Inaktiv

Verkar bli överfattigt. Mycket verkar vara rätt stelt enligt bilder. Men man kan ju hoppas på att det blir bra. Snitt betyg för sådana halvhypade spel brukar ligga runt 7-8 i betyg.


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem

Meh, ser ju ut som en Devil May Cry kopia ju. Och om dom ska göra spelet perverst och sexistiskt...varför inte ha en snygg huvudperson?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av NoName:

http://www.gamereactor.se/magcover/se/gamereactor_67.pdf
På sida 20 så klankar de ner på Bayonettas design, häxan då.

Spelet i sig säger de inget om, utan det handlar bara om hennes hopplösa design, enligt dem då

Inte samma personer nu, men de andra på Gamereactor som testat spelet praktiskt verkar nu väldigt nöjda, framförallt med spelkänslan och stridssystemet. Så man kanske inte ska döma boken efter omslaget.

Får se hur det blir, det ska ju släppas en demo någon gång även om jag inte sett något datum för EU.

Medlem

Det här verkar inte vara något för mig. Älskar Devil May Cry-serien, men att ta en tjej som ser ut som en "sexy teacher", ge henne ett par pistoler på fötterna och repliker som får Swayze att vrida sig i graven verkar inte vara allt för mycket att hänga i granen. Blir nog Dante's Inferno och God of War III för mig istället!

Inaktiv
Skrivet av Frede:

Älskar Devil May Cry-serien, men att ta en tjej som ser ut som en "sexy teacher", ge henne ett par pistoler på fötterna och repliker som får Swayze att vrida sig i graven verkar inte vara allt för mycket att hänga i granen. Blir nog Dante's Inferno och God of War III för mig istället!

DMC har precis lika corny dialog och story, så där är det ingen skillnad. Dessutom är huvudpersonerna arroganta och självsäkra ungefär som Bayonetta fast inte lika mycket inne på läder och S&M.

Håller med om Dante's Inferno dock, det spelet ser riktigt bra ut, ser verkligen fram emot det. GOW3 också förstås, men jag har ingen PS3 än.

Medlem

En av de sjukaste trailers jag någonsin sett, undrar om målgruppen är övergödda politiker?

Medlem
Skrivet av NoName:
Skrivet av Buio:
Skrivet av NoName:

Kommer direkt att tänka på ett nummer av Game Reactor, där dem totalt dissar Bayonettas design, karaktärens design alltså.

Kollade lite på Game Reactor för att se vad de säger.

Här är en preview på EU sajten:
http://www.gamereactor.eu/previews/2104/Bayonetta/

Citat:

The immense quality of the special and peculiar game came to me as a real surprise. Bayonetta excels in practically everything it tries, and the overall style of the game somehow manages to make it a solid entity. You better keep an eye out this winter, because Bayonetta just might be the hottest piece around. And the game seems to be great as well.

Här är en på svenska sajten:
http://www.gamereactor.se/forhandstittar/15120/Bayonetta/

Citat:

Till att börja med är Bayonetta ett extremt snyggt spel, där ljus- och designarbetet är de mest framstående parhästarna. Huvudpersonen själv är en vass läckerbit med så mycket attityd att det pöser ut ur porerna.

Citat:

Bayonetta är ett spel att hålla ögonen på, och på förhand ser det ut att kunna bli hur bra som helst.

http://www.gamereactor.se/magcover/se/gamereactor_67.pdf

På sida 20 så klankar de ner på Bayonettas design, häxan då.

Spelet i sig säger de inget om, utan det handlar bara om hennes hopplösa design, enligt dem då

Ja jo gud förbjude att designa en karaktär som aldrig sett dess like tidigare. Att hennes huvud är oproportioneligt i förhållande till kroppen var inget anmärkningsvärt i jämförelse med ett födelsemärke eller glasögon.

Medlem

Musiken passar verkligen inte in. Är den tagen från Sonic the hedgehog eller? Har vi inte sett tillräckligt av såna här plattformspangare?

är det så konstigt, det är SEGA som hat producerat dessa spel, ni hittar musik ifrån Outrun, Afterburner serien, Space Harrier och andra arkadspel!

Jag personligen tycker den är mycket passande i ett sådant här spel.

Docj är det kort, ni lirar igenom det på 7-10 timmar med lite arbete bakom.

Får se om det blir en 2a, skulle inte förvåna mig!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

hm.. många spel som följer denna allt vanligare trend. Tjejer med stor byst som skjuter sönder monster i småbitar och försöker täcka upp detta med massa specialeffekter.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tycker detta spel verkar vara extremt kul. Synd bara att jag inte har en 360 då PS3 versionen av spelet ska vara märkbart sämre med längre laddningar osv.

12
Skriv svar