Sju miljoner Modern Warfare 2 dag ett?

Inaktiv

Haha lite patetiskt när det är så många som går med i en bojkottsgrupp och sen köper det.

En i en sån grupp är illa nog, det där antalet är fan sjukt xD (orkade inte räkna men det är ju bra många iallafall)

Medlem

P2P fungerar perfekt, stabilt 100-150ms. En underbar serverbrowser som består av ett filter, gamemode. Jättekul att spela med 90% GL och 10% snipers.

MP var FAIL.

Medlem

Modern Warfare 2 är det bästa FPS jag lirat. 7 miljoner är för lite imo.

Medlem

Eftersom spelet ändå körs via Steam, så borde IW ta mig f-n sälja SP och MP separat.
Där skulle de få smisk på fingrarna vågar jag lova.
Tro fan att de som köper spelet testar MP, och därigenom höjer statistiken. Behövs inget geni för att förstå det, och så här 3 dagar efter release?
Vänta istället 1 månad och se på siffrorna.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av nicbex:

In your face gnälliga PC-community. På sätt och vis tycker jag också att det är gött att Infinity ward stod på sig och körde på sin vision av MW2, trots en miljard whinande PC-spelare. Ingen tvingas att spela spelet och uppenbarligen är det ju en "hel del" som faktiskt tycker att det är köpvärt.

Så det är bättre att hålla käften och ta all skit de släpper? Det enda sättet att få till stånd förändringar är genom att klaga, och försöka få tillverkaren att inse att många skulle vilja ha produkten på ett annat sätt.

Det handlar om en produkt många gillar och tycker de har gjort sämre för de som spelar på PC. Visst det går att peka finger på de som är med i bojkottgrupper och är inne och spelar spelet, men det hör egentligen inte till saken. Om man verkligen gillar ett spel så är det nog svårt att hålla sig ifrån det, även om man avskyr bolagets sätt att göra vissa saker i spelet.

Sen kan man förstås hålla gnällandet på en rimlig nivå, men att hålla tyst och äta allting bolagen gör är enligt mig värre än att gnälla.

Avstängd

Så sjukt bra spel! I egenskap av ett stort fan av CoD4 så tycker jag att Modern Warfare 2 är KUNG! Tycker inte ens att de dåliga nyheterna visade sig vara dåliga. Har typ inget att klaga på i spelet.

Jag kan säga att under den tiden jag spelade (2 timmar MP) så stötte jag inte på något lagg och inga fuskare. Fungerade felfritt. Tog ungefär en timme att bli varm i kläderna. Känslan var lite förändrad från ettan.

Inaktiv

Köpte spelet igår, körde igenom kampanjen på några timmar, vet inte exakt hur lång tid det tog. Efter det var det dags för MP, ooh jäävlar vad kul det är. Trodde att jag skulle tycka det var skit då jag kör på Xbox och inte på PC, men har redan fått in aimet rätt bra. Man vill bara lira mer och mer när det finns så mycket att låsa upp! Good Game!

Medlem

Läste att folk klagade på lag. Konstigt, har inte varit en enda server med lag för mig (100/100Mbit iofs..men endå)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Läste att folk klagade på lag. Konstigt, har inte varit en enda server med lag för mig (100/100Mbit iofs..men endå)

Du har uppenbarligen inte haft otur då. Har hamnat med massa hosts som gör att han (och enbart han) har 0-20 i ping medans resten har 80-100.

Vilket resulterar i att han kan dominera kartan.

Testa att editera config_mp.cfg.

*vartdinsteammappligger*\steam\SteamApps\common\call of duty modern warfare 2\players

Ändra dessa värden:

seta cg_ScoresPing_Interval "20"
seta cg_ScoresPing_MaxBars "10"

Nu när du är i games kan du se vad folk har för ping, har du 10 bars har du 0-20 i ping. För varje bar som saknas lägg till 20.

Dvs, har du 7 bars har du 40-60 i ping osv.

Såna här grejer är inte helt ovanligt måste jag tyvärr säga:

http://hem.bredband.net/spikes/unabletoconnect.jpg

http://hem.bredband.net/spikes/lobbyclosed.jpg

http://hem.bredband.net/spikes/migratefail.jpg

(jag kör varken med brandvägg/router btw)

Medlem

Spelet var en bra bit över förväntan, så snyggt och så bra flyt även när man kör allt på max. Sjukt kul och adrenalinpumpande uppdrag.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Hur många exemplar kan de tänkas behöva sälja för att nå break-even?

Medlem

Inget kul med att springa runt i trånga korridorer med AI som antingen står still i väntan på ett headshot eller tokrusar för att smaka kniven.
Visst grafik o ljud är bra.
Men när resten är sunk, spelar det väldigt liten roll.
Spelet går tillbaka till affären.

Förbannat besviken...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Ska testa demot först innan jag bestämmer mig.

Inaktiv
Skrivet av Boulund:

Hur många exemplar kan de tänkas behöva sälja för att nå break-even?

Enligt e24 drog de in 2,1 miljarder kronor enbart i USA och England på en enda dags försäljning.

http://www.e24.se/lifestyle/prylar/artikel_1683359.e24

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Ska testa demot först innan jag bestämmer mig.

Finns inget demo. Om inte du räkner Piratebay då...

Medlem
Skrivet av nicbex:

In your face gnälliga PC-community. På sätt och vis tycker jag också att det är gött att Infinity ward stod på sig och körde på sin vision av MW2, trots en miljard whinande PC-spelare. Ingen tvingas att spela spelet och uppenbarligen är det ju en "hel del" som faktiskt tycker att det är köpvärt.

Så du tar den hellre i gumpen då förstår jag


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Pliskin:

Ska testa demot först innan jag bestämmer mig.

Finns inget demo. Om inte du räkner Piratebay då...

Tyvärr blir det det.

Skriv svar