Vet inte hur många gånger mina egna AI har dödat mig. Speciellt irriterande när man smugit nära en fiende för att knva konom. När man attackerar öppnar dina egna soldater eld och dödar dig om du har otur. Man måste alltså säga till sina kamrater att inte döda dig. Hold fire ffs!

Har man gjort lumpen och gillar realism bör man inte ens överväga att skaffa Dragon Rising till PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar