Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

Medlem

Point taken IW?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv

En del kommenterare är förvirrade tror jag, servermods är väl en sak medans mods är en annan.
Servermods är ändrade inställningar såsom superhopp och mods är total conversions såsom spelet som ligger på försäljningslistan år ut och in (Counter-Strike som är/var en mod av half-life).

Och båda är inte möjliga i IW's lilla värld för dom vill sälja banor för 10 dollar styck, yippie nu böjer vi oss ner och drar ner byxorna så alla spel blir så här.

Medlem

Yey för servrarna ney för fusket =P

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av BME:

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående

Nej, hur fan tänker du nu? Bara för att det säljer mer till en plattform betyder inte att det inte har piratkopierats mest på den, kan ge mig fan på att soul caliber förra generationen sålde mest på ps2 och piratkopierades mest på den också för den delen. Jag har ungefär lika mycket bevis för detta påstående som du har för ditt.

källa?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Edmontonia:

Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

Eftersom du inte fattar ska jag förklara. Filmen demonstrerar att dom har ändrat konsolen och det ändrar för alla på servern, inte bara admin. Så blir som en dedikerad server eftersom man kan ändra i princip det mesta.

Inaktiv

Som jag har förstått det så har man fått fram consolen och kunnat ändra på inställningar. Det är ju det som filmklippet vill demonstrera för tittaren, dock är det långsökt att kalla det för en dedikerad server när en sådan i grunden är en server man ansluter till genom dess fasta IP-nummer. Servern i videon är ju fortfarande klient-hostad via P2P på IWnet.

Men det visar ju hur mycket som finns i spelet men som IW har gömt för kunden. Lean finns med. Syns i singeplayerkampanjen på NPC. Kommandot finns i configen etc. Fasoner är vad det är, usch fy fan!


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av BME:

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående

Nej, hur fan tänker du nu? Bara för att det säljer mer till en plattform betyder inte att det inte har piratkopierats mest på den, kan ge mig fan på att soul caliber förra generationen sålde mest på ps2 och piratkopierades mest på den också för den delen. Jag har ungefär lika mycket bevis för detta påstående som du har för ditt.

källa?

*facepalm* Du ser inte ironin i det hela och ditt svar?

Medlem

Herregud, är IW född ur bak-pullan eller?

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av ForrestFox:

hunny-the-meatpie, Im humping your legg!! Väl skrivet

Jag kan bara hålla med.

Åh, möjlighet till lindrig egotripp!

Jag tackar å det ödmjukaste men ber herrarna ta det lilla lugna, manchestertyg kan orsaka skav i längden.


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Inaktiv

underbart.

Jag stör mig iofs inte på avsaknaden av dedikerade servrar då jag är casualspelare utan klan och sånt. däremot några grejer som är störande:

1. avskyr när en ny host ska hittas mitt under spelet.
2. jag blir bortkopplad från steam flera gånger under "prime time".
3. Jag får inte välja karta utan måste ut i lobbyn om jag vill göra det -> slösa ytterligare tid på att hitta spel.

Jag har mina favvokartor och vill inte lira på några andra än de och konstigt att jag inte får välja karta. Orka lära sig alla kartor, vissa är rent av skittråkiga.

Medlem

Jag tycker det är rätt komiskt att IW har försökt skapa ett sådant säkert spel mot piratkopiering sen CoD4 blev väldigt lätt att ladda hem olagligt, börja använda steam, inga dedikerade servrar osv för att hindra piraterna. Göra spelet en liten gnutta sämre för att tjäna pengar. Men ändå går det käpprakt åtipsvängen om man säger så.. bara några dagar senare kom lösningar förbi problemet Sagt min åsikt nu iaf

Medlem

När man trodde att MW2 aldrig kunde se ut att vara roligt online.

Medlem

Går till och med att spela på lagliga servrar numera med nerladdat spel...Så säkert var det, bra jobbat IW!!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av zwanco:

Själv har jag MW2 på xbox, hade köpt det till PC om jag hade haft en som klarade det. Hursomhelst, det enda jag saknar är att kunna välja vilken bana man ska spela.

Kan man inte ens välja bana? haha, vilket pisspel... Konsolifieringen har gått långt nu...

Medlem

yay.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tycker det är så rätt. Nu funkar inte detta helt hundra men låt dom som kodar och fixar detta, ge dom sin tid så kanske vi kan lira klanmatcher med egna inställningar, fått bort alla vapnen som vi inte vill ha med, få bort olika perks***. Vi kan lira public med 30 personer i varje lag utan lag. Jag har prövat MW2, det är så äckligt drygt. Att behöva vänta på att deras jävla system ska söka igenom alla spelare.

Sen är det intressant att när jag kollade innan så lirade det ungefär 8k personer MW2. När jag kollar på MW1 så är det dubbla. Bra att ta bort deddi IW, plus att ta bort lean var helt åt helvete. Vems dumma idé kan det varit? Robert Bowlings det också?

Inaktiv

Detta är riktigt nice men nu kommer det fuskas och det hatar jag :@ Hatar fuskare något fruktansvärt mycket men vad ska man göra?? Dem som fuskar tänker inte såhär ne ska inte fuska då förstör jag bara för andra:/ så tänker inte fuskare utan dem tänker såhär oh nu ska jag fuska och se hur "bra" jag är och den kommer dem gå upp i lvl hur snabbt som hälst :/ tråkigt men sant Kan skriva också detta har alldrig fuskat online kommer alldrig iheller fuska online i hela mitt liv vill att det ska va lika för alla

Medlem

Felet de gjorde är ju att de uppenbarligen lämnade kvar koden i spelet både för konsollen och för att kunna köra dedikerad server.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående

Det får du förklara. Hur kan försäljningssiffror säga något som helst om antal nertankade spel?

Medlem

Om man inte gillar spelet/hur IW hanterat servrar etc. så varken köper eller tankar man spelet, om man gillar det så köper man spelet
Finns många andra FPS som är minst lika kul, lika bra att stödja de som gör rätt direkt

Medlem

Skitbra att de knäcker koden så att vi får dedikerade servrar, jävligt illa att det används till spelförstörade samtidigt bara..

Skriv svar