Call of Duty: Modern Warfare 2

Robot
Call of Duty: Modern Warfare 2

Idag är det nästan regel att pc-ägare får nöja sig med slarviga konsolkonverteringar, allt för att göra spelupplevelsen så enkel så möjlig. Frågan är om Call of Duty: Modern Warfare 2 drabbats av samma behandling?

#call-of-dutymodern-warfare-2, #valve


Medlem
Testat - Modern Warfare 2 på pc

"Frågan är hur nästa Modern Warfare blir, får vi muskontroll och grafikinställningar då? Jag är skeptisk."

Hahaha snart får vi alla köpa en 360- eller annan valfri kontroll till pc'n för att kunna spela. Jag har dock redan en.

Inaktiv

En rättvis och bra recension.

Medlem


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Konsolfiserat skräp med andar ord. Tur att man avbokade skiten

Medlem

Tur man har en PS3 istället att lira detta på. Hadde dock varit roligare på pc och spela på sin clans egen server som man i sin tur hyrt av ett företag som gett bra ping till alla parter. Blir ingen PC version för mig denna gång av detta spel.

(PC Versionen av modern warfare 2) Jag tror definitvt att detta är en negativ klang till alla som spelar clan spel med matcher och dylikt.

Villket fall som hellst så lockar gamla gobiten Call of Duty 1 som nu e släppt på PSN store. En riktig guldklimp fast med joystick nu hehe. Var hur kul som hellst att spela harbour och carentan på PS3. Rifle var gött på harbour banan.

Medlem

Jag håller verkligen inte med.
Singelplayern är asbra även om den kanske är lite kort.
Multiplayern är grymt bra och jag har, även om jag inte spelat allt för många timmar än, inte haft några problem med ping, matchmaking eller host migration.
Visst, för klanspel hade det varit trevligt med dedikerade servrar, men jag förstår ändå inte att alla grinar som småbarn,

Grymt bra köp!

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Konsolfiserat skräp med andar ord. Tur att man avbokade skiten

Gäller inte detta hela Call of Duty-serien, Medal of Honor-serien och fler därtill? Konsolifierade railshooters. Till slut kommer "spel" vara en film med en (1) knapp man skall trycka på för att komma vidare. Och folk kommer köpa det och jubla och tycka att det är jättehäftigt.

Medlem

Tycker spelet är helt underbart. Jag har inte haft något problem vid serverbyte mitt i spel. Spec-ops/coop äger, har inte känt av någe direkt lagg.

Detta är lätt årets spel.

Inaktiv

Bra recension, det stämmer lika mkt som det är tråkigt.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Hannu87:

Konsolfiserat skräp med andar ord. Tur att man avbokade skiten

Gäller inte detta hela Call of Duty-serien, Medal of Honor-serien och fler därtill? Konsolifierade railshooters. Till slut kommer "spel" vara en film med en (1) knapp man skall trycka på för att komma vidare. Och folk kommer köpa det och jubla och tycka att det är jättehäftigt.

Nej, Cod 1 och 2 är verkligen inte konsolifierad, och nu snackar jag mutliplayer för det är det som gäller.

CoD 2 har fortfarande en liten tävlingsscen med aktiva lag, MW2 kommer aldrig att ha någon.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker spelet är helt underbart. Jag har inte haft något problem vid serverbyte mitt i spel. Spec-ops/coop äger, har inte känt av någe direkt lagg.

Detta är lätt årets spel.

Nej det är det absolut inte-

Medlem

Tack för en fin recension. Blir till att fortsätta spela Cod 4 online.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av Hannu87:

Konsolfiserat skräp med andar ord. Tur att man avbokade skiten

Gäller inte detta hela Call of Duty-serien, Medal of Honor-serien och fler därtill? Konsolifierade railshooters. Till slut kommer "spel" vara en film med en (1) knapp man skall trycka på för att komma vidare. Och folk kommer köpa det och jubla och tycka att det är jättehäftigt.

Nej, Cod 1 och 2 är verkligen inte konsolifierad, och nu snackar jag mutliplayer för det är det som gäller.

CoD 2 har fortfarande en liten tävlingsscen med aktiva lag, MW2 kommer aldrig att ha någon.

Medal of Honor: AA, samt CoD1,2 är ju knappast konsolfiserat då dom utvecklades för PC.

Dom spelen har en helt annat känsla än den som dök up med MW tycker då jag. Aim finns inte länger, utan spray and pray är det som gäller då.

Medlem

bra skrivet. BFBC2 ftw

Medlem

"Moriarte: Ignoring IW.net, is the PC version a direct port of the console version?"

"Mackey-IW: No, PC has custom stuff like mouse control, text chat in game, and graphics settings."

Ingen konsol port?

http://img214.imageshack.us/img214/8311/notaport.png

Medlem

Väldigt få skaffade nog det första modern warfare för single player delen.. det va multiplayer som gällde och då troligen främst som klanspel.. i tvåan suger den delen.. vilket gör att det blir ett beige singleplayer lir med multiplayer ala xbox.. Dvs om ni ens får igång spelet.. 100tals personer kommer inte förbi loggan när spelet startas utan att den låser upp datorn.. och inte ett ord om hur man löser det på forumet.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Inaktiv

Ok men vi som inte bryr oss ett piss om dedikerade servrar o moddar. Behöver inte gnälla på ett bra spel. Körde hos en polare idag å det ägde!

Medlem

Tycker att det är väldigt tråkigt att de har gjort det såhär på PC, blir absolut inget köp här inte.

Inaktiv

Singleplayern på PC tyckte jag inte var något fel på i kontrollerna iallfall... Man märker väl lite smått att det är konsollbaserat i menyerna men annars äre najs!
Kort SP dock

Medlem

Som man befarade, synd att de handikappar ett annars bra spel. Blir till att skippa detta, jag tycker vi PC-spelare är värda bättre.

Medlem

Fattar inte vad det klagas på. Jag är väldigt känslig för lagg och irritations moment som att spelet flyttas till någon annan om hosten försvinner. Men jag kan fasen inte säga att jag råkat ut för detta alls än så länge. Har lirat bra många timmar i MP och jag tycker det funkar prima, så klart hade det varit mysigt med dedikerade servrar men det funkar ju alldeles utmärkt så här också. Och med tanke på poleringen som är gjord i MP, nadespam osv så är detta klart roligare än CoD4 MP...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem
Skrivet av robba94:

Ok men vi som inte bryr oss ett piss om dedikerade servrar o moddar. Behöver inte gnälla på ett bra spel. Körde hos en polare idag å det ägde!

Vadå är du för dum för att hitta en srv i en srv lista lr? I en srv browser kan man filtrera bort mods mm också om man inte vill spela dom. I MW2 kan man ju inte ens välja vilken map man vill spela.

Men men ska inte klaga för mycket , spelar cod4 ist det är fortfarande lika kul.

Medlem

Bra recension!
Jag köpte MW2 till PC och kan hålla med om allt.
Oftast spelar man med acceptabel ping. Det kanske laggar till då och då vid rundstart etc.
Tyvärr är det långt ifrån Dedikerad serverstandard.

Medlem

Må konsollerna brinna i helvetet!


signatur

Meep!

Medlem

För min egen del undrar jag hur länge IW kan fortsätta att uttala sig om att "de har gjort det enklare" för spelarna när de ställt till det så jävla grovt som de gjort.. Precis som vanligt är det jävligt svårt att bygga upp ett förtroende och ett gott rykte men ack så enkelt att sabba alltihop. Vet inte hur ni har gjort, men jag har, med en tår i ögat, strukit IW från min lista på riktiga spelutvecklare..

Medlem

Bra recension. MW1 och MW2 är skräp online utan mods.

För mycket newb perks och killcam+UAV är fail och åter fail.

Nä, det får bli MW1 tills BC2 kommer.

Medlem

L4d har samma system och jag kan ärligt säga att det är bland den största skit jag stött på. 9/10 servrar ligger på 120+ ms upp till 500! Om du har har rejäl tur så kanske du hittar en server med 50-60 ms. Jag har en stabil 100/100 lina så den är det heller inget fel på.

Medlem

Allt är så sant som skrivs i recensionen


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

cmd
Medlem

Frågan är om det blir mer MW's, hört rykten om att de(IW) ska gå vidare till annt.


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

Skriv svar