Systemkrav för Dirt 2

Robot
Medlem
Systemkrav för Dirt 2

Brum brum! Ska bli mys att spela detta, oja.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Bisarrt att rekommendera en Core i7 när minimikravet är så lite som en P4. Samma sak gäller grafikkortsrekommendationen/kravet, om än inte lika extremt. Hur (o)logiskt det är beror givetvis på hur spelet skalar, men jag slår vad om att mesigare grejer än de rekommenderade inte svettas av det ens på maxinställningar. Konstig PR, alltså.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

ja fail är det, inte ens crysis behöver en sån dator rofl..

Medlem

Någon av oss har missat något, den saken är klar.

Rekommenderat system: Optimerat för DirectX 11
OS: Microsoft Windows XP

Medlem

Att dom rekommenderar ett grafikkort från 5700 serien är ju inte så konstigt med tanke på att det är 5700/5800 serierna som har DX11. Dock känns det ju som att en i7 är lite overkill. Skulle det där krävas är det inte många procent som får spela spelet helt maxat.


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Skrivet av boboinho:

Att dom rekommenderar ett grafikkort från 5700 serien är ju inte så konstigt med tanke på att det är 5700/5800 serierna som har DX11. Dock känns det ju som att en i7 är lite overkill. Skulle det där krävas är det inte många procent som får spela spelet helt maxat.

Sen vet vi ju inte hur mycket processorkraft som används i dx11 när det använder tesselation? Vet iaf. att jag fick 50fps i uniengine testet med allt maxxat i dx11, och då har jag en i7:a.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av boboinho:

Att dom rekommenderar ett grafikkort från 5700 serien är ju inte så konstigt med tanke på att det är 5700/5800 serierna som har DX11. Dock känns det ju som att en i7 är lite overkill. Skulle det där krävas är det inte många procent som får spela spelet helt maxat.

Sen vet vi ju inte hur mycket processorkraft som används i dx11 när det använder tesselation? Vet iaf. att jag fick 50fps i uniengine testet med allt maxxat i dx11, och då har jag en i7:a.

Nej det förstås, men tycker ändå det är riktigt extrema systemkrav. Får hoppas att inte DX11 kräver både dyra grafikkort och high end processorer. Då blir det dyrt att vara PC-gamer.

EDIT: Dyrare kanske man skulle skriva, iallafall om man vill spela på höga inställningar.


signatur

The cake is a lie...

Medlem
Citat:

Nej det förstås, men tycker ändå det är riktigt extrema systemkrav. Får hoppas att inte DX11 kräver både dyra grafikkort och high end processorer. Då blir det dyrt att vara PC-gamer.

EDIT: Dyrare kanske man skulle skriva, iallafall om man vill spela på höga inställningar.

Inget nytt under solen. Det har väl alltid varit dyrt att vara pc-gamer? Min första dator kostade över 20 000 kronor, och dess prestanda kan idag jämföras med en någorlunda avancerad miniräknare. Vissa spel driver den grafiska utveckligen framåt hårdare än andra, på gott och ont.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av boboinho:

Att dom rekommenderar ett grafikkort från 5700 serien är ju inte så konstigt med tanke på att det är 5700/5800 serierna som har DX11. Dock känns det ju som att en i7 är lite overkill. Skulle det där krävas är det inte många procent som får spela spelet helt maxat.

Sen vet vi ju inte hur mycket processorkraft som används i dx11 när det använder tesselation? Vet iaf. att jag fick 50fps i uniengine testet med allt maxxat i dx11, och då har jag en i7:a.

Tesselationen görs på grafikkortet, det är en dedikerad enhet som sköter det.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av PingviN:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av boboinho:

Att dom rekommenderar ett grafikkort från 5700 serien är ju inte så konstigt med tanke på att det är 5700/5800 serierna som har DX11. Dock känns det ju som att en i7 är lite overkill. Skulle det där krävas är det inte många procent som får spela spelet helt maxat.

Sen vet vi ju inte hur mycket processorkraft som används i dx11 när det använder tesselation? Vet iaf. att jag fick 50fps i uniengine testet med allt maxxat i dx11, och då har jag en i7:a.

Tesselationen görs på grafikkortet, det är en dedikerad enhet som sköter det.

Det vet jag mycket väl men processorn måste ju jobba ju mer grafikkortet jobbar så att säga, långsammare CPU:er flaskhalsar mot grafikkort som är snabba, förmodligen därför kravet på CPU ligger så högt i DX11 då alla grafikkorten som designats med detta hitills är high-end eller nästintill.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Skönt att det är optimerat nog för supernica budget men bra 5770(precis beställt ett sånt, så lycklig, tyst strösmsnålt svalt plus dx11 och billigt) och att dom inte sa 5870.

Medlem

Lite OC på min 720 BE så ska det nog flyta fint tillsammans med mitt nya HD5850.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Lite OC på min 720 BE så ska det nog flyta fint tillsammans med mitt nya HD5850.

Skulle detdär vara något annat än skryt? Och tror du själv att du kommer behöva överklocka för att det ska flyta på? zzz

Medlem

Haha insane systemkrav, fan köp er ett Xbox eller PS3 era bakåtsträvare, fan va pengar ni skulle spara...kan ni köpa en bil när ni e 18 också

Medlem

Det är lugnt på min burk, ingen fara på färde överhuvudtaget.

Medlem

tur att man har dubble pentium med 2mb cache

Medlem

Tänk på att detta är ett "consolemasters" spel. Allt krut läggs på marknadsföring och inget alls på själva spelet.

Efter de direkta lögnerna i marknadsföringen till Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising så har de ingen trovärdighet längre. Det blir inget köp för min del.

Lurar man hundratusentals kunder att köpa en produkt som inte finns så skall man bojkottas till konkurs!:evil:

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Zelaxe:

Lite OC på min 720 BE så ska det nog flyta fint tillsammans med mitt nya HD5850.

Skulle detdär vara något annat än skryt? Och tror du själv att du kommer behöva överklocka för att det ska flyta på? zzz

Klart att det ska överklockas! Klart att det ska få skrytas! Störst E-penis vinner! 720 BE går ju bara i 2.8Ghz, det duger inte ärligt talat.

henkka: Dirt var kanon, Dirt 2 ser såhär långt underbart ut. Köp inte om du inte vill, jag kommer göra det (eller, spelet medföljer vissa HD5850/HD5870, och jag ska ju ha 2 trots allt).


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

DX11 i Win XP? Den var intressant...

Äntligen kanske mina två 5870 får jobba lite då. Varit jävligt dålig med DX11-spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Zelaxe:

Lite OC på min 720 BE så ska det nog flyta fint tillsammans med mitt nya HD5850.

Skulle detdär vara något annat än skryt? Och tror du själv att du kommer behöva överklocka för att det ska flyta på? zzz

Rekommenderar spelet en i7 så behövs det nog lite OC allt, eller vad tror du?

Och ja, skryta är kul när man har möjlighet!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

DX11 pallar man väl inte, men annars är det bara att maxa.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja fail är det, inte ens crysis behöver en sån dator rofl..

tror nog att valfri dator får högre fps i dirt 2 än crysis , även om dessa krav ser biffigare ut .
egentligen borde recommended på crysis vara i7/phII och minst 1 5870.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Haha insane systemkrav, fan köp er ett Xbox eller PS3 era bakåtsträvare, fan va pengar ni skulle spara...kan ni köpa en bil när ni e 18 också

Varför ska vi köpa en konsoll som ger sämre grafik när vi kan köra på PC istället? Du är väl medveten om att man kan göra mer saker på en dator än att spela, right?


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv
Skrivet av noaxark:

Bisarrt att rekommendera en Core i7 när minimikravet är så lite som en P4. Samma sak gäller grafikkortsrekommendationen/kravet, om än inte lika extremt. Hur (o)logiskt det är beror givetvis på hur spelet skalar, men jag slår vad om att mesigare grejer än de rekommenderade inte svettas av det ens på maxinställningar. Konstig PR, alltså.

Det är ju alltid rekommenderat att ha en så bra dator som möjligt, även om detta var lite i överkant, hehe.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Haha insane systemkrav, fan köp er ett Xbox eller PS3 era bakåtsträvare, fan va pengar ni skulle spara...kan ni köpa en bil när ni e 18 också

Varför gå till baka till DirectX9 när vi kan spela DirectX11 spel på PC? Bakåtsträvare var det ja...

Glad att jag fått tag på ett 5870 f.ö! Äntligen får jag testa DX11 på allvar. Återstår att se om min Q9550 klarar detta, eller om det krävs lite överklockning.

Medlem

Deppigt att man måste updatera burken om och om igen...

Medlem
Skrivet av tavener:

Deppigt att man måste updatera burken om och om igen...

Nytt grafikkort efter 1-2 år om man inte snålar när man köper moderkort, processor och nätagg är inte så farligt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv

låter svettigt men man kanske kan klara det endå

Medlem

Dx 11 skulle väll inte komma till XP?
Blir förvirrad av allt snack överallt..

12
Skriv svar