Bad Company 2 stöder DirectX 11

Robot
Medlem
Bad Company 2 stöder DirectX 11

Fräsigt värre. Får väl bli ett nytt grafikkort tillsammans med BC2 i Mars.

Medlem

nice nice !
ska blir intressant med frostbite på pc!

Medlem

perfa, då är det bara att vänta.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Kommer alltså sitta fint med nästa planerade dator innehållande 2 stycken 5870 kort i crossfire


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Inaktiv

Förväntade mig det ärligt talat

Medlem

Man kanske köper ett radeon 5850 i alla fall, även fast min processor (phenom 9750, dock överklockad till 2,6 ghz) lär flaksa en del. Men hey, det är ju dx 11!

Medlem

Wait... Frostbite 2? O_o

Det kommer väl knappast vara en motor för denna generationens konsoler?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Trevligt med sådant här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dock sa dom det redan för flera månader sen DX11 ftw

Medlem

Blir utan tvekan Fermi för min del, en månad extra kan jag vänta.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Wait... Frostbite 2? O_o

Det kommer väl knappast vara en motor för denna generationens konsoler?

Vem bryr sig om konsolerna?

Medlem

Fasen så gött.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

vadå blir det only DX11 eller stödjer det DX9/10?

Inaktiv
Skrivet av ERRoR43:

vadå blir det only DX11 eller stödjer det DX9/10?

Jag tror personligen det blir dx9 / 11 och att dom skippar 10.

Medlem

Bad Company2 kommer spöa CoD så jävla hårt!


signatur

Meep!

Medlem

Vilken stor "nyhet", det har man ju inte vetat i en månad...

Medlem

Frostbite motorn har stått som stöd i DX11 listan sen tidigt oktober faktiskt, ska bli myspys.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av ERRoR43:

vadå blir det only DX11 eller stödjer det DX9/10?

Jag tror personligen det blir dx9 / 11 och att dom skippar 10.

DX11 är i princip DX10 med lite extra saker ovanpå. Vad jag förstått så är det inte lönt att skriva DX10 om det stödjer DX11, det är bara anta det.

Medlem
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av ERRoR43:

vadå blir det only DX11 eller stödjer det DX9/10?

Jag tror personligen det blir dx9 / 11 och att dom skippar 10.

DX11 är i princip DX10 med lite extra saker ovanpå. Vad jag förstått så är det inte lönt att skriva DX10 om det stödjer DX11, det är bara anta det.

Ja, dx11 är princip dx10... förutom det fina multi-core supportet... och fysikberäkningar på kortet... och tesselation... och bättre lightmaps.. jo nästan dx10


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av ERRoR43:

vadå blir det only DX11 eller stödjer det DX9/10?

Jag tror personligen det blir dx9 / 11 och att dom skippar 10.

DX11 är i princip DX10 med lite extra saker ovanpå. Vad jag förstått så är det inte lönt att skriva DX10 om det stödjer DX11, det är bara anta det.

Ja, dx11 är princip dx10... förutom det fina multi-core supportet... och fysikberäkningar på kortet... och tesselation... och bättre lightmaps.. jo nästan dx10

Hehe, jo självklart har DX11 en hel del förbättringar. Menar bara att DX11 är ovanpå DX10.

Kan inte ha DX11 stöd utan att även ha DX10 stöd (om jag inte missförstått det hela d.v.s.).

Medlem

så jäkla nice! jag kommer att köpa det här spelet direkt och hoppas att nvidia lyckas släppa DX11 kort innan också.

Medlem

Synd att man kör XP.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Blir till att fixa windows 7 samt ett HD5870 innan släppet då.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Vad är skillnaden mot DX10 med NVIDIA® PhysX och DX 11 utan? Jag tror inte den är sensationell.

Fast jag har läst:
Citat Mattias Skagerholm "- DX11 är viktigare än CUDA och PhysX, just för att DX11 gör samma sak, och mer, för samtliga kort" Slut Citat .

Inaktiv

Nice! bra då man införskaffar ett nytt graffe inför jul. Det jag gillar i bf2(vet att det inte är samma spel men endå) är att pansarskotten funkar 1gång o inte flera som det verkligen är i verkliga livet.

Medlem

Sedan när är Fermi försenat till Q2? Q1 har jag hört ATI-fläktpojkarna skratta sig hesa om tidigare men Q2 verkar fan lite väl taget ur luften.

Inaktiv
Skrivet av JoJe:

Vad är skillnaden mot DX10 med NVIDIA® PhysX och DX 11 utan? Jag tror inte den är sensationell.

Fast jag har läst:
Citat Mattias Skagerholm "- DX11 är viktigare än CUDA och PhysX, just för att DX11 gör samma sak, och mer, för samtliga kort" Slut Citat .

Ja inte fan gör Dx11 och Physx samma sak iallafall.

Physx är vad det låter, fysik. Tillexempel det får papper att fladdra på marken när du går i batman spelet, mer än så är det egentligen inte.

Man kan verkligen INTE jämföra Dx11 och Physx.. Att dx11 är viktigare är dock en självklarhet.

Skrivet av MrStalker:

Sedan när är Fermi försenat till Q2? Q1 har jag hört ATI-fläktpojkarna skratta sig hesa om tidigare men Q2 verkar fan lite väl taget ur luften.

April 2010 sa herr Nvidia chef, orkar inte leta upp det men det är inte så gammal nyhet. dDet trodde jag alla visste nu? Om det är Q1 eller 2 skiter jag i, April är April. Punkt.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av JoJe:

Vad är skillnaden mot DX10 med NVIDIA® PhysX och DX 11 utan? Jag tror inte den är sensationell.

Fast jag har läst:
Citat Mattias Skagerholm "- DX11 är viktigare än CUDA och PhysX, just för att DX11 gör samma sak, och mer, för samtliga kort" Slut Citat .

Ja inte fan gör Dx11 och Physx samma sak iallafall.

Physx är vad det låter, fysik. Tillexempel det får papper att fladdra på marken när du går i batman spelet, mer än så är det egentligen inte.

Man kan verkligen INTE jämföra Dx11 och Physx.. Att dx11 är viktigare är dock en självklarhet.

Computeshaders > CUDA

12
Skriv svar