Första bilderna på Interplays Fallout-mmo?

Robot
Medlem
Första bilderna på Interplays Fallout-mmo?

monotona färger

Medlem

Hmm galet mycket potential här...

Medlem

Ser riktigt mysigt ut.

Medlem

Såg på tok för gulligt och städat ut för att vara Fallout. Känns väldigt tveksamt tycker jag.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Spiff:

Hmm galet mycket potential här...

Absolut, men det gäller att saker och ting går rätt till. Det vore synd att förstöra möjligheterna som finns.

Inaktiv

Med den här grafiken kommer detta aldrig att överleva morgondagens krav. Ser ut att vara alphabilder, låt oss hoppas att det fallet är så med.

tfp
Medlem

Detta ser ok ut fö att vara alpha-nivå. Mer intressant är nog den konceptkonst som ligger i det länkade arkivet.

Medlem

Texturerna är ju helt åt helsike fula. Hoppas de hottar upp det rejält. Mutanterna ser ut som plastikopererade Orcer - alldeles för släta. Nä... varför kunde inte Bethesda gjort MMO:t istället?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Mjo, nog är det tidig alpha alltid. Tvivlar på att slutprodukten kommer ha så lågupplösta texturer.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Texturerna är ju helt åt helsike fula. Hoppas de hottar upp det rejält. Mutanterna ser ut som plastikopererade Orcer - alldeles för släta. Nä... varför kunde inte Bethesda gjort MMO:t istället?

Vilket är mer likt hur de ser ut i tidigare spelen, så jag är nöjd.

Grafiken känns nästan lite cellshaded, typ Borderlands utan svarta konturerna. Ger mig en betydligt mysigare känsla än FO 3, vilket dock också är ett bra spel.

Inaktiv

Det ser ju rätt okej ut. Grafiken spelar ju faktiskt ingen roll i en sådan här genre.

Men konceptbilderna ser lovande ut.

Medlem
Skrivet av ThomasT:
Skrivet av Spiff:

Hmm galet mycket potential här...

Absolut, men det gäller att saker och ting går rätt till. Det vore synd att förstöra möjligheterna som finns.

bara vill påpeka att du just citerat sarkasm. jag vet, its on the internets

Inaktiv

Bethesda ska väl inte gnälla, Oblivion & Fallout 3 var ju casual RPG för massan och inte över medelmåttet på det heller.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Många klagar på grafiken (även om jag tror att det är i alpha-fas), men om man jämför det här med World of Warcraft så är det ändå grymt snyggare. WoW ser ut som det kommer ifrån stenåldern.

Medlem
Skrivet av KillenMedStil:

Många klagar på grafiken (även om jag tror att det är i alpha-fas), men om man jämför det här med World of Warcraft så är det ändå grymt snyggare. WoW ser ut som det kommer ifrån stenåldern.

rätt mycket mer äldre i jämförelse ska man inte inte glömma.

Medlem

Folk klagar på grafiken i Fallen Earth, men det här "ser riktigt mysigt ut"? Om det här blir ett mainstream mmo blir jag väldigt ledsen i ögat.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Nä... varför kunde inte Bethesda gjort MMO:t istället?

För att Bethesda våldtog Fallout-märket iom trean?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Jag vet inte om grafiken spelar nån roll, jag skulle gärna spela ett Fallout MMO om det så hade ISO-vy och samma grafik som Fallout 2...


signatur

/* No Comment */

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av T.Mani:

Nä... varför kunde inte Bethesda gjort MMO:t istället?

För att Bethesda våldtog Fallout-märket iom trean?

^This.

Medlem

Det ser snarare ut som om någon sänkt ned alla inställningar till lägsta i Fallout 3, tagit några screenshots och laddat upp. Riktigt sunkigt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det ser snarare ut som om någon sänkt ned alla inställningar till lägsta i Fallout 3, tagit några screenshots och laddat upp. Riktigt sunkigt.

Låter ju rätt sunkigt med tanke på hur Fallout3 såg ut.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av kebbe:

Det ser snarare ut som om någon sänkt ned alla inställningar till lägsta i Fallout 3, tagit några screenshots och laddat upp. Riktigt sunkigt.

Låter ju rätt sunkigt med tanke på hur Fallout3 såg ut.

Hur mena du nu?

Det ser verkligen skit ut, för lite detaljer och inga skuggor! Men är väl som sagt i ett tidigt stadie..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av superwiren:

Jag vet inte om grafiken spelar nån roll, jag skulle gärna spela ett Fallout MMO om det så hade ISO-vy och samma grafik som Fallout 2...

Jag skulle nog vilja påstå att jag hellre hade spelat ett Fallout MMO med den gamla hederliga grafiken än något nyare. Blir inte samma kännsla tycker jag.

Medlem

Ser mmo-aktigt ut, eller ja, ni vet, äsch. Poängen försvann lika fort som den kom till.

Hade inte många från orginal teamet redan dragit vidare?

Medlem

Tycker det ser rätt okej ut, grafiken är ju inte allt vilket AoC borde ha bevisat innan bland många, fattar inte att så många alltid tittar på grafiken först, visst det är ju en bidragande orsak, men.. mja.

Inte direkt så att man kan förvänta sig Crysis grafik i ett MMO, vilket många ofta verkar göra vill inte ens veta hur ofta servrarna skulle krasha då. Ser okej ut, och dem lär ju höja det en hel del innan dom skulle släppa det skulle jag tro.

Och Fallen Earth var då det sämsta att dra in, grafiken är okej om än riktigt tråkig, men mer känslan som saknas där vilket ju är viktigast, känns som om man har en stor häst påle körd upp i arslet då man spelar Fallen Earth. Nej usch, tar gärna sämre grafik och bättre kontroller och känsla!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av T.Mani:

Nä... varför kunde inte Bethesda gjort MMO:t istället?

För att Bethesda våldtog Fallout-märket iom trean?

Vaddå? Trodde det inte var Fallout 3. Trodde det var Oblivion: Fallout edition.

Medlem
Medlem

Bilderna var fruktansvärt lika Bethesdas: Fallout 3 tyckte jag.

Medlem

Fint! Om det fortfarande var 2005, vill säga. Kom igen, gå tillbaka till 2D eller ge upp helt.

12
Skriv svar