Dragon Age uppdaterat

Robot
Medlem
Dragon Age uppdaterat

Haha, de gjorde easy ännu lättare, igen. En extra boost på stats i normal också, igen.

Spelet är visserligen svårt dock.

Medlem

"made Easy difficulty easier"

Igen? aja, behövs för min del :>

Medlem

vissar delar va riktigt svåra, även på easy. Men det beror ju på vad man har för party.

Medlem

Precis samma förändringar som sist? Låter som en hel del "action"-spelare har whinat sönder forumen så att de tvingats att förstöra balansen mellan svårighetsgraderna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så länge dom inte rör hard så är jag glad, perfekt balanserat. Riktigt svårt ibland utan att bli allt för frustrerande, en utmaning är precis vad jag vill ha!

nj
Medlem

1.01b verkar vara samma patch som 1.01a, men med de här två nyheterna:

# fixed an issue with Dragon Age and Windows Game Explorer
# updated Visual C runtime libraries

Iom 1.01a så slutade genvägen till DAO i Game Explorer i Vista/7 att fungera, samt att många hade problem med att spelet inte gick att starta pga för gammal version av Visual C runtimes.

Medlem
Skrivet av nj:

1.01b verkar vara samma patch som 1.01a, men med de här två nyheterna:

# fixed an issue with Dragon Age and Windows Game Explorer
# updated Visual C runtime libraries

Iom 1.01a så slutade genvägen till DAO i Game Explorer i Vista/7 att fungera, samt att många hade problem med att spelet inte gick att starta pga för gammal version av Visual C runtimes.

Med andra ord borde det vara säkert att patcha nu? Nog för att problemen med första patchen gick att lösa/undvika, men ska dom släppa en patch ska det funka.

Spelar igenom DA för andra gången nu och kör över allt som inte är boss, till och med eliter är jättelätta med all AOE som min grupp har, detta på easy förstås. Jag tycker inte om svåra spel och easy är lagomt svårt.

Medlem

Problemet med Visual Basic stötte jag på, men det löste jag genom att uppdatera dessa själv, enligt råd i en forumtråd. Dock klokt att lägga det i en patch, i mina ögon.

Medlem

tror folk misstolkar patch noten en aning. det som står är också det som var med 1.01. så dom har inte gjort spelet lättare två gånger

Medlem

Och Steam är retard när det gäller patcher som vanligt -.-

Medlem

körde igenom spelet utan någon heale på medium innan patcherna så det skall nog inte vara några problem

Medlem

Precis. Spelet har inte gjorts lättare ännu en gång. Du tankar helt enkelt den här istället för 1.01a. Därav versionsnummer 1.01b!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Lite skituppdateringar igen. Dags att dom tittar till t.ex. Dex-buggen när man snittar med dolkar, som det är nu är det lönlöst att köra med rogue. Att spelet skulle vara svårt håller jag inte heller med om.


signatur

In war, truth is the first casualty

1
Skriv svar