Sju miljoner Modern Warfare 2 dag ett?

Robot
Medlem
Sju miljoner Modern Warfare 2 dag ett?

Stackare

Medlem

Spelet kommer säkert vara överskattade men jag vill ha det ändå, om jag hade pengar.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Alltså... Jag hatar MW2. Så sjukt överskattat spel.

Medlem

Testade det hos en polare, fruktansvärt i MP. Laggade satan för alla utom hosten som låg på LAN ping, toppen för han. SP var kul, inget nytt dock och väldigt kort.

LAN spel finns inte överhuvudtaget, man måste nämligen logga in på steam. Ångrar inte att jag avstod från att köpa det då det redan nu finns fusk ute och eftersom det inte finns några admins som kan banna så sitter alla och plöjer på med WH/Aimbot.

Mycket tårar på en massa forum om lag/fusk.

Medlem

Känns som att de klarar sig ganska bra trots att de kör upp högafflar i baken på alla pc-spelare. Surt.

Hade de bara gjort det till en uppgradering av MW1 hade det varit fint

Medlem

Kostar väl minst 400:- idag vilket är rätt mycket då det endast är SP som intresserar mig (som dessutom ska vara rätt kort vad jag har hört). Väntar tills mellandagsrean eller nåt.

Medlem

Jag bojkottar efter min usla erfarenhet med förra.
Bra SP men bara vettigt folk på crackade servrar som de gör allt för att banna så jag gav upp mitt spelande

Jag köpte det på releasedagen, fick inte tag i det först så fick åka X antal mil extra för att få ett exemplar, men jag fick det. MP är hur kul som helst, men visst finns det irritationsmoment om man kommer in på servrar som har en host som tydligen antingen har en P4 Celeron eller 56K modem. Men det händer inte speciellt ofta och det kunde förekomma på CoD 4 också även fast man ofta hade favoritservrar som det aldrig förekom på. Men ja, jag är en av dem där ligisterna som köpte spelet trots att dem sket i oss PC ägare. Har inte hunnit testa singleplayer då min dator hänger sig... core i7'n kommer imorgon.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Inaktiv

Nog många som ändå köper pga att dom vill ha nått nytt att spela.

Själv köper jag av den anledningen, vill ha nått att spela NU !

Sen är väl SP delen rätt bra ändå..

Medlem

Hur många är till PC då? Typ ett ex lr, skulle gissa på 97% är till konsol.

Medlem

Matchmaking funkar grymt bra... Sedan så har MP delen blivit mycket roligare då det inte inte springer sjukt mycket folk där man hinner bara göra ett skott innan man dör....Hoppas att kommande CoD spel ska ha samma P2P system då den funkar perfekt i jämförelse med många andra som failar hårt...

Angående SP så har den lika dramatisk story att följa som det var i MW 1...

Medlem

Synd om PC-spelarna som blir behandlade som skit egentligen.
Själv köpte spelet till PS3 just därför och är jäkligt nöjd. MP så bra som man kan förvänta sig på konsol och det är väldigt roligt.

KoP
Medlem

Sa ju att det skulle sälja som smör. Men det hade nog vem som helst kunnat räkna ut. Blir till att införskaffa vid löning.

Medlem

Jag har köpt det till PC, tillsammans med ett gäng som ja brukar spela med så vi är minst 9 st som köpt till PC

Tycker faktiskt det funkar över förväntan, visst matchmakingen skriker konsoll som fan. Men har inte haft några större problem med lagg. Så jag är faktiskt nöjd med spelet och har inte stött på några fuskare än vad jag har märkt.
Men hur de än är, så är ju dedikerade servrar bättre, och hör hemma på PC.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Förstår inte hur det här blev så populärt att vart jag än gick runt i XBL så pratade ALLA om MW2. Hörde folk prata om bara MW2 i en massa spelaffärer. Hänger inte med så mycket. Ska iaf köpa MW1 till Wii och sen kanske tvåan till 360


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

JA men inte bara för PC såklart skriv det i nyheten såklart...ps3 och xbox säljer ju överlägset mera.

Medlem

Fick det på release dagen, ångrar inte köpet. Har det till PC.

Mplayer är ju sjukt roligt, vet inte varför folk klagar? Visst, det händer man kommer in på laggiga servrar men det är sällan.

Sen angående LAN funktion så finns det visst, det går ju att spela Steam Offline, och man kan hosta en private match som har LAN funktion.

Singelplayern är väl ok, men jag kör hellre coop eller mplayer


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Tänkte nog vänta och köpa det tills priset gått ner eller tills jag klarat lite andra spel som jag håller på med, t.ex. operation flashpoint dragon rising

Medlem
Skrivet av Palanor:

Mplayer är ju sjukt roligt, vet inte varför folk klagar? Visst, det händer man kommer in på laggiga servrar men det är sällan.

För att dedikerade serverar är överlägset på alla sätt och det är vidrigt att de tagit bort det endast för att kunna sälja DLC i framtiden på PC?

Medlem

Så sjukt bra är det, inte upplevt något egentligt lagg eller downtime när jag spelat online (cirka 6h nu). Alla delar av spelet var över förväntant, sp, mp och det dära challenge mode är underbart.

Förstår inte varför så många måste motivera varför dom inte köpt spelet. Kolla in steams forum för spelet. Fullt med folk som inte spelat spelet som spammar om hur dåligt det är...

Inaktiv

Jag köpte ändå pc versionen, men multiplayer delen är grymt begränsad.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ja att döma av alla de totalt 100 000 som laddar ner spelet från piratebay så går de miste om ganska så mycket pengar. Och det är bara för stunden.

Sen så finns det ju x antal andra trackers. Så den totala andelen nedladdade spel kanske totalt uppgår till 1M under en månad.

Det är 0,5 MILJARDER Infinity Ward går miste om.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Ja att döma av alla de totalt 100 000 som laddar ner spelet från piratebay så går de miste om ganska så mycket pengar. Och det är bara för stunden.

Sen så finns det ju x antal andra trackers. Så den totala andelen nedladdade spel kanske totalt uppgår till 1M under en månad.

Det är 0,5 MILJARDER Infinity Ward går miste om.

Så du menar att om de inte hade kunnat ladda ner spelet så hade de betalat 500 kr för det?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Palanor:

Mplayer är ju sjukt roligt, vet inte varför folk klagar? Visst, det händer man kommer in på laggiga servrar men det är sällan.

För att dedikerade serverar är överlägset på alla sätt och det är vidrigt att de tagit bort det endast för att kunna sälja DLC i framtiden på PC?

Jag tycker folk är löjliga som klagar på att det inte finns dedikerade servrar. Tänker man sig in i deras situation förstår man dem.

Om man går tillbaka till CoD4 och kollar dess server lista så är 30%+ (om inte mer) av dem hackade, så att folk som inte har köpt spelet kan lira. Tror inte det är lika lätt nu.

Förhoppningsvis så ser vi mindre fuskare/hackare nu när det går igenom IW's/Steam's servrar.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Faktum är att jag hade ytterst låga förväntingar på spelet, men ändå valde jag att köpa det.

Tycker Multiplayer funkar väldigt bra. Har bara upplevt lagg ett par gånger, och då har "pingindikatorn" visat två gula streck, vilket resulterar i att man byter server illa kvickt, och så är problemet löst. Matchmaking funkar bra, speciellt om man väljer att spela med en polare och skapar ett party. Spelet har levererat över all förväntan som sagt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Palanor:

Mplayer är ju sjukt roligt, vet inte varför folk klagar? Visst, det händer man kommer in på laggiga servrar men det är sällan.

För att dedikerade serverar är överlägset på alla sätt och det är vidrigt att de tagit bort det endast för att kunna sälja DLC i framtiden på PC?

Jag tycker folk är löjliga som klagar på att det inte finns dedikerade servrar. Tänker man sig in i deras situation förstår man dem.

Om man går tillbaka till CoD4 och kollar dess server lista så är 30%+ (om inte mer) av dem hackade, så att folk som inte har köpt spelet kan lira. Tror inte det är lika lätt nu.

Förhoppningsvis så ser vi mindre fuskare/hackare nu när det går igenom IW's/Steam's servrar.

Samtidigt som vi förlorar moddar, custombanor, communities, tävlingsspelande etc.
Vilket gör att folk gnäller.

Medlem

folk som tycker att det nya är bra är förmodligen folk som inte gillar den sociala biten som varit väldigt stor i dom tidigare spelen.

Medlem

Det jag anser vara det värsta med MW2 är att det finns support för dedikerade servrar samt lean...

Dock inte enablat...

http://i38.tinypic.com/2j0bgg5.png

http://i35.tinypic.com/2m3449e.png

Medlem

Sp är överlägset alla andra spel. Mp funkar bra har inte haft något lag osv. Nää PC spelare köp detta missa inte ett av åretsbästa spel pga erat ego


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skriv svar