Vinn DJ Hero - Renegade Edition

Redaktör
Skrivet av xr61ssAeR6%++:

Jaha nu har ni börjat ta betalt för tävlingarna också. Det räcker tydligen inte med att man ska kolla på reklam innan man kollar på reklamtrailers för spel.

Som sagt, det här är ett test och vi kommer fortsätta köra de kostnadsfria tävlingarna också. Rörande reklamen är det den som gör att vi kan driva FZ som vi gör. Drar vi ner på den kommer det drabba vårt utbud på ett eller annat sätt, alternativt måste en ny inkomstmodell tas fram.

Skrivet av Cane:

Det jag inte förstår är om nu activison ger er produkter att tävla ut så förtstår jag inte varför ni ska ha betalt för att delta?

Det tar en hel del tid att göra och sköta tävlingar, och arbetskraft är inte gratis.

När tävlingen är slut kikar vi på hur intresset ser ut och vilken feedback vi får. Jag tippar på att vi kommer köra någon sms-tävling ibland, då med priser med lite mer värde än spel. De vanliga tävlingarna blir som sagt kvar.


signatur
Inaktiv

Jag tänker vara med i tävlingen men det skulle på något sätt vara roligt om fz kunde publicera alla DJ namn kanske? Man betalar ju ändå en slant och det skulle vara roligt att se allas namn i en lista!

Går det att fixa?

Medlem

Är mer för att jag knappt använder mobilen, har aldrig pengar på den. Används bara för att folk ska nå mig, så blir lite jobbigt för mig att vara med om ni ska ha sånt här :B

Alla har inte tillgång till att skicka sms, så är mest användarvänligt eller vad man ska säga att ha som ni alltid ha haft (Visst, dom flesta har mobiler. Men endel har inte och endel gör som jag).

Inaktiv

Förstår att ni behöver pengar men sms tävling känns väldigt fel, däremot skulle nog jag och många andra kunna lämna en donation.

Varför inte dra upp en donationstråd där vi kan donera pengar via sms eller paypal tex? Lätt värt det för att slippa reklam i filmer och att tävlingar ska kosta pengar...även om det nu bara är något ni testar.

Medlem

Varför inte bara börja ta betalt helt och hållet för att vara medlem på sidan om man nu ska börja betala för att tävla?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag tänker vara med i tävlingen men det skulle på något sätt vara roligt om fz kunde publicera alla DJ namn kanske? Man betalar ju ändå en slant och det skulle vara roligt att se allas namn i en lista!

Går det att fixa?

Sure.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:

Jag tänker vara med i tävlingen men det skulle på något sätt vara roligt om fz kunde publicera alla DJ namn kanske? Man betalar ju ändå en slant och det skulle vara roligt att se allas namn i en lista!

Går det att fixa?

Sure.

Han menar ju alla DJ namn som folk skickar in för att vinna. /facepalm


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av IcePillow:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:

Jag tänker vara med i tävlingen men det skulle på något sätt vara roligt om fz kunde publicera alla DJ namn kanske? Man betalar ju ändå en slant och det skulle vara roligt att se allas namn i en lista!

Går det att fixa?

Sure.

Han menar ju alla DJ namn som folk skickar in för att vinna. /facepalm

Jo, en lista på troligen över 1000 namn vore ju mycket bättre...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Mm men eftersom alla betalar 5 kronor så skulle det vara roligt om FZ kunde publicera alla DJ namn på något sätt?

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av IcePillow:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:

Jag tänker vara med i tävlingen men det skulle på något sätt vara roligt om fz kunde publicera alla DJ namn kanske? Man betalar ju ändå en slant och det skulle vara roligt att se allas namn i en lista!

Går det att fixa?

Sure.

Han menar ju alla DJ namn som folk skickar in för att vinna. /facepalm

Jo, en lista på troligen över 1000 namn vore ju mycket bättre...

Mja, jag rättade dig bara och sa vad han egentligen menade.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Halloj,

Brukar ju sällan skriva, så tänkte i alla fall försöka ge lite av mina tankar runt detta.

Jag är med i FZ tävlingar ibland, mer som en kul grej. Men när det börjar handla om att betala en liten, om än väldigt liten slant så känns det faktiskt inte lika intressant. Jag tror det här med att betala med sms eller ringa ett nummer som kostar, har fått lite negativ belastning på grund av alla tävlingar som man jämt och ständigt ser och hör överallt. Tv, radio, reklamblad, affischer. Jag, liksom troligtvis en hel del andra, filtrerar bort det helt enkelt.
Och som tidigare nämnt känns det inte seriöst på något vis. Man får bara en snabb tanke i huvudet om hur mycket pengar den som tillhandahåller tävligen kommer att tjäna, och eftersom att chansen att vinna är väldigt liten, känner i alla fall jag att min femma kan göra bättre nytta någon annanstans.

Även om ni på FZ lovar att detta inte skall medföra reklam, nyheter eller något annat sådant så förknippas det ju med det.

Ursäkta för ett väldigt skumt skrivet inlägg, är riktigt trött.

Medlem

Varför använder ni er inte utav det vanliga sättet då man bara svarar på frågor?
Gillar inte att sms:a in svar.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Förstår att ni behöver pengar men sms tävling känns väldigt fel, däremot skulle nog jag och många andra kunna lämna en donation.

Varför inte dra upp en donationstråd där vi kan donera pengar via sms eller paypal tex? Lätt värt det för att slippa reklam i filmer och att tävlingar ska kosta pengar...även om det nu bara är något ni testar.

Se detta som ett sätt att donera då!
Bara att de som donerar pengar har chansen att även vinna ett pris!

För jag hoppas att alla pengar går till FZ's kassa och ingen annans (eller andra tidningar på det där förlaget!). För då tycker jag det är ett bra sätt att dra in lite mer extra pengar på.

Synd bara att man inte kommer på något coolt DJ-namn dock. Blir mest bara löjliga, eller mindre roliga eller kanske så pricksäkert att det inte går hem hos någon annan än en själv

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Mycket vill ju ha MER !

Skrivet av Slutbossen:

Ah, där kom det

Var bara tvungen Alltid retar man någon

Medlem

Cola på mitt jobb kostar 5kr så jo man får cola för 5kr.
Tycker dels att de e bra att de kostar, för man får väl in dom som seriöst vill ha det, istället för alla som bara skickar in bara för de e tävling "gratis är gott". Ration kanske man ska se över dock på summan av priset kontra inkomst så de inte bara blir ett jävla vinstföretag som drar in en jävla massa stålar som sedan stoppas i nån ficka. Vilket folk lätt kan tro å den stora döden kommer smygandes

Medlem

Hallå...det handlar om 5kr. Alla de tävlingar FZ pumpar ut så kan ni väll bidra med 5kr?

Skrivet av delli:

Cola på mitt jobb kostar 5kr så jo man får cola för 5kr.

Menar du Coca eller vafan?


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Nä, detta gillar jag inte.
5 kronor är väl inte så mycket, men att behöva betala för att tävla tänker jag inte göra, sorry. Hoppas så få som möjligt deltar så att detta stoppas, detta reagerade jag nämligen (liksom flera andra) väldigt starkt på. Varför ändra på ett vinnande koncept? Våga säga att det inte var vinnande..

Tycker allt mindre om era reviews, och nu detta...

John?!

Medlem

Synd att man inte har nå mobil längre...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

5kr...skulle kanske varit med om jag vunnit något i nån av de21 tävlingar jag varit med i. men orka nu..


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det tar en hel del tid att göra och sköta tävlingar, och arbetskraft är inte gratis.
.

Går det inte på övertid, vilket jag tvivlar på att det gör, så tillkommer ingen kostnad överhuvudtaget.

Inaktiv

Hur vet ni vem som vinner? har man reggat sitt mobilnummer här på FZ? var ett tag sen jag registrerade så kommer inte ihåg det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zwanco:

Hur vet ni vem som vinner? har man reggat sitt mobilnummer här på FZ? var ett tag sen jag registrerade så kommer inte ihåg det.

Vi kontaktar vinnarna via SMS där de uppmanas att skicka oss ett mail, pm eller SMS med deras användarnamn. Mobilnummer är inget som finns i medlemsdatabasen idag.


signatur
Redaktör
Skrivet av kebbe:

Går det inte på övertid, vilket jag tvivlar på att det gör, så tillkommer ingen kostnad överhuvudtaget.

Det kostar arbetstid och arbetskraft är inte gratis. En tävling tar minst ett par timmars arbete i anspråk.


signatur
Medlem

SMS vid mycket dyra priser har jag inget emot. Däremot är jag inte alls intresserad av DJ Hero och har inte ens en spelkonsoll(förutom DS) så jag avstår från denna.

Medlem

Börja inte ta betalt för era tävlingar, snälla.

*EDIT*
Jag deltar ändå för att stödja fz.

Btw... kan man delta med flera olika namnförslag?

Medlem

Hmm det har inte varit nån tävling som jag personligen vill vinna på länge.. men det är ju klart, att man kan inte ha allt som man själv vill.

Försökte mig på MW 2 tävlingen även om jag inte har Xbox Just for the lulz

Medlem
Skrivet av Birchoff:

SMS vid mycket dyra priser har jag inget emot. Däremot är jag inte alls intresserad av DJ Hero och har inte ens en spelkonsoll(förutom DS) så jag avstår från denna.

Skrivet av MasterKJK:

Hmm det har inte varit nån tävling som jag personligen vill vinna på länge.. men det är ju klart, att man kan inte ha allt som man själv vill.

Försökte mig på MW 2 tävlingen även om jag inte har Xbox Just for the lulz

Skrivet av Masterer:

5kr...skulle kanske varit med om jag vunnit något i nån av de21 tävlingar jag varit med i. men orka nu..

http://mypetjawa.mu.nu/archives/lolz20catti4.jpg

It's WORKING! Stora fördelar med kostnader för att delta är att nu tävlar bara de som är intresserade av produkten.

kebbe, när ska du sluta besöka FZ.se? Har ju inte kommit något positivt ut ur din mun since ever. Förstår verkligen inte varför du plågar dig själv på de här sättet.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

12
Skriv svar