Vinn DJ Hero - Renegade Edition

Robot
Medlem
Vinn DJ Hero - Renegade Edition

Fail att man måste SMSa för att va med i tävlingen. Varför måste vi de om ja får fråga?

Medlem

Ja, tänkte precis fråga samma fråga. Whats up?

Föredrar när ni har frågor. Nej tack till sms

Medlem

Har ni det lite tajt i ekonomin?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Fail att man måste SMSa för att va med i tävlingen. Varför måste vi de om ja får fråga?

Är väl ganska uppenbart att det är för att fz eller/och activision ska få in lite cash!?

Medlem

Förmodligen lär det mest vara activisions förtjänst till sms :B

Medlem

Tja, får dom ca 600 deltagare så har de tjänat in huvudpriset i tävlingen (samt fått en massa PR). Är inte särskillt intresserad av spelet men en femma kan jag nog slösa ifall jag får en bra idé till svaret.

/ LordDaimos

Skägg.
10 Chambers

SMS-tävling är ny form vi testar och #Activision är inte inblandade i det beslutet på något sätt.

Ni som ogillar det, får jag fråga varför?

Är det kostnaden eller en principsak?


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

SMS-tävling är ny form vi testar och #Activision är inte inblandade i det beslutet på något sätt.

Ni som ogillar det, får jag fråga varför?

Är det kostnaden eller en principsak?

Känns som någon utsugargrej. Lite typ sms tv tävling där alla är förlorare. Känns B helt enkelt.

Inaktiv

Så länge det inte finns något finstilt med att man ingår en prenumeration på någon tjänst så drar ni 100kr/mån från mobilen

Tycker i så fall att sms tävlingarna ska hållas till dom dyrare eller mer exklusiva priserna, att tävla om en t-shirt och behöva betala 5kr för det är kanske inte så skoj ^^

Medlem

Jag deltar aldrig i tävlingar som kostar pengar av principsak. En tävling skall inte kräva någon insats i form av pengar, anser jag. Med den lilla chansen man har att vinna i en tävling känns det mest som bortkastade pengar, även om det är en liten summa.

Medlem

SMSgrejjen är inte uppskattad, en femma funkar väl men det känns som man börjar bli utsugen på pengar, lunarstorm style. Det är inte välkomnande. Behåll snälla det gamla sättet, drar ni inte nog med pengar på reklam?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det jag inte förstår är om nu activison ger er produkter att tävla ut så förtstår jag inte varför ni ska ha betalt för att delta? Hade varit en sak om ni köpte priserna själv och då med var tvungna att få tillbaka kostnaderna ni lagt ut men nu kan det ju inte kosta mer än frakten och den kan väl vinnaren själv betala?

Medlem
Skrivet av spiken:

Ni som ogillar det, får jag fråga varför?

Är det kostnaden eller en principsak?

i princip ger jag inte ut mitt telefonummer till tävlingar då man i vissa fall kan råka ut för någon typ av pengasurplande kortlänsar tjänst.

annars är det ett bra intsiativ med sms tävlingar på dyrare saker då de som e mest intreserade tävlar istället före de som bara tävlar för tävlandets skull och vinner saker de inte vill ha/inte har möjlighet att använda.
tex: vinna ps3 spel och inte ha en sp3a


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av spiken:

SMS-tävling är ny form vi testar och #Activision är inte inblandade i det beslutet på något sätt.

Ni som ogillar det, får jag fråga varför?

Är det kostnaden eller en principsak?

Har aldrig vunnit något på era tävlingar och när jag deltar så ser jag det mest som en kul grej att hitta svaren på alla frågorna och någon snajsig eventuell motivering.

Medlem

Konstigt med dessa reaktioner, tycker ni det på FZ ?

Medlem
Skrivet av spiken:

SMS-tävling är ny form vi testar och #Activision är inte inblandade i det beslutet på något sätt.

Ni som ogillar det, får jag fråga varför?

Är det kostnaden eller en principsak?

5kr är ingen farlig kostnad, men ni kunde nyss tävla ut prestige edition av MW2 som kostar runt 1800kr helt gratis och har så länge jag varit medlem tävlat ut väldigt fina saker gratis, som ni förmodligen till största del tävlat ut med hjälp av andra företag, alltså ingen kostnad för er. SMS-tävlingar känns mest som lurendrejeri.

Vill ni fortsätta ha tävlingar som kostar så får ni självklart göra de, de kan ju dra in pengar för att förbättra FZ. Men vi lever som tur är i ett fritt land, så jag kommer avstå från tävlingarna.

Medlem
Skrivet av spiken:

SMS-tävling är ny form vi testar och #Activision är inte inblandade i det beslutet på något sätt.

Ni som ogillar det, får jag fråga varför?

Är det kostnaden eller en principsak?

Kostnaden, nä 5 kronor är inte mycket och ja jag har råd att vara med men jag är väldigt säker på att jag inte kommer att vinna och tycker därför inte att det är värt det. Kan säga hur många sms ni tog emot när tävlingen är klar?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Underkänt FZ... Nu ligger ni i samma fack som Jamba!

Medlem

Jag tar gärna emot mail om nyhetsuppdateringar och tävlingar med mera. Men när det gäller reklam om att jag kan vinna någonting mot betalning så kan och bör ni för i helvete hålla nyheten till siten eller införa en ny form av nyhetsbrev.

Medlem

Klart man ska vara med, fem spänn får du ju inte ens en Cola för längre :3


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

5 hela kronor?!
åååååååh nej!

om ni som klagar vill ha stöd så kan ni knacka på hoss mig så kan jag ge er en slant.
seriöst, 5kr?..FEM...
och det är inte så att det är en tävling per dag som kräver 5 hela kronor utav er.
5kr i månaden har ni väll råd med?...ni lägger fan så mycket mer på alkohol varje helg, och DÄR har ni något onödigt och idiotiskt.

jag är aldrig med i tävlingar, då jag aldrig vinner
men tänker fan vara med här bara för att..
princip sak nästan?
fan, nu är man ju lika pantad som ni, ni som inte är med i en tävling av princip att det kostar pengar.. åh hjälp

btw,
kom inte o knacka på hoss mig på riktigt :/
jag sover länge..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cane:

Det jag inte förstår är om nu activison ger er produkter att tävla ut så förtstår jag inte varför ni ska ha betalt för att delta? Hade varit en sak om ni köpte priserna själv och då med var tvungna att få tillbaka kostnaderna ni lagt ut men nu kan det ju inte kosta mer än frakten och den kan väl vinnaren själv betala?

Som vi sagt tidigare, det kostar att driva en sajt av vår storlek och vi testar gärna olika sätt för att fortsätta att leverera så mycket allt innehåll vi faktiskt producerar. SMS-tävling kanske inte är rätt väg men vi måste pröva

Skrivet av bondmaster:

i princip ger jag inte ut mitt telefonummer till tävlingar då man i vissa fall kan råka ut för någon typ av pengasurplande kortlänsar tjänst.

annars är det ett bra intsiativ med sms tävlingar på dyrare saker då de som e mest intreserade tävlar istället före de som bara tävlar för tävlandets skull och vinner saker de inte vill ha/inte har möjlighet att använda.
tex: vinna ps3 spel och inte ha en sp3a

Vi kommer aldrig att dela ut tävlandes telefonnummer till tredje part, eller ta betalt för något du själv inte har godkänt.

Skrivet av Mahone:

5kr är ingen farlig kostnad, men ni kunde nyss tävla ut prestige edition av MW2 som kostar runt 1800kr helt gratis och har så länge jag varit medlem tävlat ut väldigt fina saker gratis, som ni förmodligen till största del tävlat ut med hjälp av andra företag, alltså ingen kostnad för er. SMS-tävlingar känns mest som lurendrejeri.

Vill ni fortsätta ha tävlingar som kostar så får ni självklart göra de, de kan ju dra in pengar för att förbättra FZ. Men vi lever som tur är i ett fritt land, så jag kommer avstå från tävlingarna.

Det kunde, har vi och kommer säkerligen att fortsätta att göra. Att tävla ut fina saker alltså. Vi ville testa en sådan här tjänst för att se reaktionen och i dagsläget har vi inga planer på att göra detta till standard.

Skrivet av Eruku:

Underkänt FZ... Nu ligger ni i samma fack som Jamba!

Som jag förstår det, rätta mig gärna om jag har fel, så prenumererar du på Jambas tjänster och måste själv stöka med ett avslut för att de ska sluta debitera dig. Det här rör sig om en absolut engångskostnad, vi skulle aldrig lura våra besökare på det sättet.

Skrivet av kebbe:

Jag tar gärna emot mail om nyhetsuppdateringar och tävlingar med mera. Men när det gäller reklam om att jag kan vinna någonting mot betalning så kan och bör ni för i helvete hålla nyheten till siten eller införa en ny form av nyhetsbrev.

Jag gissar att du prenumererar på vårt dagliga nyhetsutskick och eftersom det sköts helt automatiskt har vi ingen möjlighet att filtrera innehållet på det sättet du önskar.


signatur
Medlem

Spiken: Det stämmer nog. Utomordentligt dålig jämnförelse.

Jag tycker det är super att ni skall börja sälja tjänster. Men det känns tokigt när det tidigare inte kostade något och att man inte får något mer än tidigare. Det känns... girigt.

Inaktiv

Jaha nu har ni börjat ta betalt för tävlingarna också. Det räcker tydligen inte med att man ska kolla på reklam innan man kollar på reklamtrailers för spel.

Förresten, spelar det någon roll vad man svarar eller är det ett rent lotteri?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eruku:

Spiken: Det stämmer nog. Utomordentligt dålig jämnförelse.

Jag tycker det är super att ni skall börja sälja tjänster. Men det känns tokigt när det tidigare inte kostade något och att man inte får något mer än tidigare. Det känns... girigt.

Det här är inte på något sätt starten på att börja sälja tjänster utan ett test av en ny tjänst vi har tillgång till. Kanske är tävlingar inte rätt sätt att använda den på, det ska vi utvärdera efteråt.

Skrivet av xr61ssAeR6%++:

Jaha nu har ni börjat ta betalt för tävlingarna också. Det räcker tydligen inte med att man ska kolla på reklam innan man kollar på reklamtrailers för spel.

Förresten, spelar det någon roll vad man svarar eller är det ett rent lotteri?

Vi har inte börjat med något, vi testar det i den här tävlingen, precis som med filmreklamen. Den visas förövrigt bara var femte klipp nu.


signatur
Medlem

Äh jag är klart med! Hoppas de har humor bara.

Undrar bara över om man ska få ett "Tack för ditt sms, bla bla"-reply?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Mycket vill ju ha MER !

Medlem

Ah, där kom det


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Slutbossen:

Äh jag är klart med! Hoppas de har humor bara.

Undrar bara över om man ska få ett "Tack för ditt sms, bla bla"-reply?

Det ska du få, är du säker på att du skickade till rätt nummer och med rätt formatering? Det vill säga "FZ DJHERO ditt dj-namn" till 72772?


signatur
12
Skriv svar