Assassin's Creed II

Robot
Assassin's Creed II

"Florens är det nya Jerusalem" hette det antagligen när Ubisoft skissade på uppföljaren till parkourpangaren Assassin's Creed. Med fältrapporten i hand konstaterar FZ:s recensent att fortsättningen bjuder på fler överraskningar än nya takpannor.

#assassins-creed-ii, #ubisoft-montreal, #assassins-creed, #far-cry-2, #borderlands, #mass-effect


Medlem
FZ recenserar Assassin's Creed II

Hmm.. hade väntat mig en fullpoängare:o

Medlem

Fan att PC spelandet börjar nästa år :/ hade köpt direkt annars

Medlem

Fin recension, spelet verkar intressant men det är en sak jag hakar upp mig på...
Det går FORTFARANDE inte att skippa mellansekvenserna?! Detta usla drag hindrade mig från att spela genom ettan en gång till, då de i min mening är extremt långdragna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

"Överträffar föregångaren" Räcker för mig.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Ja, fruktansvärt dåligt att det inte går att avbryta mellansekvenserna, speciellt om man måste se om den om man misslyckas med uppdraget efter.

Annars verkar det som om de har lärt sig av föregångarens misstag, till vissa delar. Recensionen nämner ingenting om hur morden går till; det var en av ettan stora svagheter. Det gick inte att lönnmörda, utan man var tvungen att springa in som en bulldozer och sedan slåss för att kunna komma ut. Hur är det i tvåan, går det att döda mer á la Hitman?

Medlem

Fan vad nice :)! Har inte ens lyckats ta mig igenom ettan än.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jag håller med båtsman i hans fråga. Saknade "Thief"-stilen i 1:an när det var lönnmördardags.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av QueloR:

"Överträffar föregångaren" Räcker för mig.

Så sant


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Vozk:

Fan vad nice! Har inte ens lyckats ta mig igenom ettan än.

Gjorde någon det? Man tröttnade efter 5-6 timmar av samma, samma, samma, samma, samma, samma sak.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Urk, hatade hur man inte kan trycka förbi mellansekvenserna i första AC och nu så har de kvar det!? Då väntar jag tills jag kan köpa det under 200kr.

Gillar dock att AC2 fått undertexter, det var en annan grej som jag störde mig på i första spelet.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Ja, fruktansvärt dåligt att det inte går att avbryta mellansekvenserna, speciellt om man måste se om den om man misslyckas med uppdraget efter.

Annars verkar det som om de har lärt sig av föregångarens misstag, till vissa delar. Recensionen nämner ingenting om hur morden går till; det var en av ettan stora svagheter. Det gick inte att lönnmörda, utan man var tvungen att springa in som en bulldozer och sedan slåss för att kunna komma ut. Hur är det i tvåan, går det att döda mer á la Hitman?

lyckades du aldrig med morden? de var ju de som var roligast i AC,att få perfekta mord utan att målet visste att man var där.


signatur

I have spoken..

Medlem

Tyckte jag läst att man skulle kunna skippa videosekvenserna andra gången, om man dött och behöver spela om, men kom väl då aldrig med

Längtar till PC-release hursom helst!

Medlem

Total ogillade ettan så det kommer varken testas (finns demo?) eller köpas!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Bra recension. Jag har för avsikt att hämta upp mitt exemplar till 360 på torsdag.

Medlem

Mycket bra recension. Täcker allt.

Och även jag tycker att det är uselt att man inte kan skippa mellansekvenserna. Var riktigt frustrerande i ettan, speciellt när man gjorde småuppdragen där man skulle mörda knektar utan att upptäckas. Misslyckades man var man tvungen att lyssna på den där jävla 30-sekunders dialogen IGEN. Väntade på PC-versionen så att nån kunde modda bort det men tyvärr kom det ingen sån modd

Medlem

Verkar helt klart som ett spel som förtjänar att hamna i spelhyllan!

Inaktiv

Ett bra betyg faktiskt. Fattar inte riktigt varför alla förväntar sig ett toppenbetyg av alla uppföljare?! ODST var inte en fullpottare, Inte Uncharted, inte detta heller. Hur det blir med Bioshock får vi ju bara vänta och se. Känner på mig att det blir en 9a och Mass Effect en fin tia (eller högsta betyg, hur ni på FZ nu rankar)


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Skrivet av QueloR:

"Överträffar föregångaren" Räcker för mig.

mig med.
ettan var helt underbar så detta kan inte bli fel


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Urk, hatade hur man inte kan trycka förbi mellansekvenserna i första AC och nu så har de kvar det!? Då väntar jag tills jag kan köpa det under 200kr.

Gillar dock att AC2 fått undertexter, det var en annan grej som jag störde mig på i första spelet.

Varför skulle man vilja plocka bort mellansekvenserna?! Det är ju dem plus spelets gång då spelaren styr gubben som gör hela spelet!

Är alla gamers påväg att bli n00bs eller? Ni verkar ju ha fått det här med dagens spel totalt bakom foten!


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Bra recension; ska kolla upp det så klart även om jag inte spelat färdigt 1:an än.

Medlem

Blir definitivt att köpa till våren när det kommer på PC.

Medlem

Härligt, fick mail från Game att dom har skickat min black edition så jag hoppas jag får den före släppdatum


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Är vakterna lika snabb och smidig som i ettan. Tyckte det förstörde ettan då dom var lika bra på att klättra och hoppa mellan hus som man själv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Total ogillade ettan så det kommer varken testas (finns demo?) eller köpas!

Inget demo:down:


signatur

PSN:Eric_says

Medlem
Skrivet av Heyno:

Varför skulle man vilja plocka bort mellansekvenserna?! Det är ju dem plus spelets gång då spelaren styr gubben som gör hela spelet!

Är alla gamers påväg att bli n00bs eller? Ni verkar ju ha fått det här med dagens spel totalt bakom foten!

Dagens spel = film?

Näe, när jag spelar spel så vill jag spela och ha en interaktiv upplevelse, inte glo på film och ha en passiv upplevelse. Och speciellt inte glo på någon film jag redan sett X gånger.

Och mellansekvenserna i första spelet var ju absolut skräp, bara en trist dialog mellan två personer.

Bra designade spel klarar sig utmärkta med att berätta en story utan att behöva låsa in spelaren tvinga personen till att glo på film. Ett spel får gärna ha ett intro och ett slut, men under resan mellan de två ska spelaren ha full kontroll, så som Oblivion osv.

Medlem

Trevligt.

Blir till att köpa det framöver.

Medlem

Är mellansekvenserna sevärda så är väl det bra. Fast jag vill ändå kunna skippa dem då det blir tjatigt efter ett tag. I första AC blev jag dessutom så irriterad på den fula engelska brytningen. "Vi har en översättningsmackapär så att den amerikanska befolkningen ska slippa behöva läsa undertexter."

Medlem
Skrivet av Moxon:

lyckades du aldrig med morden? de var ju de som var roligast i AC,att få perfekta mord utan att målet visste att man var där.

Det kvittade hur man tog sig dit, man var ändå tvungen att slåss mot hans kumpaner efteråt. Offren rörde sig alltid bland folk.

Skrivet av Heyno:

Varför skulle man vilja plocka bort mellansekvenserna?! Det är ju dem plus spelets gång då spelaren styr gubben som gör hela spelet!

Är alla gamers påväg att bli n00bs eller? Ni verkar ju ha fått det här med dagens spel totalt bakom foten!

Om man misslyckas med något och måste se samma sekvens igen blir i alla fall jag väldigt trött, det är något jag inte verkar vara ensam om.

Sen när jag spelar om vill jag kunna skippa sekvenser för att komma till det som är roligt, nämligen att spela.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Är mellansekvenserna sevärda så är väl det bra. Fast jag vill ändå kunna skippa dem då det blir tjatigt efter ett tag. I första AC blev jag dessutom så irriterad på den fula engelska brytningen. "Vi har en översättningsmackapär så att den amerikanska befolkningen ska slippa behöva läsa undertexter."

Om de nu har en "översättningsmackapär" och lyckas översätta allting, varför klarar de inte att fixa så de inte bryter?

123
Skriv svar