Testa Operation Flashpoint 2

Inaktiv

Det första spelet, operation flashpoint, tillhör ett av dem bästa spel jag lirat. Singleplayerkampanjen var bra. Storyn, uppdragen.
Har några av mina bästa spelminnen från detta. Som när man som ensam soldat befinner sig bland sina döda kamrater i ett skogsbryn och ska fly undan dina förföljare med karta och kompass som hjälp. Ett annat uppdrag där man ska fly som krigsfånge och navigera med hjälp av stjärnorna. Menmen.. såna där magiska spelupplevelser kan man ju glömma att få återuppleva när allt blir portat konsollskit.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av asdfg:

Det här måste testas! Årets spel enligt FZ!

Notera att FZ inte testade multiplayerdelen. Endast Single Player på konsoll. (om jag inte kommer ihåg fel)

Vad gäller realism...

http://www.youtube.com/watch?v=B-7MAiYMbbk&feature=player_emb...

http://www.youtube.com/watch?v=qBX-yxnvdMc&feature=channel

http://www.youtube.com/watch?v=StWArGzWnBU&feature=youtube_gd...

Sjukt kul!:D

Har testat det själv och de är precis så här bra AI det är, fast ibland så ser de till och med rakt igenom 200 meter skog och pepprar sönder en.

Helt galet att de ens släppte spelet och att det fått så bra betyg av recensenter är ju tokigt! De måste ju vara inkompetenta som fan som tycker spelet är bra!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hypat skräp, får CoD4 att framstå som Guds gåva till människosläktet.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Juwlz:

Är du under 20 och inte har gjort lumpen så skippa detta spel och ladda ner Battlefield Heroes. För vuxna med lite militär kunskap är detta riktigt sjukt bra. Speciellt i co-op.

Hahahah, testa arma 2 istället. 100 gånger bättre.

Inaktiv

detta spelet e skit

Medlem
Skrivet av Juwlz:

Är du under 20 och inte har gjort lumpen så skippa detta spel och ladda ner Battlefield Heroes. För vuxna med lite militär kunskap är detta riktigt sjukt bra. Speciellt i co-op.

Åh herre min skapare.
Var har du fått din "militära kunskap"? I ett cornflakespaket?

Får du lära dig i lumpen att man står och tar 7,62 i skallen några gånger och sen glatt fortsätter strida? Det fick inte jag.
Fick du lära dig att du var inboxad i en liten låda på några kvadratmeter, bara fick springa runt en snitslad bana och inte hade någon taktisk valfrihet? Det fick inte jag.
Jag citerar en relevant recension: "det enda svåra i hardcore mode är att försöka dö".
Spelet är i nivå med Battlefield Heroes vad gäller militär realism, om ens det, då stridsvagnar kan flyga och existera inuti varandra, AI:n står och juckar rytmiskt mot saker istället för att delta i striden, och skjuter med glädje PV-vapen i marken en meter framför sig utan att ta skada av det, och gör glatt om det en tio gånger till.

Det enda spelet har gemensamt med lumpen är möjligtvis att folk beter sig som kompletta idioter.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Juwlz:

Är du under 20 och inte har gjort lumpen så skippa detta spel och ladda ner Battlefield Heroes. För vuxna med lite militär kunskap är detta riktigt sjukt bra. Speciellt i co-op.

Åh herre min skapare.
Var har du fått din "militära kunskap"? I ett cornflakespaket?

Får du lära dig i lumpen att man står och tar 7,62 i skallen några gånger och sen glatt fortsätter strida? Det fick inte jag.
Fick du lära dig att du var inboxad i en liten låda på några kvadratmeter, bara fick springa runt en snitslad bana och inte hade någon taktisk valfrihet? Det fick inte jag.
Jag citerar en relevant recension: "det enda svåra i hardcore mode är att försöka dö".
Spelet är i nivå med Battlefield Heroes vad gäller militär realism, om ens det, då stridsvagnar kan flyga och existera inuti varandra, AI:n står och juckar rytmiskt mot saker istället för att delta i striden, och skjuter med glädje PV-vapen i marken en meter framför sig utan att ta skada av det, och gör glatt om det en tio gånger till.

Det enda spelet har gemensamt med lumpen är möjligtvis att folk beter sig som kompletta idioter.

+1 Detta spel stinker Hästballe lång väg.....

Medlem

Fi-fan är allt jag har och säga...

På något sätt, kalla mig sjuk, finner jag det tillfredsställande att detta spelet är så kast, efter allt gnäll på Arma 2 innan OFDR2 spelet ens var släppt. Även om spelet skulle vara bugfritt kommer det inte i närheten av Arma serien "kvalitet". Punkt, Fin, The End etc...

Edit: Det absolut värsta är alla dessa utvecklarfilmer där de satt och "lovade" en massa, eller inte berättade hela sanningen...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

ESET Nod32 hittade ett virus i filen, det kan förklara att FZs fil är 1250mb större än den på Steam.

Medlem

En sak som en del kanske inte bryr sig om är kartan man har i Dragon Rising. Kartan visar nästan ingenting! En brun pixelsmet är vad det är. Operation Flashpoint som släpptes för åratal sedan hade en bättre, detaljerad karta, någonting som tilltalade mig mycket.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar