Quake Live-problem i Sverige

Robot
Medlem
Quake Live-problem i Sverige

Det måste ju finnas någon i den knugliga huvudstaden som kan serva det bästa spelet någonsin... de kan ju ändå inte serva cod6, som de säkert budgeterat för...

Jag tycker fragzone skall visa framfötterna här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

FZ låter ju som en bra idé, kommer ihåg när de hostade ett antal quake och quake 2 servrar. (eller var det Torget)?

Sen borde ju både Felia och bredbandsbolaget ha möjligheter tycker man... Men jag antar att det har väl med vinstsyfte att göra. Telia är ju inte direkt kända för att göra något gratis...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Skägg.
10 Chambers

Jag önskar att vi hade hårdvara nog att hosta en server men det har vi tyvärr inte. Det hade varit kul att kunna lunchgibba på sin egen bakgård


signatur
Medlem

Vi på Excellent Servers hade testservers uppe i en månad som tydligen gick hem rätt bra hos spelarna.
Men när testmånaden var över och det skulle börjas ta betalt så försvann vi direkt.

Jag förstår att dom inte hittar nån som vill hosta deras servrar i Sverige när det tydligen måste va gratis.

Skulle gärna sätta upp servrar åt dom igen om dom nu ville det..


signatur

excellent-servers.se Hosting av : Bnc - Cs1.6 servrar - Hltv - Ssc

Medlem

zippit, vad syftar du på? QUAKE LIVE är ju ett gratisspel att lira men syftar du på att ID inte vill betala driftkostnader för era servrar eller?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Personligen måste jag säga att de svenska servrar som synts till tidigare i QuakeLive har varit under all kritik när de gäller svarstider och stabilitet. Tyvärr noterade jag inte enns era Malmö servrar zippit när de dök upp, så fick aldrig pröva dem.
Men som gammal Quake3 räv så känns de väldigt lustigt att man ska tvingas spela med dubbelt så höga ping tider emot vad man hade förr när de fanns dedikerade OSP/RA3/CPMA servrar lite varstans.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Detta är intressant att Sverige, som är typ no1 när det kommer till bredbandsmöjlighet i världen (?), inte kan hosta en duglig server på ID's krav. Det måste finnas någon, det gäller bara att pusha det lite!

Medlem

DeKvittar du kan läsa vad "gubben" skriver på forumtråden

http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=28358&page=5

Lite mer utförligt hur läget är..


signatur

excellent-servers.se Hosting av : Bnc - Cs1.6 servrar - Hltv - Ssc

Medlem
Skrivet av [NiS:

StarCroW"]Personligen måste jag säga att de svenska servrar som synts till tidigare i QuakeLive har varit under all kritik när de gäller svarstider och stabilitet.

Det tycker inte jag. De tidigare servers som var uppe, bland annat i våras och sommras, tycker jag och alla på mitt dåvarande jobb var AS BRA. Vi hade under 10 i ping alltid, vi satt dock mitt i stockholm på en bra lina.
Det var nästan som att sitta på servern och spela - det käns så när man har 6 i ping.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

I´m confused, 250 Euro a month? ...alltså 2500:- i månaden ca. Är hårddiskarna av guld eller? Vad är det som är så dyrt?

vad kräver dom för hårdvara för att sätta upp en quakelive server?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Sluta skriva Svedala mår illa varje gång jag läser det då den mest bondiga lorthålan i skåne heter så :(.

Synd det här med servrarna. Quake Live är för övrigt ett under för oss som vill kunna spela vårt favoritspel överallt :D.

Medlem

hmm 2500 per månad, är det 15servrar då eller? för det kan ju omöjligt vara bara för en server.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Notumforce det är en stor server som dom kan ha många spelservrar på ja.


signatur

excellent-servers.se Hosting av : Bnc - Cs1.6 servrar - Hltv - Ssc

Inaktiv

Skilj på spelserver och server som i servermaskin.
Vad de skulle köpa av e-s.se är en servermaskin som står i vårt rackskåp + ganska mycket bandbredd.

Så nej det är inte "hårddiskar av guld" utan det är rätt avancerade och dyra maskiner(30 000kr) och väldigt mycket bandbredd. Ni kan inte jämföra med desktop maskiner.

På denna maskinen kan dom sedan köra x antal spelservrar.
Men som sagt... 2500kr i månaden var för dyrt för ID.

Medlem

Det kanske inte var så dumt att låta intresserade spelare själv sätta upp servrar som man gjorde i Q3. Fast dom ska ju tjäna pengar på reklamen nu så det är ju ett annat upplägg.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av e-s:

Skilj på spelserver och server som i servermaskin.
Vad de skulle köpa av e-s.se är en servermaskin som står i vårt rackskåp + ganska mycket bandbredd.

Så nej det är inte "hårddiskar av guld" utan det är rätt avancerade och dyra maskiner(30 000kr) och väldigt mycket bandbredd. Ni kan inte jämföra med desktop maskiner.

På denna maskinen kan dom sedan köra x antal spelservrar.
Men som sagt... 2500kr i månaden var för dyrt för ID.

"det är rätt avancerade och dyra maskiner" en maskin som kostar 2500 i månaden måste dra väääldigt mycket el. inköp vist 30 000 och hur lång tid tar det innan du fått in dom pengarna?

Räkna... Felet är att de vill tjäna pengar på en gratis tjänst. Rätta mig om jag har fel, men jag frågar igen. Maskinvaruspecc tack och krav på uppkoppling.

det finns inte en server i världen som kräver en driftkostnad på 2500:-


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar