Call of Duty: Modern Warfare 2

Inaktiv

Vad kul det blir den dagen då IW stänger ner IWnet. Då sitter folk där med skägget i brevlådan och det är slut med multiplayer överhuvudtaget.

Liksom vafan, vilken fet studio och utvecklare som helst kan gå under eller drabbas av sparkrav. Se på Grin (fick lägga ner terminator-liret. låg tidigare bakom flera storsäljande titlar) helt obgripligt men så är det, det är nyckfullt. Just nu går det ett rykte om att Pandemic stängs ner som utvecklar spelet The Saboteur. Electronic arts, den feta giganten ska spara pengar.

Med stöd för riktiga dedikerade servers så kan spelet leva vidare oavsett vad som händer företaget.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Fasiken vad alla klagar! Har lirat sen klockan 15 idag och har haft en (1) sån där migration flytt. Annars så upplever jag inte några allvarliga lagg. Sen, ja visst. Hur vi ska lira klanmatcher får bli en annan fråga. Men jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer att släppa något så communityn blir hyfsat nöjd. Dom behöver ju egentligen dunka ut en kopia av promodden till cod4.

Ett tag blev jag orolig och funderare på att avboka spelet. Men SP-delen var riktigt grym och MP delen är helt klart värt att bygga på.


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av c0rn:

Men jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer att släppa något så communityn blir hyfsat nöjd. Dom behöver ju egentligen dunka ut en kopia av promodden till cod4.

räcker inte. Om man inte kan spela match på pingneutral server så är det inte möjligt att spela seriöst i clanspel.

Medlem

MMLazarus

Jag håller fullständigt med dig, det blir bra mycket rättvisare om båda lagen har samma ping till servern. Men jag tror vi båda vet att det aldrig riktigt fungerade så i verkligheten. Om vi, låt säga hyr en server från en svensk leverantör, kör en match på CB mot några polacker så kommer dom inte kunna få samma ping som vi har. Det man då kan göra är att köra på deras server. Och vips, så har man fått det rättvist. Mitt resonemang i det hela är att det lika gärna går att göra så nu. En från varje lag får hosta varsin gång.

Sen visst, jag håller med. Det är bra mycket smidigare att ha tredjepartsleverantörer. Men nu ska man inte slå sitt huvud blodigt, dom kanske kommer att komma med en patch som löser "våra" problem.


signatur

living let die

Medlem

Joina Nordic Modern Warfare 2 Group på steam om ni vill lira privata matcher med bra ping och chatta mm

Medlem
Skrivet av c0rn:

MMLazarus

Jag håller fullständigt med dig, det blir bra mycket rättvisare om båda lagen har samma ping till servern. Men jag tror vi båda vet att det aldrig riktigt fungerade så i verkligheten. Om vi, låt säga hyr en server från en svensk leverantör, kör en match på CB mot några polacker så kommer dom inte kunna få samma ping som vi har. Det man då kan göra är att köra på deras server. Och vips, så har man fått det rättvist. Mitt resonemang i det hela är att det lika gärna går att göra så nu. En från varje lag får hosta varsin gång.

Sen visst, jag håller med. Det är bra mycket smidigare att ha tredjepartsleverantörer. Men nu ska man inte slå sitt huvud blodigt, dom kanske kommer att komma med en patch som löser "våra" problem.

Problemet ligger då i att man inte kan styra vem som är host. Det kommer i båda matcherna bli den samma, eftersom det avgörs av vem som har den bästa uppkoppling.
Och även om man kunde välja host så vill det till att båda lagen har jämförbar uppkoppling, vilket lär bli svårt då vi i Sverige har dom tredje bästa internetuppkopplingarna i världen.

Vi får väl se hur det blir med patch för dedikerade servrar, jag tror inte på det, dom vill ha full kontroll och då blir det konsol även på PC. Det enda dom kommer släppa till MW2 är nya spelsätt och nya banor, som kostar fläsk.

Medlem

multiplayer suger stenhårt på pc och kampanjen är inte särskilt bra heller, kort och enformig.. spring från punkt a till b och skjut skallen av allt på vägen, fattar inte hur cod6 kunde få en 5:a..

Medlem

Jag är endå en av få som står och stampar och funderar på att testa det iaf ..kan ju bara vara roligt tidsfördriv...även om det inte blir nån klan scen

Inaktiv
Skrivet av Mack3:

Funkar klockrent på min burk !
Som sagt tråkigt utan dedi, servers. men men, kommer säkert någon moddning framöver inte helt omöjligt !!!

Däremot har jag spelat mej upp till level 44, och har stött på 2 servers med dålig ping !
Kör samt med w7, funkar klockrent, så fattar inte varför alla klagar på lagg, köp ny dator ?

Försök inse att det inte spelar någon roll att jag har fet professor, bra grafikkort och 100/100 mbit fiber. När NÅGON ANNAN har kass lina så blir jag lidande av det.
Det är ju bra för dig att du har haft TUREN att bli ihopparad med andra som har finfin lina. Tyvärr kan man inte välja själv, så har man inte helt obegripligt mycket TUR så är det kört. Det finns INGENTING man kan göra för att påverka det eftersom IWnet lever sitt eget liv.
Det är ett uselt system som INTE KAN fungera bra för alla - det är ett systematiskt problem helt enkelt.

Sedan kan man ju också undra vad du menar med "klockrent"... Det finns dom som tycker att 150 i ping är "jättebra", för dom vet inte bättre. Ungefär som folk som tycker att det går "jättebra" att styra och sikta med en sån där konsolstyrmojäng med färgglada knappar på (A, B, X osv). *ryyys*

Inaktiv
Skrivet av c0rn:

Fasiken vad alla klagar! Har lirat sen klockan 15 idag och har haft en (1) sån där migration flytt. Annars så upplever jag inte några allvarliga lagg. Sen, ja visst. Hur vi ska lira klanmatcher får bli en annan fråga. Men jag kan inte tänka mig annat än att dom kommer att släppa något så communityn blir hyfsat nöjd. Dom behöver ju egentligen dunka ut en kopia av promodden till cod4.

Ett tag blev jag orolig och funderare på att avboka spelet. Men SP-delen var riktigt grym och MP delen är helt klart värt att bygga på.

Jag hade nog sisådär 10-20 st migrations igår kväll, och i kanske 1/3 av fallen failade migrationen.
Sedan vore det ju kul att föra statistik på hur ofta folk skriver (eller skriker) "LAAAAGGG wtf omg" och liknande...
Och även om lagget inte alltid är fullkomligt horribelt så är det iaf IRRITERANDE när man dör av omöjliga träffar.

Jag har en stark känsla av att dom som tycker att det funkar bra egentligen är konsolspelare...

Medlem

Nu är ännu ett problem tillkommit.
Dom flesta ISP's i USA har ett förbud mot P2P eller mot att köra en server på din hemma dator. RIAA har nog en del med det att göra.
Det har nu gett det resultat att en massa folk har blivit hotat med avstängning från internet, eller för dom som har en nerladdningsbegränsning, en stor räkning i efterhand.
Fint att IW inte tänkte på dom problemen när dom konstruerade IW.net...

Medlem

MW2 till datorn e mycket roligare än till 360

Inaktiv

Den här bör alla se som tycker att IWNET är enklare än att välja i en serverlista...

http://www.gametrailers.com/user-movie/mw2-p2p-is-better-than...

Skriv svar