Dolda spellägen i Modern Warfare 2

Medlem

Köpte familjens andra kopia igår.

Battlefields multiplayer äger fortfarande, men Spec Ops i MW2 är fantastiskt roligt, och den enda anledningen att jag köpte spelet. Allra mest dom banor där man är två stycken och ska överleva vågor av fiender, barrikera sig, osv. Sjukt kul. Hoppas Battlefield kommer ha något liknande.

Singleplayer har jag inte ens testat än. En regnig dag kanske.
... och multiplayer är lite väl "kuta runt och spreja" för mig. Arkadspel. IQ fiskpinne. Ni fattar...

Men Spec Ops...! SJUKT KUL!

Medlem

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Det är väl inte direkt tillämpbart då de tvingat på alla att använda Steam? Tråkigt att sälja hela sitt steam konto för att endast bli av med ett spel.

Helt korrekt, men samtidigt har det ju fastslagits att pc-versionen är en ganska direkt port av konsoll-versionen....

Men du ,om det släpps samtidigt till olika plattformar kan det inte vara en portning från den ena till den andra. Att dem har liknande implement betyder inte att det är som du säger,,inte då dem kommer samtidigt.

Gnäll gnäll gnäll på många,Passar inte spelet, ja skit i det då. Ni är ju inte tvungna att köpa och spela det.

Att sedan ett företag vill tjäna pengar på sin produkt är ju bara ekonomi och så går det ju till i affärsvärlden. Så varför gnälla på att dem bara vill tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Har man betalat för den ska man väl få titta på den? Det är som om man skulle köpa matvaror utan att få kolla på innehållsförteckningen efter tillsatser. Eller nåt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Det är väl inte direkt tillämpbart då de tvingat på alla att använda Steam? Tråkigt att sälja hela sitt steam konto för att endast bli av med ett spel.

Helt korrekt, men samtidigt har det ju fastslagits att pc-versionen är en ganska direkt port av konsoll-versionen....

Men du ,om det släpps samtidigt till olika plattformar kan det inte vara en portning från den ena till den andra. Att dem har liknande implement betyder inte att det är som du säger,,inte då dem kommer samtidigt.

.... va? Såklart det kan vara en direkt portning om de släpps samtidigt. Finns ju till och med fall där personer med PC versionen har fått upp varningsmeddelande i multiplayer delen från från 360 Live. Hände även i PC versionen av shift som hamnade på bild som finns på nätet att beskåda.

Du vet t ex att PC av Dragon Age var klar för ett antal månader sedan medan det portades över till konsolerna? Förstår verkligen inte var ditt resonemang kom ifrån, får hoppas att jag bara missförstod dig.

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Så klart, om det gynnar mig som konsument. Vem fan vill t ex ha en bil där man inte kan fixa något själv?

Inaktiv

Bara jag som tror att IW kommer väldigt snart att släppa en patch, där allt det här finns? Alltså console,lean och dedi servers.

BTW, Vad står DLC för?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Det är väl inte direkt tillämpbart då de tvingat på alla att använda Steam? Tråkigt att sälja hela sitt steam konto för att endast bli av med ett spel.

Helt korrekt, men samtidigt har det ju fastslagits att pc-versionen är en ganska direkt port av konsoll-versionen....

Men du ,om det släpps samtidigt till olika plattformar kan det inte vara en portning från den ena till den andra. Att dem har liknande implement betyder inte att det är som du säger,,inte då dem kommer samtidigt.

.... va? Såklart det kan vara en direkt portning om de släpps samtidigt. Finns ju till och med fall där personer med PC versionen har fått upp varningsmeddelande i multiplayer delen från från 360 Live. Hände även i PC versionen av shift som hamnade på bild som finns på nätet att beskåda.

Du vet t ex att PC av Dragon Age var klar för ett antal månader sedan medan det portades över till konsolerna? Förstår verkligen inte var ditt resonemang kom ifrån, får hoppas att jag bara missförstod dig.

",,,,Kalla det änglamark, himlajorden, vad du vill.."

Inaktiv
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Svensk lag tillåter dig att ändra- och modifiera mjukvara som du köpt så att det passar dig på bästa möjliga sätt.

Inaktiv
Skrivet av no_power:

Bara jag som tror att IW kommer väldigt snart att släppa en patch, där allt det här finns? Alltså console,lean och dedi servers.

BTW, Vad står DLC för?

DLC = DownLoadable Content, eller nåt sånt.
Kort och koncist; nerladdningsbart material.

Inaktiv

Alltså vad hände med att bara släppa patchar till spelen?

Nu slänger man med saker som redan är klara men inte låser upp för att senare ta betalt för... eller?

Medlem
Skrivet av Panimala:
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Har man betalat för den ska man väl få titta på den? Det är som om man skulle köpa matvaror utan att få kolla på innehållsförteckningen efter tillsatser. Eller nåt.

Nja, du har betalt för rätten att bruka den på det sätt som det är tänkt dvs spela. Att börja modifiera och/eller kolla koder och annat innehåll i mjukvaran är däremot ingen rättighet, enda skillnaden är att du inte blir "bannad" som Pc-spelare

Medlem

Lutning, bredare synfält, mer detaljerade grafikinställningar, möjligheten till dedikerade servrar, fler spellägen... allt detta finns redan i spelets kod.

I en grov sinnesförvirring eller hittills oöverträffad girighet (om det kommer som DLC) så valde de att stänga av allt sådant, fast jobbet redan var gjort.

Inaktiv

Dessutom några av det bästa spelen är ju de som har tillåtits moddas.

CS (halflife)
DOTA (WC3)
Desert combat (BF)

Alla dessa mods som folk har gjort gratis för att använda har företagen tjänat massor med pengar på i form av mer sålda spel.

Vet många som köpte HF för att få en nyckel till CS. Vet månag som köpt WC3 bara för att lira DOTA.

Att försöka begränsa möjligheter till att modda spelet eller försöka förbjuda det är att försöka stoppa utvecklingen av mjukvara rent generellt och att skuta sig själv i foten. Lyckligtvis är det typ helt omöjligt att patentera kod annars hade vi väl fortfarande bara haft miniräknare att lira med

Medlem

Lite skumt att dedikerade servrar och lean finns med men det är inte aktiverat... Kvarlevor från modern warfare koden, kanske? Jag antar att dom inte började om från noll utan tog mycket kod från ettan...

Dom här nya spellägena kanske inte fungerar så bra, eller så höll de inte tillräckligt hög standard eller så kommer det i en patch (DLC?).

Jag använde aldrig lean i multiplayer så det saknar jag inte, men om dom patchade spelet och fixade dedikerade servrar som i första modern warfare skulle det vara bra, eftersom koden redan finns till och med!

Länken om trojaner/virus lät lite oroväckande om jag ska vara ärlig...

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Svensk lag tillåter dig att ändra- och modifiera mjukvara som du köpt så att det passar dig på bästa möjliga sätt.

Även hårdvara. Men det är ju å andra sidan inte säkert man får bruka den efter att man ändrat den.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av hunden:

Att det skulle komma som DLC låter orimligt, då hade dom inte varit så klantiga att skicka med det ändå fast inaktiverat.

Man kanske ska vara medveten om att detta är väldigt vanligt förekommande på konsol? Speciellt när Capcom har något med spelet att göra?

MW2 är alltså utvecklat av Capcom och det här hacket har lyckats på konsollversionen av spelet?

Skrivet av AndyZedd:

Men du ,om det släpps samtidigt till olika plattformar kan det inte vara en portning från den ena till den andra. Att dem har liknande implement betyder inte att det är som du säger,,inte då dem kommer samtidigt.

Tänk om man kunde utveckla spelet till konsoll först och sen, hör och häpna, vänta med att släppa det och ägnar en tid åt att porta det till PC för att sen släppa det samtidigt till alla platformar.

Medlem

mm mysigt att det ändå gick o skrapa fram,
hehe one flag CTF kommer jag ihåg fanns ju i gamla operation flashpoint cold war crisis
Var ett skojj gamemode imo!

Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Det är väl inte direkt tillämpbart då de tvingat på alla att använda Steam? Tråkigt att sälja hela sitt steam konto för att endast bli av med ett spel.

Helt korrekt, men samtidigt har det ju fastslagits att pc-versionen är en ganska direkt port av konsoll-versionen....

Men du ,om det släpps samtidigt till olika plattformar kan det inte vara en portning från den ena till den andra. Att dem har liknande implement betyder inte att det är som du säger,,inte då dem kommer samtidigt.

Jaha, nu blev det semantik av det hela. Tillåt mig att omformulera mitt påstående:
Det har fastslagits att spelets målplattformar först och främst är konsollerna, därför är det inte konstigt att mekanismer som enbart är relevanta för konsoller även finns i PC-versionen.

Skrivet av jonne_man:

Alltså vad hände med att bara släppa patchar till spelen?

Det är lite omständligare att patcha spelets exe-fil på konsollerna.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Så klart, om det gynnar mig som konsument. Vem fan vill t ex ha en bil där man inte kan fixa något själv?

D kan jag tala om för dig, om du köper en ny bil idag så är dom knappast mekvänliga.
Bytta tex billjus är inte va de en gång va

Medlem

PC ftw!
Men vadå låst upp lean?! Fanns funktionen men IW väljer att inte aktivera den för PC - är de dumma i huvudet på riktigt eller?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Det här med Cod´s online börjar bli snurrigt nu, vad ska dom hitta härnäst?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ooh! 1F CTF lät ballt

Medlem
Skrivet av Salto:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Rubber Duck:

Tycker ni det är OK att gräva på sådant sätt i mjukvaran?

Så klart, om det gynnar mig som konsument. Vem fan vill t ex ha en bil där man inte kan fixa något själv?

D kan jag tala om för dig, om du köper en ny bil idag så är dom knappast mekvänliga.
Bytta tex billjus är inte va de en gång va

Nä exakt, trenden att begränsa för användarna och göra så endast "retailers" kan fixa problemet är inte hälsosamt för mig som konsument. Speciellt inte när de börjar ta ut överpriset för allt.

Medlem

vette fan vad dedär nissarna sysslar med men spelutvecklingen går fanimig i fel riktning..

Medlem

Saken är ju den att Hade IWnet funkerat som de sa de ska vara bra servrar man ska kunna lira med sina kompisare osv hade allt varit hyfsat okej men eftersom de har sånna massiva issues och inte klarar av att släppa en fix så tycker jag att de har gjort enorma misstag vilket dom blir tvungna att betala stort för att fixa

Medlem

HAHAHA jag kan inte låta bli att skratta. IW är stor humor! De lyckas faan klanta till ALLT. Myser nöjt över att jag avbeställde MW2.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Joina Nordic Modern Warfare 2 Group på steam om ni vill lira privata matcher med bra ping och chatta mm

Medlem
Skrivet av hunden:

MW2 är alltså utvecklat av Capcom och det här hacket har lyckats på konsollversionen av spelet?

Sorgligt om du inte ser sammanhanget, tråkigt att du blir så defensive när vi pekar ut företag som gjort samma sak flera gånger.

Medlem

Håller med Conana *facepalm* hehe

123
Skriv svar