Modern Warfare 2 slår rekord

Robot
Inaktiv
Modern Warfare 2 slår rekord

Det var som attans

Medlem

Klirrar fint i kistan!

Medlem

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Vilka jävla förrädare!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Med andra ord; en uppföljare är att vänta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

haha klockrent

Medlem

MOdern warfare 3? sounds great to me.


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Ja det kommer, dom vill ju köra samma modell som EA Sports gör, dvs 1 nytt varje år. Jag längtar till Bad Company 2.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Tycker bara d va synd att det var ett krigsspel, som
satte "rekord".

Medlem
Skrivet av Nyheten:

Fram till lanseringen av Modern Warfare 2 låg Batman-filmen The Dark Knight på topp med sina 154,8 miljoner dollar, en summa som nu Activision dubblerar med ett spel.

Skrivet av Halo 3 @ Wikipedia:

According to Microsoft, first-day sales of Halo 3 reached $170 million in the U.S., setting a record for highest gross of an entertainment product within 24 hours of its release.[78]

Skrivet av GTA IV @ Wikipedia:

On 13 May 2008, Grand Theft Auto IV broke the Guinness World Records for "Highest grossing video game in 24 hours" and "Highest Revenue Generated by an Entertainment Product in 24 Hours". It sold 3.6 million copies on day one, which equalled roughly $310 million in revenue. For first day sales it also broke the record of "Fastest-selling video game in 24 hours", previously held by Halo 3 at $170 million,[137]however, in 2009, Modern Warfare 2 broke its record.

Skrivet av The Dark Knight @ Wikipedia:

The Dark Knight ultimately grossed $67,165,092 on its opening day,[120]

Get yo facts straight!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Sitter och spelar nu satan vad simpelt de har lyckats gjort ett spel som i grunden är ganska simpelt redan. Köpte jag det? Aldrig har laddat hem det och kör SP.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Oj hela 833 medlemmar. Det var nog mycket pengar IW förlorade på denna grupp.

Medlem

Tycker det är synd att folk betalar för det eftersom det är så... konsolifierat. Förstår iofs om folk som spelar det till PS3/X360 betalar, eftersom de får samma produkt som COD4, fast uppgraderad.
Vi PC-spelare får en nedgraderad version, men det känns som att de bara kommer skylla på pirater ifall de får taskiga försäljningssiffror till PC.

Jag ska erkänna att jag tankade COD4 och spelade SP hemma. Först när jag provade MP hos en polare insåg jag hur kul det var, och betalade för det (istället för att köra crackad MP, som vissa säger går). Kan aldrig tänka mig betala för det när de gimpar det så brutalt. Hur kan man ens tänka sig betala 500 för ett spel med 5-10 timmar SP och gimpat MP?...

Kalla mig gnällig om ni vill, men jag har mina åsikter om hur ett trofast community ska behandlas, och detta är inte rätt.

Skrik pirat om du vill. Skit ner dig

Medlem
Skrivet av Samurai237:
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Oj hela 833 medlemmar. Det var nog mycket pengar IW förlorade på denna grupp.

Hmm, de flesta i den där gruppen verkar ju sitta och spela MW2. Lite underligt om de nu bojkottar det


signatur

Rädda träden, ät en bäver!

Medlem

Släpptes spelet verkligen i torsdags? Jag köpte mitt ex i tisdags och på i alla trailer stod det 10 november som är en tisdag

Medlem

Konstigt att folk köper såna här spel som mjölkas år efter år med relativt små uppdateringar. Men men, roas man av det så.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Sitter och spelar nu satan vad simpelt de har lyckats gjort ett spel som i grunden är ganska simpelt redan. Köpte jag det? Aldrig har laddat hem det och kör SP.

Är det något att vara stolt över? Det är inte så jäkla coolt som du kanske tror.


signatur
Medlem

Bevisar bara på hur dumma folk är. Företagen kan behandla oss hur som helst men folk köper ändå. Boycott är så jädrans slöseri med tid eftersom folket ändå är dumma nog och kommer köpa spelet sen ändåså.

Fattar dock inte hur det kunde ha sålt så bra, så bra är inte spelet.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Näää men guud. Rage. Fuck the system.

Medlem

Hur funkar det online då ni som har testat?


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

För övrigt var SP (körde till PC) en skön jävla spelupplevelse! Så "UHEHUE så bra är det inte", ni kan ju gå och spela Wow eller något.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Nyheten:

Fram till lanseringen av Modern Warfare 2 låg Batman-filmen The Dark Knight på topp med sina 154,8 miljoner dollar, en summa som nu Activision dubblerar med ett spel.

Skrivet av Halo 3 @ Wikipedia:

According to Microsoft, first-day sales of Halo 3 reached $170 million in the U.S., setting a record for highest gross of an entertainment product within 24 hours of its release.[78]

Skrivet av GTA IV @ Wikipedia:

On 13 May 2008, Grand Theft Auto IV broke the Guinness World Records for "Highest grossing video game in 24 hours" and "Highest Revenue Generated by an Entertainment Product in 24 Hours". It sold 3.6 million copies on day one, which equalled roughly $310 million in revenue. For first day sales it also broke the record of "Fastest-selling video game in 24 hours", previously held by Halo 3 at $170 million,[137]however, in 2009, Modern Warfare 2 broke its record.

Skrivet av The Dark Knight @ Wikipedia:

The Dark Knight ultimately grossed $67,165,092 on its opening day,[120]

Get yo facts straight!

By the way, det var jag som skrev det på Wikipedia.

Leta gärna upp en trovärdigare källa så kan jag börja tro på det du skriver.

Note: Jag skrev inte det på Wikipedia ifall ni tror det.


signatur
Inaktiv

lul


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Med andra ord; en uppföljare är att vänta.

Som ska innehålla vad? ännu en eftermiddags-singelplayer och ett redan utmjölkat mp?:down:


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av sm90caen:

För övrigt var SP (körde till PC) en skön jävla spelupplevelse! Så "UHEHUE så bra är det inte", ni kan ju gå och spela Wow eller något.

Jag tror att alla räknar med att SP är bra, fast lite kort, till PC.
Det är det nedmonterade och hårt hållna MP vi klagar på. Att betala för 6-8 timmars SP och ett MP som endast kan spelas precis som det passar IW via P2P är inte bara för dyrt utan det signalerar till alla utvecklare att dom kan tvinga oss att betala mycket mera och vi gör det snällt i alla fall.

Jag bojkottar fortfarande. Det är det enda sätt jag kan påverka på, att klaga och sen köpa är ju precis som att köpa utan att säga något.
Att frivilligt böja sig efter tvålen i fängelseduschen, det är vad ni gör.

Medlem

Skönt att veta att typ 60% av folket som snackar bojkott ,
smygköper och resterande 40% laddar ner.
Seriöst, spelet är värt att spelas...
och för faaaaaaan inse att SP faktiskt är en stor "men kort" FANTASTISK del av COD och kommer alltid att vara

"och ja mina siffror är hypotetiska men mer eller mindre
korrekta ändå så who gives a fuck"

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av sm90caen:

För övrigt var SP (körde till PC) en skön jävla spelupplevelse! Så "UHEHUE så bra är det inte", ni kan ju gå och spela Wow eller något.

Jag tror att alla räknar med att SP är bra, fast lite kort, till PC.
Det är det nedmonterade och hårt hållna MP vi klagar på. Att betala för 6-8 timmars SP och ett MP som endast kan spelas precis som det passar IW via P2P är inte bara för dyrt utan det signalerar till alla utvecklare att dom kan tvinga oss att betala mycket mera och vi gör det snällt i alla fall.

Jag bojkottar fortfarande. Det är det enda sätt jag kan påverka på, att klaga och sen köpa är ju precis som att köpa utan att säga något.
Att frivilligt böja sig efter tvålen i fängelseduschen, det är vad ni gör.

Bra sagt


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av sm90caen:

För övrigt var SP (körde till PC) en skön jävla spelupplevelse! Så "UHEHUE så bra är det inte", ni kan ju gå och spela Wow eller något.

Jag tror att alla räknar med att SP är bra, fast lite kort, till PC.
Det är det nedmonterade och hårt hållna MP vi klagar på. Att betala för 6-8 timmars SP och ett MP som endast kan spelas precis som det passar IW via P2P är inte bara för dyrt utan det signalerar till alla utvecklare att dom kan tvinga oss att betala mycket mera och vi gör det snällt i alla fall.

Jag bojkottar fortfarande. Det är det enda sätt jag kan påverka på, att klaga och sen köpa är ju precis som att köpa utan att säga något.
Att frivilligt böja sig efter tvålen i fängelseduschen, det är vad ni gör.

Jag vet att ni klagar på det. Jag gör det också, för annars hade jag köpt det. Vad jag däremot menade nu var att när folk skriver saker i stil med "så bra är det inte", så låter det för mig som att man exkluderar MP och menar SP. I mitt tycke var det helt fantastiskt. COD är ett bra spel helt enkelt och det är således inte konstigt att det säljer bra.

123
Skriv svar