Robot
Bayonetta

Mannen bakom Devil May Cry gör action igen, denna gång med en översexualiserad kvinna i huvudrollen. Det finns med andra ord mycket att både älska och hata med Bayonetta.

#devil-may-cry-4, #dead-or-alive-4, #ninja-gaiden-ii, #soulcalibur-iv, #okami, #god-hand


Medlem
Bayonetta - en första titt

Detta spel verkar så JÄVLA dåligt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Låter som ett måste om man gillar spel i den genren.

Ser fram emot recensionen.

Medlem

Var det detta spelet som fått högsta möjliga betyg i någon japansk speltidning?

Medlem

Trailern påminner mycket om devil may cry tycker jag, kanske blir bra.

Medlem

Musiken passar verkligen inte in. Är den tagen från Sonic the hedgehog eller? Har vi inte sett tillräckligt av såna här plattformspangare? Grafiken är godkänd och alltid trevligt med åtsittande läder


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

MFC
Medlem

Sarah Palin?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

Sarah Palin?

http://static.funnyjunk.com/pictures/sarah-palin-parasailing....

Medlem

Fattar inte hur folk kan ens tycka att det ser okej ut.....

Medlem

Kommer direkt att tänka på ett nummer av Game Reactor, där dem totalt dissar Bayonettas design, karaktärens design alltså.

Allt från hennes hår, till att hon har glasögon och det faktum att hon har pistoler på fötterna, inget kommer undan

Medlem

ge mig God of War III istället >.<!

Medlem

Det jag undrar är om FPS'en är lika dålig som den var i senaste God of War på PS3'an?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Själv älskar jag att de så uppenbart spelar på hennes sexighet . Jag kommer köpa detta så fort det släpps!

Fattar verkligen inte vad folk har för problem med detta spelet. *suck*

Spelet ser så sjukt lovande ut ju! Älskar trailern och hennes "tease" attityd! Kalla mig sexist men den trailern ägde sönder.

Ser fram emot detta mer än God of War III. Kommer dock köpa båda. De är ganska rättfram båda två. Där hon är kvinna och anspelar på sexighet är kratos man och anspelar på sjuk jävla vrede och brist på respekt ;D .


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av fanboyen:

ge mig God of War III istället >.<!

Jag säger detsamma

Har kört demot ex. antal gånger, och fler lär det ska bli.

Medlem

Någon som sett/testat spelet som kan svara på min FPS-fråga? PM'a mig gärna!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Någon som sett/testat spelet som kan svara på min FPS-fråga? PM'a mig gärna!

Jag tror att denna sida säger det mesta:
[http://www.eurogamer.net/videos/digitalfoundry-bayonetta-ps3-...]

Dom har även en 360-film med FPS, och en film som jämför texturerna.

Tyvärr måste jag säga att PS3-versionen är klart sämre än 360-versionen. Spelet är utvecklat på 360 och portat till PS3 än någon annan än tillverkaren.

OBS! Detta gäller den japanska versionen. Vi får väl se om dom lyckats förbättra grafiken när den europeiska versionen släpps.

Ti.
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta spel verkar så JÄVLA dåligt...

I second that..

Förstår inte att detta larv får så mkt uppmärksamhet.

Medlem

Ett stort WTF räcker nog för att summera trailern.

Medlem

det är väll det här spelet man kan köra med bara en knapp om man vill

Medlem

Enu ett nytt japanskt perverst jävla spel? Nått fel är de ju på Japaner..

Medlem
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Hipshot:

Detta spel verkar så JÄVLA dåligt...

I second that..

Förstår inte att detta larv får så mkt uppmärksamhet.

Då kan jag förklara varför det får mycket uppmärksamhet.

Huvuddesignern för bayonetta är Hideki Kamiya som även vart designer för Devil May Cry, Resident Evil 2 och Viewtiful Joe. Platinum games som gör spelet är grundat av många från clover studio som också gjorde God Hand.

Så det finns massor av kunskap om hur man gör bra action spel i det företaget. Förutom det har spelet hittills fått bra recensioner som tex famitsus 40/40 som bara 11 spel tidigare fått.

Så gillar man denna typen av spel är det inte alls konstigt att man är intresserad av bayonetta.

Medlem

hm... ser intressant ut.

edit: tack för länken


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av adito:

det är väll det här spelet man kan köra med bara en knapp om man vill

Skrivet av Jonas Högberg:

Den absolut viktigaste knappen på kontrollen är den som sköter huvudpersonens undanmanövrar. Bemästrar man inte dem är det kört.

Låter inte precis som ett spel som kan spelas med en knapp.

Skulle definitivt vara intresserad av att skaffa det om jag hadde en 360 eller PS3.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av NoName:

Kommer direkt att tänka på ett nummer av Game Reactor, där dem totalt dissar Bayonettas design, karaktärens design alltså.

Kollade lite på Game Reactor för att se vad de säger.

Här är en preview på EU sajten:
http://www.gamereactor.eu/previews/2104/Bayonetta/

Citat:

The immense quality of the special and peculiar game came to me as a real surprise. Bayonetta excels in practically everything it tries, and the overall style of the game somehow manages to make it a solid entity. You better keep an eye out this winter, because Bayonetta just might be the hottest piece around. And the game seems to be great as well.

Här är en på svenska sajten:
http://www.gamereactor.se/forhandstittar/15120/Bayonetta/

Citat:

Till att börja med är Bayonetta ett extremt snyggt spel, där ljus- och designarbetet är de mest framstående parhästarna. Huvudpersonen själv är en vass läckerbit med så mycket attityd att det pöser ut ur porerna.

Citat:

Bayonetta är ett spel att hålla ögonen på, och på förhand ser det ut att kunna bli hur bra som helst.

Medlem

Hennes huvud är verkligen proportionellt fel, i jämförelse med resten av kroppen. Skitsamma om brösten eller röven är överdrivna, men huvudet ser helt fel ut. Det passar inte in.

Medlem

Blir så trött på alla moraltanter som utan att ha spelat spelet direkt säger att det är/kommer att bli ett skitspel tack vare att huvudrollen har för stora bröst.

Det är precis som att säga att alla våldsspel ska förbjudas för att alla som spelar GTA blir så våldsbenägna att de tar ut våldet på gatorna och skjuter ihjäl folk på skolor.

Hur är det samma sak? Jo för att båda uttalandena påstår att pixlar är lika med verklighet. Men framförallt påstår båda uttalandena att det är omoraliskt.

Det finns dock en dubbelmoral bland vissa gamers här på FZ. Att en kvinna har stora bröst i ett spel det är HEMSKT och alldeles FÖRKASTLIGT och det måste genast fylla 3/5 av en preview/review medans att skjuta, köra över och tända eld på poliser i GTA det är bara roligt och inte alla omoraliskt.

Vad hände med "det är bara ett spel?" när det gäller japanska utvecklare? Visst kan jag och många andra tycka att det är löjligt med oproportionerliga karaktärer men att dissa spelet och ge det minuspoäng för det -medans våld bara är skoj och kul? _DET_ känns omoraliskt.

Jag vet instinktivt att spel är spel oavsett om det är monster, våld eller sex. Det är skönt att kunna koppla av och spela spel och ta det för vad det är utan att behöva sitta och tänka på moral och etik som vi är fyllda med i våra vardagliga liv.

Medlem

Spelet är så jävla roligt. Tog ner demot från japanska PSN och det lever mer än väl upp till all hype.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av NoName:

Kommer direkt att tänka på ett nummer av Game Reactor, där dem totalt dissar Bayonettas design, karaktärens design alltså.

Kollade lite på Game Reactor för att se vad de säger.

Här är en preview på EU sajten:
http://www.gamereactor.eu/previews/2104/Bayonetta/

Citat:

The immense quality of the special and peculiar game came to me as a real surprise. Bayonetta excels in practically everything it tries, and the overall style of the game somehow manages to make it a solid entity. You better keep an eye out this winter, because Bayonetta just might be the hottest piece around. And the game seems to be great as well.

Här är en på svenska sajten:
http://www.gamereactor.se/forhandstittar/15120/Bayonetta/

Citat:

Till att börja med är Bayonetta ett extremt snyggt spel, där ljus- och designarbetet är de mest framstående parhästarna. Huvudpersonen själv är en vass läckerbit med så mycket attityd att det pöser ut ur porerna.

Citat:

Bayonetta är ett spel att hålla ögonen på, och på förhand ser det ut att kunna bli hur bra som helst.

http://www.gamereactor.se/magcover/se/gamereactor_67.pdf

På sida 20 så klankar de ner på Bayonettas design, häxan då.

Spelet i sig säger de inget om, utan det handlar bara om hennes hopplösa design, enligt dem då

Ti.
Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Ti.:
Skrivet av Hipshot:

Detta spel verkar så JÄVLA dåligt...

I second that..

Förstår inte att detta larv får så mkt uppmärksamhet.

Då kan jag förklara varför det får mycket uppmärksamhet.

Huvuddesignern för bayonetta är Hideki Kamiya som även vart designer för Devil May Cry, Resident Evil 2 och Viewtiful Joe. Platinum games som gör spelet är grundat av många från clover studio som också gjorde God Hand.

Så det finns massor av kunskap om hur man gör bra action spel i det företaget. Förutom det har spelet hittills fått bra recensioner som tex famitsus 40/40 som bara 11 spel tidigare fått.

Så gillar man denna typen av spel är det inte alls konstigt att man är intresserad av bayonetta.

Intressant. Visste jag inte.
Men om undertecknad får tippa en vinnare i hack n slash-genren under kommande året så ser GoW3 och Dante´s Inferno jävligt starka ut i nuläget. Konsekvent känns Bayonetta som en spark i luften. (passande va?)
Hur som helst, det återstår att se.

12
Skriv svar