Genomgång av Bad Company 2-betan

Robot
Medlem
Genomgång av Bad Company 2-betan

Nice nice måste se sen

Medlem
Medlem

great..then it's only 3,5 months left...

Medlem

Efter att ha blivit grymt besviken på hur MW2 MP funkar till PC och inte kunnat logga in på IWNet på hela kvällen (surprise........) är det dags att sätta ögonen på dedikerade servrar och BC2 istället! ser riktigt bra ut! då var de bara att vänta då....

till pc såklart... ^^

Medlem

Bad Company 2 kommer bara bli ännu en nadefest.

Inaktiv

jag är då jäkligt intresserad av att se hur pc versionen blir.

har vi tur så blir det lite mer än "mus support, textchat och möjlighet att ändra grafikinställningar"

Medlem

Tasty! Haha Frunk! XD Det blir det, separat utveckling till PC <3

Medlem
Medlem

Separat utveckling? De sa väl att de har en separat producent till PC?
Inte alls samma sak...

Dessutom får jag inte videon att spela, kan se typ 30 sek, sen kastas jag till deras mmo-report, alla andra flashvideos funkar...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Separat utveckling? De sa väl att de har en separat producent till PC?
Inte alls samma sak...

Dessutom får jag inte videon att spela, kan se typ 30 sek, sen kastas jag till deras mmo-report, alla andra flashvideos funkar...

Jaså? Då måste jag ha missuppfatat. Fan då, äh fan, det kan inte bli sämre än Mw2.

Inaktiv

Fy fan vad grymt detta kommer bli!


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Har sett så många utvecklare lovat att pc versionen ska ha fått extra care nu och sen inte fått det att ja har tappat allt förtroende för dem. Vill till mycket för att ja ska köpa detta, BF43 kommer la säkert runt samma tid och det kostar inte lika mycket, har spenderat alldeles för mycket pengar på spel i år som jag inte ens orkar spela för att de har varit så satans dåliga.

Och Dice har bara gjort sämre och sämre spel sen BF42 så kan inte tänka mig att detta skulle vara något undantag. Men men jag lever la i det förflutna, om ändå iron sights kunde vara optional, stör mig så förbannat på att alla ska ha det och det ser bara dåligt ut och man ser ju fan inget heller, bring back cone of fire indicator pls!

Medlem

Jävla fin atmosfär måste jag säga, gillade verkligen brinnande fordon som stod kvar. Knivandet såg lite löjligt ut dock, men men, antar att det var mest på grund av dom stela konsol kontrollerna som folk kom undan med det vilda svingarna.

Medlem

Vad som menas med "separat utveckling" är att DICE arbetar på en version exklusivt för PC, då de känner att de har ignorerat PC'n för länge och vill göra rättvisa med rejälare PC-version så det inte är någon mesig konsol-portning.

Battlefield har blivit bättre genom åren, framförallt min favorit som tyvärr inte får den kärlek det behöver: BF2142. Spelar-antalet har dalat då folk tyckte det känns mer som en BF2-mod än ett nytt spel. Men jag tycker det är en förbättring, och BF2142 var först ut (tror jag, har lika bra minne som en häst) i BF-serien att ha endast 4 klasser men som var och en har 2 "klass-träd" som man kunde låsa upp, vilket tekniskt sett gör det till 8 klasser. På något satt. Öh .. ja .. precis. Eh.

Hoppas verkligen att de behåller dedikerade server; ger ofantligt större kontroll än IW's katastrofala Peer2Peer-system. Och för att inte tala om communities som byggs upp kring server-nätverk, det har nog ingen FPS-spelare missat.

Medlem

Riktigt najs med betongklumparna som tappar delar och inte bara går sönder i hela stycken. Dock är ju frågan om vanlig gevärs eld kan orsaka detta, eller om det krävs explosiva vapen.

Men namnen på klasserna känns lite konstigt ibland, Engineer med ljuddämpade närstridsvapen och bazookas. Medics med tunga kulsprutor etc. Men blir nog bra ändå fast kommer definitivt sakna min medic med vanligt assault rifle.

Riktigt bra stridskänsla med brinnande vrak (som gärna får stanna kvar länge) och rop och skrik från folk. I tidigare videos har vi ju hört saker som "Light him up!" osv. Gör mycket för inlevelsen.

Dock har det sagts väldigt lite om singleplayer och eventuellt coop stöd. Kampanjen i ettan var ju som designad för coop... fast utan just coop


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ser grymt ut! *vill ha*

Medlem

Så jävla braaa!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Riktigt najs med betongklumparna som tappar delar och inte bara går sönder i hela stycken. Dock är ju frågan om vanlig gevärs eld kan orsaka detta, eller om det krävs explosiva vapen.

Har du inte tittat på genomgången?

Hur som helst, efter Dragon Rising och MW2 så är jag skeptisk men hoppfull.

Kul att se gameplay i genomgången, men smärtsamt att se folk spela med joystick.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

<3 BF:BC

Bevis på att fps funkar awesome på konsoll.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Njae, inget för mig, men grafiken är ju snygg.

Medlem

Alltså vafan, jag har lektion nu och videon vill inte pausa:(

Medlem

Såg bra ut, enda negativa med att de släpper sådana här matiga videos är att väntan blir ännu jobbigare!

Medlem

Usch, dom kan ju inte sikta för 5 öre känns det som.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:

Usch, dom kan ju inte sikta för 5 öre känns det som.

Det är konsol, går inte att sikta för 5 öre ;P

Det ser iaf ut att vara bättre hitboxes och hit detection än i BF2. Vilket är skönt, blev så jävla less på BF2 pga av den värdelösa hitboxen och hit detection.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Medics med tunga kulsprutor etc. Men blir nog bra ändå fast kommer definitivt sakna min medic med vanligt assault rifle.

Du Wardancer! Utlandsstyrkan använder sig av sina sjuksköterskor som KSP skyttar i de mobila team som finns. Så helt knasigt är det inte.

Så nu får du kriga som på riktigt!

Medlem
Medlem

Nice vid btw den var 13:36 lång!

Medlem

snyggt när stängslet mer eller mindre exploderade när han körde igenom det med tanken. not.

Medlem
Skrivet av Zyndrome:

Vad som menas med "separat utveckling" är att DICE arbetar på en version exklusivt för PC, då de känner att de har ignorerat PC'n för länge och vill göra rättvisa med rejälare PC-version så det inte är någon mesig konsol-portning.

Battlefield har blivit bättre genom åren, framförallt min favorit som tyvärr inte får den kärlek det behöver: BF2142. Spelar-antalet har dalat då folk tyckte det känns mer som en BF2-mod än ett nytt spel. Men jag tycker det är en förbättring, och BF2142 var först ut (tror jag, har lika bra minne som en häst) i BF-serien att ha endast 4 klasser men som var och en har 2 "klass-träd" som man kunde låsa upp, vilket tekniskt sett gör det till 8 klasser. På något satt. Öh .. ja .. precis. Eh.

Hoppas verkligen att de behåller dedikerade server; ger ofantligt större kontroll än IW's katastrofala Peer2Peer-system. Och för att inte tala om communities som byggs upp kring server-nätverk, det har nog ingen FPS-spelare missat.

Känns som om BF har dalat sedan BF2, hoppas på BC2 nu!


signatur

B lup

12
Skriv svar