Supreme Commander 2 ute våren 2010
Dom skulle behöva anställa en level designer och crew. Vad hände sedan TA egentligen? Planeterna man kunde slåss på var alla unika med byggnader och natur, Supcom å andra sidan var platt å symmetriskt, och jag ser lite ändring här.
Förutom det hoppas jag det är redigt med nya enheter så det inte blir lika snabbt monotont som föregångaren, och att det blir mer skillnader mellan lagen.
Total Annihilation var riktigt roligt, kört SupCom idag. 2an ser man fram imot
Synd att alla bilder verkar vara inzoomade, för jag vet då ingen som spelar strategi med näsan i backen. Få se lite bilder på gui/hud och lite mer översiktliga bilder. Supcom gör ju lite grej av att man BÅDE ska kunna zooma in och ut. Forged Alliance tyckte jag var jobbigt, originalet var iaf hyfsat balanserat och jäkligt kul:)
"Enspelarkampanjen ligger på 18 uppdrag och utlovar fokus på karaktärsutveckling."
Fokus på karaktärsutveckling? Menvaf-n, det är ett RTS, inte ett RPG! Den enda utveckling jag vill se är på tech-trädet...
Så det är nu för tiden, antar att det innebär "levling" på gubbarna i princip, jag suppskattar uppgraderingarna på commandern men på alla småtanks och skit är jobbigt!
För övrigt ser spelet fantastiskt ut! Blir mycket lanande med detta!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb