Fem fria gulddagar på Xbox Live inom kort

Robot
Fem fria gulddagar på Xbox Live inom kort
Medlem
Fem fria gulddagar på Xbox Live inom kort

Uhm,,, nu förstår jag nog inte riktigt,, måste man betala Microsoft för att få betala för att hyra filmer? Låter inte riktigt klokt
Kaka på kaka så att säga..

Borde man inte få hyra film utan Gold medlemsskap?

Medlem

Om man redan har guld då? Får man extra dagar eller äts de upp av ens redan existerande guldstatus?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Uhm,,, nu förstår jag nog inte riktigt,, måste man betala Microsoft för att få betala för att hyra filmer? Låter inte riktigt klokt
Kaka på kaka så att säga..

Borde man inte få hyra film utan Gold medlemsskap?

Det låter klokt... om man vill mjölka kunder på pengar.

Xbox 360: 2500:-
Multiplayer (Live!) i 7 år: 3000:-
Summa: 5500:-

Priserna på Live! och konsolen varierar kraftigt så att priserna är väldigt ungefärliga, men du hajar bilden?

Att köpa en 360 med Live! är som att köpa en spelkonsol på avbetalning. Det är alltid den totala summan du betalar för en produkt som gäller och inte inköpspriset.

Som jämförelse:
PS3 i 7 år, med multiplayer: 3000:-
PS3 har dessutom Blu-ray, det har inte 360.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Uhm,,, nu förstår jag nog inte riktigt,, måste man betala Microsoft för att få betala för att hyra filmer? Låter inte riktigt klokt
Kaka på kaka så att säga..

Borde man inte få hyra film utan Gold medlemsskap?

Jo det går att hyra film utan guldmedlemskap.
Det är bara Facebook och Twitter som inte funkar med silvermedlemskap.

Medlem

Satt och lekte med Facebookstödet igår men blev ärligt talat besviken. Tänkte att det skulle vara ett perfekt sätt att visa bilder på men tji fick jag då den dels inte verkade cacha något (vänners profilbilder fick laddas in på nytt varje gång man startade applikationen vilket tog en jäkla tid för 300 vänner) och sen så hittade den bara vissa foton. Får hoppas att detta var en temporär svacka i början för annars är det inte mycket att ha för min del.

/ LordDaimos

Medlem

Fan vad generöst. Under en arbetsvecka får MS kunder leva som Sonys gör varje dag.

Medlem

att hyra film över live funkar väldigt bra. Men tyvärr får man inga undertexter vilket jag tycker man borde kunna förvänta sig. Utbudet är fortfarande väldigt klent och jag tycker priserna var lite högre än jag hoppats även om det inte är dyrt. Tjänsten fungerar annars väldigt bra som sagt och ljud/bildkvaliten är det inget fel på. Jag föredrar dock text till mina filmer och därför går jag nog fortfarande hellre till den lokala uthyraren och hyr mina filmer.

Medlem
Skrivet av Mönki:
Skrivet av ForrestFox:

Uhm,,, nu förstår jag nog inte riktigt,, måste man betala Microsoft för att få betala för att hyra filmer? Låter inte riktigt klokt
Kaka på kaka så att säga..

Borde man inte få hyra film utan Gold medlemsskap?

Det låter klokt... om man vill mjölka kunder på pengar.

Xbox 360: 2500:-
Multiplayer (Live!) i 7 år: 3000:-
Summa: 5500:-

Priserna på Live! och konsolen varierar kraftigt så att priserna är väldigt ungefärliga, men du hajar bilden?

Att köpa en 360 med Live! är som att köpa en spelkonsol på avbetalning. Det är alltid den totala summan du betalar för en produkt som gäller och inte inköpspriset.

Som jämförelse:
PS3 i 7 år, med multiplayer: 3000:-
PS3 har dessutom Blu-ray, det har inte 360.

Det är lite bättre kvalité på Microsofts tjänst jämfört med Sonys också. Därav priset.

Sen är det ju upp till var och en och avgöra om man vill betala eller inte. Det är ingen som tvingar oss att använda alla tjänster som finns... det är inget som man egentligen behöver.

Medlem

Precis, 320kr för 13mån = 24kr/mån, <1kr/dag. Personligen tycker jag det är en väldigt låg kostnad som jag gärna betalar för speldemon, DLC, fler servrar och mycket annat. Att Ps3 erbjuder en duglig tjänst gratis är kul, något måste ju kompensera för den dåliga blu-ray läsaren.

Samma sak med filmerna, köper man sina MS points smart så blir filmerna väldigt billiga, är man inte så smart så blir de dyra. Hur som helst är det frivilligt att köpa film/spela online

Medlem

Det utbudet av spel och DLC som finns i XBL tack vare att microsoft satsar massa pengar på deras tjänster är ljusår framför Sony.

Jag heller betalar dem 69kr lr vad det är varje månad för att njuta av en bättre onlinetjänst utan lagg i MW2 bla och hundratals arcadspel än att inte ens få arcadspel lr demos till sony's tjänst för att dem tar betalt av utvecklare.

Medlem
Skrivet av Runken:

att hyra film över live funkar väldigt bra. Men tyvärr får man inga undertexter vilket jag tycker man borde kunna förvänta sig. Utbudet är fortfarande väldigt klent och jag tycker priserna var lite högre än jag hoppats även om det inte är dyrt. Tjänsten fungerar annars väldigt bra som sagt och ljud/bildkvaliten är det inget fel på. Jag föredrar dock text till mina filmer och därför går jag nog fortfarande hellre till den lokala uthyraren och hyr mina filmer.

Lät märkligt att man inte skulle få undertexter då en stor del av användarna nog inte kan följa med i filmen annars. Får hoppas att detta åtgärdas i framtiden.

/ LordDaimos

Inaktiv

Ja det är mig helt otroligt att nån betalar för en onlinetjänst som borde vara gratis,
nu kommer ju VidZone till Sverige den tredje december,
och då kan man se på musikvideos gratis på ps3,

det finns några musikvideos på Xbox 360 också,
men dom måste 360 ägarna beala för att kunna se på dom.
Jisses att folk först betalar för online och sen betalar för musikvideos, båda delarna borde ju vara gratis.
Men det visar ju bara att MS är blodsugare.

Medlem
Skrivet av Failbox:

Ja det är mig helt otroligt att nån betalar för en onlinetjänst som borde vara gratis,
nu kommer ju VidZone till Sverige den tredje december,
och då kan man se på musikvideos gratis på ps3,

det finns några musikvideos på Xbox 360 också,
men dom måste 360 ägarna beala för att kunna se på dom.
Jisses att folk först betalar för online och sen betalar för musikvideos, båda delarna borde ju vara gratis.
Men det visar ju bara att MS är blodsugare.

Eller så visar det bara att folk faktiskt är beredda att betalöa för lite kvalité på sina tjänster. Gratis är visserligen gott, men om en låg avgift (24kr-30/månad) kan ge så mycket mer, är det inte konstigt att folk gärna betalar. Film i HD eller Sd, med 5.1 ljud är inte helt dumt att få, samt många andra fördelar med betaltjänsten.

Vill jag se musikvideos går jag nog ut på nätet, att kolla musikvideos på konsolen är inte lika smidigt, och utbudet lär (som alltid) vara ruskigt dåligt. Men det är väl trevligt att också Sony uppgraderar sin tjänst, så deras kunder får mer för sina pengar.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

a sak med filmerna, köper man sina MS points smart så blir filmerna väldigt billiga, är man inte så smart så blir de dyra.

Köpte en xbox till pojken nu i helgen. Hur köper man sina MS points smart? Kunde vara bra att veta.

/freman

Medlem
Skrivet av freman:
Skrivet av Grumbledock:

a sak med filmerna, köper man sina MS points smart så blir filmerna väldigt billiga, är man inte så smart så blir de dyra.

Köpte en xbox till pojken nu i helgen. Hur köper man sina MS points smart? Kunde vara bra att veta.

/freman

billigaste är att köpa med visa direkt från marketplace...om du köper MS points i någon affär som Siba lr elgiganten så får du inte så mycket för pengarna

Medlem
Skrivet av Pojii:

Det utbudet av spel och DLC som finns i XBL tack vare att microsoft satsar massa pengar på deras tjänster är ljusår framför Sony.

Jag heller betalar dem 69kr lr vad det är varje månad för att njuta av en bättre onlinetjänst utan lagg i MW2 bla och hundratals arcadspel än att inte ens få arcadspel lr demos till sony's tjänst för att dem tar betalt av utvecklare.

Snacka om att överdriva! Lagg förekommer i MW2 på xbox då det inte finns dedikerade servrar utan körs p2p.
DLC är något som skapas till båda plattformar och det finns lika mycket av dem förutom de som är exklusiva för PS3 eller xb360.
Skillnaden mellan xb live och PSN är så små, så att motivera en månadskostnad är bara löjligt. Inse du betalar för något du får gratis på PS3.
Spelade forza 3 för ett par dagar sedan med ett par vänner, det är ta mig fasiken samma sak som PSN. Förutom Cross game voice chat som är på gång till PSN. Som tur är så fick jag tre månaders xb live, men jag skulle aldrig betala för det. De pengarna lägger jag istället på spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Pojii:

Det utbudet av spel och DLC som finns i XBL tack vare att microsoft satsar massa pengar på deras tjänster är ljusår framför Sony.

Jag heller betalar dem 69kr lr vad det är varje månad för att njuta av en bättre onlinetjänst utan lagg i MW2 bla och hundratals arcadspel än att inte ens få arcadspel lr demos till sony's tjänst för att dem tar betalt av utvecklare.

Snacka om att överdriva! Lagg förekommer i MW2 på xbox då det inte finns dedikerade servrar utan körs p2p.
DLC är något som skapas till båda plattformar och det finns lika mycket av dem förutom de som är exklusiva för PS3 eller xb360.
Skillnaden mellan xb live och PSN är så små, så att motivera en månadskostnad är bara löjligt. Inse du betalar för något du får gratis på PS3.
Spelade forza 3 för ett par dagar sedan med ett par vänner, det är ta mig fasiken samma sak som PSN. Förutom Cross game voice chat som är på gång till PSN. Som tur är så fick jag tre månaders xb live, men jag skulle aldrig betala för det. De pengarna lägger jag istället på spel.

så du säger till mig att det släpps minst 2 nya spel till PSN varje vecka??..och lagg i MW2 det var ju t.o.m en nyhet på FZ att PS3 hade problem med det förra veckan så säg inte att jag ljuger...Det finns över 300 arcadspel om inte mer på XBLA och dem lägger till mer och mer..speciellt såna spel som aldrig kommer till PSN..Ja jag betalar och är helt nöjd...Utvecklare ger inte ut så mycket spel på PSN av den enda anledningen att dem måste betala för alla som laddar ner DEMO lr Trial versionen så dem t.o.m går i förlust om ingen köper spelen...

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Mönki:
Skrivet av ForrestFox:

Uhm,,, nu förstår jag nog inte riktigt,, måste man betala Microsoft för att få betala för att hyra filmer? Låter inte riktigt klokt
Kaka på kaka så att säga..

Borde man inte få hyra film utan Gold medlemsskap?

Det låter klokt... om man vill mjölka kunder på pengar.

Xbox 360: 2500:-
Multiplayer (Live!) i 7 år: 3000:-
Summa: 5500:-

Priserna på Live! och konsolen varierar kraftigt så att priserna är väldigt ungefärliga, men du hajar bilden?

Att köpa en 360 med Live! är som att köpa en spelkonsol på avbetalning. Det är alltid den totala summan du betalar för en produkt som gäller och inte inköpspriset.

Som jämförelse:
PS3 i 7 år, med multiplayer: 3000:-
PS3 har dessutom Blu-ray, det har inte 360.

Det är lite bättre kvalité på Microsofts tjänst jämfört med Sonys också. Därav priset.

Sen är det ju upp till var och en och avgöra om man vill betala eller inte. Det är ingen som tvingar oss att använda alla tjänster som finns... det är inget som man egentligen behöver.

Är jag den enda som inte märkt någon annan skillnad på Windows och Sonys MP-tjänst än att den ena kostar och den andra är gratis. Sedan kan Xbox ägare inbilla sig att deras tjänst är bättre men jag som använd båda kan inte hålla med. Någon som har en färsk test att hänvisa till så ska jag ge mig.

Missförstå mig inte men tror att följande påståenden är rena lögnen:
Xbox 360 låter mer än en Playstation 3. Windows live är bättre änd PSN pga av det förstämda kostar pengar och det går tillbaka till spelarna i form av bättre upplevelse.

1
Skriv svar