Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

Robot
Medlem
Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

Dumheter, man kan säkert fuska på "vanliga" servrar också. VAC är inget hot mot hackers, kolla bara på cs.

Exx
Medlem

Jävligt mycket bullshit att de fuskar till sig xp.

Medlem

fan vad nice !

Medlem

Finns också cracket multiplayer för piratkopior påväg, detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.

Men detta var mer att de lyckats öppna och ändra konsolfunktioner i servern, inte äkta dedikerad server dvs.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

En server utan fuskare vore bättre men detta är absolut ett framsteg. Sug på den, IW.

Medlem

Fan va gött, det var på tiden, fastän jag äger spelet. Dedicated servers är det enda rätta sättet. Matchmaking är en riktigt skitpåse..

Medlem

Idiotiskt skit med fusk, fuck that. Men annars bra. Visa dem var skåpet ska stå!

Medlem

Fanns ju fusk första dagen spelet kom ut så det e väl skit samma. Dedikerade servrar är ju HUR stort framsteg som helst fan så bra!
Hoppas IW ger med sig o släpper en patch snart

Inaktiv
Skrivet av Exx:

Jävligt mycket bullshit att de fuskar till sig xp.

ah vem bryr sig, det är ju en personlig strävan och utdelning av sitt arbete som ger tillfredsställelse. Att fuska till sig allt gör ju att man tröttnar ännu snabbare.

Men ja svårt att se att detta skulle hända.

Kommer nog inte dröja länge innan man ser ordentliga ded servers där man kan lira med ett crackat spel. Om ett crakcat spel erbjuder det men inte ett ocrackat blir det inte så svårt att bestämma vilket man skaffar.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Dumheter, man kan säkert fuska på "vanliga" servrar också. VAC är inget hot mot hackers, kolla bara på cs.

Obefogat att whine på VAC, Imo.

Det finns INGA anticheat som fungerar bra nog, bättre att hitta en väladministrerad dedikerad server.

Inaktiv

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Medlem

visste att det inte skulle dröjja mer än en månad innan dedikerade servers skulle finnas till hands , i någon form

Medlem

Om man har spelat Modern Warfare 2 och sedan fått lite erfarenhet av den usla sidan av server systemet etc Så märker man att dom har tavlat bort nått ENORMT med detta BSande ang dedikerande servrar personligen så tycker jag att dom kan fixa den enorma tabben med en fix så man kan få stabila servrar och även lira med sina kamrater utan problem vilket som är ganska vanligt

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

"Än så länge har inga åtgärder vidtagits mot de hackade servrarna (som också tillåter fuskande)"

Ehum, som om det inte finns fusk på IWTnet (eller vad det nu heter). Bara någon dag efter release fanns det lvl 70 spelare. Och jag har hört från obekräftade och ej tillförlitliga källor om att det existerar fusk, så om det är sant eller inte vet jag ej med säkerhet men jag skulle bli förvånad om det inte finns.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

... detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.

Skrivet av KlosterKatten:

Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

Well said.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Bara för att möjligheten finns betyder inte det att alla servrar skulle se ut så här. Är säker på att det skulle dyka upp redigt seriösa servrar också.

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.

Varför ska vi inte få klaga?
Spelet funkar dåligt för klanmatcher, det laggar, det tar tid att komma igång med ett spel när IWTgrejen ska söka efter spelare.. Helt enkelt all skit som konsolspelarna måste dras med.
Tycker det är synd att inte konsolspelarna är mogna nog att våga säga ifrån de med och kräva bättre valuta för sina pengar.

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Gå och lek med dina konsoller du och överlåt oss PC ägare till gnällandet... om jag vore du skulle jag nog kasta hela datorn (ut genom fönstret) innan du blir smittad...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ser fan roligare ut än vanliga online..


signatur

The King is Back

Inaktiv

Påminner ju väldigt mycket om Halo 3 xD Hoppa o skjut så mycket du hinner!


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Det finns väl ingen som kan ta en person som spelar fps på konsol seriöst. *hint* Edmontonia *hint*

Nä men när konsoltillverkarna är redo att sluta spy ur sig allt BS om hur grymma konsolerna är så kanske man kan ha en diskussion.

För tillfället så var detta en riktigt rolig nyhet, hoppas man får se en officiell kommentar till detta snart. Viva la resistance!

Ps. Jag äger en ps3 så jag spelar också konsolspel Ds.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av KlosterKatten:

... detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.

Skrivet av KlosterKatten:

Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

Well said.

QFT på den. Tänk att det ska behövas fritidskodare för att dedikerade servrar ska få se dagens ljus.
Vem vet, kanske sker det ett mirakel lagom till juletid så IW öppnar ögonen och ser sina ursprungskunder som lyfte CoD till skyarna.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

Precis. Förstår inte hur det kan vara bra att ta bort valmöjligheter? Är det bra att ta bort möjligheten att lägga upp dedikerade sevrar?

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

omg facepalm , det var ju fan en demonstration bara att dem kunde sätta egna parametrar osv nåt du uppenbarligen inte har en jävla aning om.

Ja dem bör fan inte ens bry sig om o göra ett PC spel nästa gång så dåligt som de stödjer oss pc lirare denna gång jämfört med cod4.

Medlem

På en gång såg man ju folk i Prestige 10, rank 70. Sådana jävla töntar. Jag har nu kommit upp i 67 i vanliga efter 42+ timmar.

Medlem
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Fuck off

Rätt åt IW.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det tog ju lång tid det.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av KlosterKatten:

... detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.

Skrivet av KlosterKatten:

Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

Well said.

word!

Skriv svar