Microsoft om Xbox Live-avstängningarna

Robot
Microsoft om Xbox Live-avstängningarna
Medlem
Microsoft om Xbox Live-avstängningarna

Typ 90% (egen uppskattning) av alla Xbox 360 annonser på Blocket är chippade. Kan föreställa mig att en hel del människor i Sverige är drabbade!

Medlem

"Så i linje med vårt åtagande att bekämpa piracy och supporta en säkrare... "

En mening man inte skull bli förvånad över att läsa på ett forum, men att en officiell person från ett företag skriver sådär får iaf mig att lyfta på ena ögonbrynet.

Medlem

Mycket chippad, inget live...
Inget chippat, mycket live!

Live är lätt den bästa online upplevelse när det kommer till konsoll och om folk vill pirata får de väl göra det men rätt åt er om ni försöker lira online å blir bannade.

Dock lite synd på folk som inte vet om att chippat konsol får dig bannad men va faen, kolla upp saker innan ni handlar, RTFIM liksom...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Anser det vara rätt.

Medlem

Jag är inte en av dem. *stolt*

Medlem

Synd om dom som blivit bannade trots att de inte piratkopierat dock, känner till flera polare som fick tag på ett ex av Modern Warfare 2 lite tidigt från en mindre butikskedja fast det inte fick säljas och blev pga det bannade då det ansågs vara piratversion...

Inaktiv

Det är bara att vänta tills nästa iXtreme Firmware släpps.

Medlem

Jag säger som Jocke Berg: Häng dem högt!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hehe orka chippa du kan ju installera spel på hårddisken och köra dom direkt låna spel av polarn elr något men till alla pirat killar Hahahahaha

Inaktiv

markus - du har ingen aning om vad du snackar om?

Medlem
Skrivet av markus:

Hehe orka chippa du kan ju installera spel på hårddisken och köra dom direkt låna spel av polarn elr något men till alla pirat killar Hahahahaha

du måste ändå ha skivan i ifall du inte visste

Medlem

Jag hänger inte riktigt med. Är det användarnas konton som stängs av eller själva konsolerna?

Inaktiv
Skrivet av Fairfax:

Jag hänger inte riktigt med. Är det användarnas konton som stängs av eller själva konsolerna?

Konsolen så vitt som jag förstår det.

Annars var det ju ett informativt och välformulerat uttalade, "vi snackar inte typ om piracy lixom, hajar du?". Skönt att dom gör det för min skull, pajasar...

Medlem

jag är en utav dom drabbade..:/ *sadface*

Inaktiv
Skrivet av bf07:
Skrivet av Fairfax:

Jag hänger inte riktigt med. Är det användarnas konton som stängs av eller själva konsolerna?

Konsolen så vitt som jag förstår det.

Annars var det ju ett informativt och välformulerat uttalade, "vi snackar inte typ om piracy lixom, hajar du?". Skönt att dom gör det för min skull, pajasar...

Dom bannar konton nu

Medlem
Skrivet av c0rp:

Typ 90% (egen uppskattning) av alla Xbox 360 annonser på Blocket är chippade. Kan föreställa mig att en hel del människor i Sverige är drabbade!

Dem flesta är ju "företag"

Skrivet av bf07:
Skrivet av Fairfax:

Jag hänger inte riktigt med. Är det användarnas konton som stängs av eller själva konsolerna?

Konsolen så vitt som jag förstår det.

Kan du inte läsa?
Man blir avstängd från xbox live.
Dvs du kommer inte kunna ladda ner dlc, kolla på trailers, spela demon/online osv.

Bab
Medlem

Roligt hur Microsoft bygger hårdvara som är så uppenbart lätt-hackad, förmodligen för att medvetet få spridning av piratspel så man vinner marknadsandelar på hårdvaran. Microsoft har nog sålt MÅNGA xbox bara för att folk vet hur lätt det är att chippa dom. Dom måste väll göra en sådan här manöver för att blidka spelutgivarna. Hade dom verkligen varit intresserade att stoppa piraterna hade dom gjort hårdvaran bättre skyddad.

PS3an t.ex. är inte knäckt än så vitt jag vet, den har inte ens en egen kategori på TPB.

Det känns ganska uppenbart att Microsoft VILL att det ska vara lagom lätt hacka Xbox. Klarar sony av att skydda sin PS3a tycker man MS borde kunna få till det också.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem
Skrivet av Bab:

Roligt hur Microsoft bygger hårdvara som är så uppenbart lätt-hackad, förmodligen för att medvetet få spridning av piratspel så man vinner marknadsandelar på hårdvaran. Microsoft har nog sålt MÅNGA xbox bara för att folk vet hur lätt det är att chippa dom. Dom måste väll göra en sådan här manöver för att blidka spelutgivarna. Hade dom verkligen varit intresserade att stoppa piraterna hade dom gjort hårdvaran bättre skyddad.

PS3an t.ex. är inte knäckt än så vitt jag vet, den har inte ens en egen kategori på TPB.

Det känns ganska uppenbart att Microsoft VILL att det ska vara lagom lätt hacka Xbox. Klarar sony av att skydda sin PS3a tycker man MS borde kunna få till det också.

Det tog ett bra tag när 360'n kom tills att den blev knäckt. Ps3-an är fortfarande väldigt ny, och den kommer utan tvekan bli knäckt. Det är bara en tidsfråga om när.

Medlem

jo tack. märkte det idag

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av c0rp:

Typ 90% (egen uppskattning) av alla Xbox 360 annonser på Blocket är chippade. Kan föreställa mig att en hel del människor i Sverige är drabbade!

Dem flesta är ju "företag"

Skrivet av bf07:
Skrivet av Fairfax:

Jag hänger inte riktigt med. Är det användarnas konton som stängs av eller själva konsolerna?

Konsolen så vitt som jag förstår det.

Kan du inte läsa?
Man blir avstängd från xbox live.
Dvs du kommer inte kunna ladda ner dlc, kolla på trailers, spela demon/online osv.

Dom stänger av mer än så. Du kan inte lagra spelen på HD längre, inte använda PC/mediestation-funktionen...

edit:
glömde även tillägga att blir man bannad, så ryck genast ut era HD's från xboxen, om ni har det. Annars blir datan korrupt, och du kan inte använda din HD på en eventuell ny xbox.

Det är vad jag har läst iaf, vet inte om allt stämmer.

Medlem

Hmm... ja de får ju faktiskt inte banna så du inte får använda din hårddisk. Då bryter de emot så mycket svensklag så det är bara möjligt. Enligt svensklag har du ju faktiskt rätt att göra en kopia på dina original. Fast tjänsten med xbox live kan de ju stänga av för dig då det inte är något fysiskt med hårdvaran som sabbas.

Inaktiv

Olagligt? my ass om man har köpt spelet och vill spela utan plast disk, fair use?!.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det tog ett bra tag när 360'n kom tills att den blev knäckt. Ps3-an är fortfarande väldigt ny, och den kommer utan tvekan bli knäckt. Det är bara en tidsfråga om när.

Fyra månader tog det för att knäcka xbox 360.

PS3 släpptes november 2006 och är fortfarande inte knäckt.

Medlem
Skrivet av Doed:

Synd om dom som blivit bannade trots att de inte piratkopierat dock, känner till flera polare som fick tag på ett ex av Modern Warfare 2 lite tidigt från en mindre butikskedja fast det inte fick säljas och blev pga det bannade då det ansågs vara piratversion...

Man får inte konsolen bannad för att spela spel tidigt.
Om det du säger är korrekt så kan dina polare kontakta Microsoft och vissa upp kvitto på Modern Warfare 2 och få sina live konton upplåsta.

Medlem

Förstör de hårddisken?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nej, men vissa funktioner försvinner på den bannad konsolen.

Medlem
Skrivet av linuxares:

Hmm... ja de får ju faktiskt inte banna så du inte får använda din hårddisk. Då bryter de emot så mycket svensklag så det är bara möjligt. Enligt svensklag har du ju faktiskt rätt att göra en kopia på dina original. Fast tjänsten med xbox live kan de ju stänga av för dig då det inte är något fysiskt med hårdvaran som sabbas.

Nej, men din data blir korrupt...
Alltså.
Dina acheivements, saves osv går inte att använda på annan xbox om du har spelat/sparat på HDn EFTER den blivit bannad. Därför skall du plocka ur den direkt, och inte spela mer med den, om man nu bryr sig om sånt. Själva hårddisken går ju inte sönder direkt.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av linuxares:

Hmm... ja de får ju faktiskt inte banna så du inte får använda din hårddisk. Då bryter de emot så mycket svensklag så det är bara möjligt. Enligt svensklag har du ju faktiskt rätt att göra en kopia på dina original. Fast tjänsten med xbox live kan de ju stänga av för dig då det inte är något fysiskt med hårdvaran som sabbas.

Nej, men din data blir korrupt...
Alltså.
Dina acheivements, saves osv går inte att använda på annan xbox om du har spelat/sparat på HDn EFTER den blivit bannad. Därför skall du plocka ur den direkt, och inte spela mer med den, om man nu bryr sig om sånt. Själva hårddisken går ju inte sönder direkt.

Nej det förstår jag med. Fast de gör att jag inte kan installera mer spel på den eller spara(vad jag läst på dvs. forum) och helt enkelt gör 360n till en 360 utan sparfunktion.
Det är ju som att ta växellådan ifrån din bil och säg att du bara för köra med backen.

12
Skriv svar