Onlinekostnader för nästa Call of Duty?

.


signatur

Nothing is like caffein, Drink and get fast
Then your ustoppable

Medlem
Skrivet av baso:

Sen fattar jag inte hela "PC är utdöende". Är folk helt dumma i huvudet? En konsoll ÄR en PC där tillverkarna bara jävlas med folk och låser och förhindrar utvecklare från att lägga in OS och program. Tror ni konsoll är nåt magiskt utöver vad en PC kan göra eller?

Den har minne/hårdisk/processor/grafikkort som en pc har. Som sagt, enda skillnaden är att konsolltillverkare jävlas och låser skiten så utvecklare inte kan använda burken fritt.

Mja, det är nog mest att det är jobbigt att säga "Gimpad PC som frusit fast i forntiden." hela tiden. Lättare att säga "konsoll".

Att sedan en delmängd av elektronikprodukterna (de vi kallar PC) överges av vissa spelföretag kan vi bara konstatera.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av toern:

Alltså... jag har inget emot att betala om jag känner att jag får valuta för pengarna. Men hur ska det gå till då det gäller ett fps? Eller har de tänkt göra ett CoD-MMO?

Man blir lite störd på att det kommer bli betalning i varenda spel i framtiden. Jag menar, det skulle vara förbannat störande att måsta plocka fram kreditkortet stup i kvarten oavsett hur lite det kostade.

Finns ju en del spel i den stilen, som Warrock som faktiskt är riktigt kul. Spelar man mycket låser man upp nya vapen, eller så betalar man istället (dock ingen månadsavgift).

Medlem

jäkla puckon...Man betalar redan ganska mkt för själva spelen som btw säljer som smör i solen. Och sen menar dom att man ska betala för onlinefunktioner =/. Okej att dom tar betalt för lite extra banor eller så men va fan...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av PcGamer:

Här har vi en stor skillnad mellan datorspelare och konsolspelare, de förstnämnda hade aldrig accepterat något sådant här medan konsolägare verkar godta nästan vad som helst (iaf en alltför stor del) tydligen.

Nja, snarast är det väl PC-ägare som accepterar pålagda kostnader?
Såväl månadskostnad på mmorpg som möjligheten attt köpa bättre vapen/saker in-game har vi PC-spelarna att tacka för. Då många andra PC-spel bygger på samma princip förstår jag att Activision gör samma sak med COD.

Sen är det som många säger helt värdelöst med PC-bojkott, de som inte köper spelet tankar det hur som helst och spelar ändå (vilket ökar populariteten). Skulle PC-spelare ha heder nog att inte tanka spel så hade det nog sett annorlunda ut, men nu "måste" spelföretagen börja ta ut månadsavgifter/kostnader för innehåll bara för att få betalt. För även en PC-pirat tvingas betala i slutänden.
Sen är det bara patetiskt att försöka skylls PC-spelarnas misstag på konsolspelare, lol!

Om vi går tillbaks i tiden en del så fanns inte ens möjligheten att spela via nätet på konsol. Det är alltså tack vare just pc spelarna det idag går. Sedan när det gäller MMORPG så är det en helt annan sak och hade det inte varit för att de ansvariga tog ut en avgift hade dessa nog aldrig varit en realitet.

Det är inte värdelöst med bojkott om man faktiskt inte köper produkten man bojkottar. Finns flertalet exempel på pc där detta fått utvecklarna att tänka om. Det som däremot är meninglöst är att ropa bojkott och sedan ändå köpa spelet. Detta får knappast ett företag att ändra sig då de vet att spelet kommer sälja tillräckligt bra för att det ska vara mer än lönsamt att utveckla det. Varför tror du allt fler utvecklare/utgivare gör spel mer och mer för konsol? Det är inte för piratkopieringen (piratkopiering har alltid förekommit och att få stopp på den är inget annat än en utopi) utan för att konsolägare verkar betydligt mer villiga att tillåta vad som helst så länge de får spela det där nya uberhäftiga spelet. Pc spelare däremot bryr sig mycket mer om sin integritet och vägrar betala för något de i själva verket bara hyr på obestämd tid. Jag är både konsol och pc spelare och har följt utvecklingen på båda sidor med stort intresse. Som vissa redan nämnt så är en konsol mer eller mindre en pc idag. På den "gamla goda" tiden var det stora skillnader mellan en konsol och en dator både vad gäller mjukvara och hårdvara.

Till sist så tycker jag det är lite kul att vissa här tror att det är IW´s "fel" till det blivit som det blivit. IW ägs av Activision och har så gjort sedan en tid efter de skapade Call of Duty efter att de "lämnat" EA tack vare framgångarna med MoH och EA´s vana trogen att "mjölka" en produkt. Så om man tror att detta möjliga beslut bara kommer gälla deras spel kommer man nog bli väldigt förvånad i framtiden. Activisions VD har fattat det ena korkade beslutet efter det andra och har fått mig att mer och mer överväga en total bojkott av deras spel. Är man trött på att allt fler bolag tror sig kunna behandla sina kunder hur som helst, tala då ett språk dom förstår, det vill säga "manna".

Medlem

PcGamer, hade man haft ett rep system här hade du fått många plus i kanten för den posten. Väl skrivet och formulerat.

Edit: så här i efterhand så är det inte utan att man undrar om Robert Bowling kanske läckte nyheterna om dedikerade servrar för att varna PC-spelarna. Det verkar numera närmast som om dom tänkt sig det skulle vara en överraskning vid installation.
Tyvärr lär det ju bli likadan med spelet som Treyarch utvecklar, om inte MW2 blir för besvärligt att försvara med P2P.

Medlem

Det är bara att gå över till Dice BAttlefield 3

Skriv svar