C64-emulatorn till iPhone vaknar till liv

Robot
C64-emulatorn till iPhone vaknar till liv
Medlem
C64-emulatorn till iPhone vaknar till liv

coolt... Bästa datorn som finns....

Medlem

Har en C64-emulator i min S60 mobil också, funkar utmärkt.

http://koti.mbnet.fi/haviital/index.shtml?projects_frodo

Medlem

mer som en konsoll än en dator dock, jag letade efter min gamla c64 för bara nån vecka sen, gav upp rätt snart.

Medlem

Totalt värdelöst, då spelen som bundlas är skit.
Sedan är halva nöjet med en C64 att sitta och spela siddar, rita i Koala Paint, glo på demos, koda assembler eller BASIC, göra PETSCII-effekter osv.
Inget av det går pgas Apples skitpolicy. Och så bundlar de inte ens med några spel som är värda att spela. Här har vi något som bara säljer på namnet C64 helt utan någon substans eller mervärde.

Medlem

När man ändå snackar om emulatorer. Är det någon som vet om det är olagligt att ladda ner gamla spel och sedan köra på datorn med hjälp av emulatorer. Såg på en sida för länge sen att det var lagligt (fast sidan var utländsk) att ladda ner spel om man har eller fortfarande äger dem på riktigt. Någon som kan ge svar?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Waterboy:
Jag är ingen jurist direkt, men vad jag vet så är det där bara nåt trams vissa roms-sajter kör med för att utge ett sken av att vara lagliga.

KoP
Medlem

Enda orsaken till att jag skulle skaffa en iphone.

Medlem

Waterboy: Har inte själv sett någon sådan sida som säger så, men dom flesta stora sajter åtminstone för amiga delar endast ut spel och program som sidan har fått tillåtelse från ägarna att dela ut. (det är inte så få som man kan tro som säger nej om man ser till storleken)

1
Skriv svar