Xbox 360-pirater bannas

Robot
Medlem
Xbox 360-pirater bannas

Hehe najs

Medlem

Stängs de av för att de på något sätt modifierat konsolen, eller stängs de av för att de bevisligen spelar olagliga spel?

Tycker det låter dumt att säga åt folk "Nej, ni får INTE modifiera eran helt lagligt köpta konsol som ni äger och har enligt köpelag rätt att göra precis vad ni vill med och sedan använda det på våran Xbox Live tjänst".
Det är ju som att Volvo skulle säga "Nej, ni får INTE använda våra serviceställen eftersom ni valt att modifiera eran bil med en ny stereo". Jag personligen skulle gå i taket som fan. ^^
Folk måste ju få göra vad de vill med sin maskin om den kan bli förbättrad. Sen är det såklart fel att många använder det till att pirata, men det borde inte övriga behöva lida för imho.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Stängs de av för att de på något sätt modifierat konsolen, eller stängs de av för att de bevisligen spelar olagliga spel?

Tycker det låter dumt att säga åt folk "Nej, ni får INTE modifiera eran helt lagligt köpta konsol som ni äger och har enligt köpelag rätt att göra precis vad ni vill med och sedan använda det på våran Xbox Live tjänst".
Det är ju som att Volvo skulle säga "Nej, ni får INTE använda våra serviceställen eftersom ni valt att modifiera eran bil med en ny stereo". Jag personligen skulle gå i taket som fan. ^^
Folk måste ju få göra vad de vill med sin maskin om den kan bli förbättrad. Sen är det såklart fel att många använder det till att pirata, men det borde inte övriga behöva lida för imho.

Det finns en EULA för sådant, och det är antagligen idioter som piratkopierar och spelar flera dagar innan spelet släpps.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Folk måste ju få göra vad de vill med sin maskin om den kan bli förbättrad. Sen är det såklart fel att många använder det till att pirata, men det borde inte övriga behöva lida för imho.

på vilket sätt lider vi övriga?

Medlem

- Alla konsumenter vet att piratkopiering är illegal, och att modifiera sin Xbox 360-konsol för att spela piratkopierade skivor bryter mot Xbox Lives licensavtal, gör garantin ogiltig och innebär avstängning från Xbox Live, säger företaget i ett uttalande.

Kan det bli mer tydligt?

Sen om man väljer att följa det är valfritt, men då måste man vara beredd att ta konsekvenserna.

Medlem

Man kan ju alltid undra hur mycket pengar de blir av med för alla Live subscriptions, vet dock inte hur mycket pengar de får in själva av alla spel som utvecklas

Medlem

Och så säger folk att det inte finns Pirater på Konsoler


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

tur att man inte har en flashad consol

Medlem
Skrivet av MacNille:

Och så säger folk att det inte finns Pirater på Konsoler

Vem säger det?

Och det var väl inte endast piratkonsoller som blev bannade ? Var väl allt annat övrigt också, liksom om någon sagt något rasistiskt osv.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Tycker det låter dumt att säga åt folk "Nej, ni får INTE modifiera eran helt lagligt köpta konsol som ni äger och har enligt köpelag rätt att göra precis vad ni vill med och sedan använda det på våran Xbox Live tjänst".
Det är ju som att Volvo skulle säga "Nej, ni får INTE använda våra serviceställen eftersom ni valt att modifiera eran bil med en ny stereo". Jag personligen skulle gå i taket som fan. ^^

Om man ska prata om bilar, så är det nog mer att dem modifierat bilen, eller något annat så att dem kan fylla på bensinen gratis, inte att dem bytt stereo, enligt mig då

Inaktiv

Hur upptäcker dom ifall man spelar med brända spel?

Medlem

det passar bra att dom bannar när julen närmar sig.
det betyder att det är många som kommer köpa nya konsoler för att dom fått sina bannade
om dom vill ha tillgång till Live och kunna installera spel på hårddisken.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Folk som vill spela backupspel då? Blir dom också bannade?

Medlem

RROD fick jag som ett brev på posten i samma veva. Så något "spela piratspel på den ena, köra original och xbox-live på den andra" blir det inte för min del. Tamejfan vilket skit.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Rätt åt er alla som kör en flashad 360!

Bra gjort MICROSOFT! Ni har gjort världens bästa konsol.

Medlem
Skrivet av bleak:

Hur upptäcker dom ifall man spelar med brända spel?

Många gånger har folk spelat online flera dagar innan spelet ska finnas ute i butik vilket nog gör att de blir granskade. Sen kanske den flashade firmwaren inte är så dold så att de kan se det från mjukvaran i övrigt på något sätt.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Wall of text

Du ställer upp på de när du köper XBOX360, det du gör är att gnäller över att du inte längre kan använda din OEM-licens för att du bytte moderkort.
Nu har du rätt att köpa och använda en X-licens på villkoren att du brukar det till Y och inget annat.
Du har rätt att köpa en OEM-licens på villkoret att du använder det endast till den hårdvarukonfiguration du har just nu. (Och att du inte har ett OS sen tidigare)

Skrivet av RedUlf:

Man kan ju alltid undra hur mycket pengar de blir av med för alla Live subscriptions, vet dock inte hur mycket pengar de får in själva av alla spel som utvecklas

Skulle tro att vinsten de tar in ifrån Live subscriptions är marginell, de täcker ju driftkostnaderna av tjänsten plus en vinst då.

PSN finansieras helt av företagen som tillverkar spelen istället. Har inga fakta på de här ta de bara som rykte, men tydligen ska de vara en bidragande faktor till kortare tider servrar ligger upp för ett visst spel och sämre servrar.

Ratio spel:konsol är >8:1.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Owned


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Ja det är helt rätt, det är sjukt hur många som spelar spel flera dagar oftast innan du ens kan köpa spelen..

Medlem

Om jag skulle haft en flashad konsol, så skulle jag då inte bry mig om jag blev bannad iaf.. Finns ju inget som är kul online på konsol förutom ett enstaka coop lir


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av MacNille:

Och så säger folk att det inte finns Pirater på Konsoler

Vem säger det?

Och det var väl inte endast piratkonsoller som blev bannade ? Var väl allt annat övrigt också, liksom om någon sagt något rasistiskt osv.

Nja, då får man sin live-profil bannad. Detta handlar om att konsolen inte kan kolla upp emot live.

Skrivet av Taikon:

Folk som vill spela backupspel då? Blir dom också bannade?

Ja. Det strider mot EULA.

Skrivet av bleak:

Hur upptäcker dom ifall man spelar med brända spel?

Det kan man läsa om på www.xboxscene.com.

Medlem

sjukt bra gjort


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jag tycker att Microsoft ska banna dom på ett sånt sätt så dom aldrig kan skapa ett konto på deras xbox 360. Då sitter dom med tasken i brevlådan.

Skyll er själva, flashare.

Medlem

Enligt utvecklaren av den modierade firmwaren (iXtreme) är den omöjlig att upptäcka. Så folk som blivit avstängda har sannolikt spelat non-stealth-spel och/eller via live/före release.

Personligen bryr jag mig inte om live, eftersom jag aldrig spelar online.
De äldre konsolerna gick ju inte att koppla upp alls och det gick hur bra som helst att spela på dom.

Det enda som oroar mig är att HD-installation av spelen även slutar funka när man blir bannad.

Medlem

Hade en flashad 360 wayback när jag pluggade och inte hade råd med spel, den blev bannad, men jag fortsatte lira på den tills rrod kom på besök. Köpte en ny och valde att köra legit nu när jag hade råd och har inte ångrat mej, online e kul och dlc e riktigt bra ibland.

Pluss att man uppskattar spelen mer nu när man pungat ut 500+ för spelen istället för att bränna, lira 5 min och testa nästa.

Medlem

Haha. Jag spelar själv aldrig över live. Men dom kommer tjäna feta pengar på pirater som spelar mycket över live. Då kommer dom köpa ny konsol + originalspelet för att inte åka ut igen. Microsoft - Piraterna 1 - 0

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag tycker att Microsoft ska banna dom på ett sånt sätt så dom aldrig kan skapa ett konto på deras xbox 360. Då sitter dom med tasken i brevlådan.

Skyll er själva, flashare.

De är ju de dom gör. En klasskamrat till mig blev bannad för ett tag sen och han kan varken skapa ett konto på sin xbox eller lägga in nya spel på sin hårddisk( troligtvis pga att han hade piratade spel på den)

Fy vad vi skratta åt han när han berättade det:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Till ni som på något sätt anser att detta är "rätt":

Tycker ni det är rätt att personer som lagt 10000kr på lagliga spel och konsol får dem PERMANENT bannade online för att grannens son hade med sig en bränd skiva?

Tycker ni kanske att ni borde bli permanent bannade från Internet på er PC också bara för någon hackat ert konto eller microsoft gjort ett "misstag" trotts ni är oskyldiga?

Min åsikt: Inga problem om de stänger av din access till ett specifikt spel för du försökt spela det piratat, men att hindra dig från att chatta eller spela andra lagligt köpta spel. Det är inte rimligt över huvud taget. Blir folk som felparkerar eller går mot röd gubbe (andra vanliga förseelser alla vet är fel) permanent förbjudna från att parkera bilar eller vistas på gatorna???

Du äger din Xbox, inte Microsoft, Många har även blivit bannade för de ändrat CDläsaren för att kunna se på fler filmer.

Det är Industrin som är hopplöst efter (och hopplöst girig). Kostnaden att kopiera & distribuera ett spel idag (via download) är några ören i el och bandbredd, resterande 600kronor är vinst. Rimligt eller?

Grundskole ekonomi om tillgång och efterfrågan säger att nära oändlig tillgång i en fri marknadsekonomi innebär nära noll i pris.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Till ni som på något sätt anser att detta är "rätt":

Tycker ni det är rätt att personer som lagt 10000kr på lagliga spel och konsol får dem PERMANENT bannade online för att grannens son hade med sig en bränd skiva?

Den brända skivan från grannens son lär ju bara fungera om konsolen är flashad, varför är den det om personen lagt 10000kr på lagliga spel och laglig konsol som du säger?

Skrivet av Zerp:

Det är Industrin som är hopplöst efter (och hopplöst girig). Kostnaden att kopiera & distribuera ett spel idag (via download) är några ören i el och bandbredd, resterande 600kronor är vinst. Rimligt eller?

Du glömmer bort att kostnaden att utveckla ett spel inte är noll kronor, därför stämmer inte ditt påstående om att resterande 600kr är vinst.

123
Skriv svar