"MW2 kontroversiellt för sakens skull"

Robot
Medlem
"MW2 kontroversiellt för sakens skull"

omg.. man kan ju skippa den parten om man vill... Jag tycker tvärtom då man får mer respekt för företaget som vill testa något nytt och går mot strömmen som IW har gjort med MW 2...

Medlem

Har bara lirat MP än så länge så jag kan inte uttala mig om han haver rätt eller fel.

Medlem

Flygplatsscenen är ganska nasty faktiskt då man kallblodigt skjuter ihjäl hundratals civila för att sedan göra detsamma med 100 poliser.

Dessutom, när man startar spelet frågas man 1 gång om man vill spela hela spelet ocensurerat eller om just flygplansbanan i handlingen ska ersättas med någon som berättar om det, istället för att du faktiskt ÄR där och skjuter.

Folk får välja själva vad dom vill titta på. Vill folk skjuta civila får dom göra det, vill folk spela Postal och onanera samtidigt får dom göra det också.
Har aldrig förstått varför saker och ting ska bannlysas helt eller censureras för ALLA enbart för att vissa har ett problem med det.

Jag har ett problem med att kyrkan indoktrinerat mänskligheten i 2000 år.
Kan vi göra något åt det?


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Har bara lirat MP än så länge så jag kan inte uttala mig om han haver rätt eller fel.

Med andra ord ett helt meningslöst inlägg!:)

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag har spelat igenom SP och tyckte att det var den bästa banan på spelet lol. Jag tycker inte alls att det är omotiverat. Det bygger upp ett hat mot Makayev (eller vad han nu heter) och man vill få fast honom mer. Tycker inte att det är värre än GTA där man inte allt för sällan kör upp bilen på trottoaren och kör över ett 50tal fotgängare.

Medlem

Verkar som vissa som svarat missat poängen. Britten menar ju att det är ett billigt PR-trick. Som att Paris Hilton visar könet innan hennes nya tv-program ska börja.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/

För att han tycker det var ett billigt PR-trick?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Tommy_h:

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/

För att han tycker det var ett billigt PR-trick?

Jahaja, vilken massuppfittning;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Förstår inte hur han skulle vara en rädd liten mes...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Verkar som vissa som svarat missat poängen. Britten menar ju att det är ett billigt PR-trick. Som att Paris Hilton visar könet innan hennes nya tv-program ska börja.

Jag tror han syftar på både och. Alltså dels PR och dels att han ogillar segmentet i sig.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

men kom igen. varför bryr han sig. jävla mes han kommer säkert få mardrömmar av spelet. låt han spela gta iv och postal, postal 2 sen kan han snacka


signatur

OG GANGSTA PARTY

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av AndyZedd:

Har bara lirat MP än så länge så jag kan inte uttala mig om han haver rätt eller fel.

Med andra ord ett helt meningslöst inlägg!:)

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/

Jepp precis lika meningslöst inlägg som ditt. Och att han på euro är en liten mes är ju ditt tycke, mao helt meningslöst i mitt tycke.

Medlem

Håller med honom helt. Hela den nivån i spelet är totalt vädelös. Den passar inte ens in i storysammanhanget, man får ingen känsla att man faktiskt skjuter oskyldiga heller, man har ingen som helst relation till något som händer. Verkar som just det, att nivån slängdes in för "chocka", men tycker det misslyckades hårt. Hjälper ju inte att uvecklarna tom. tillät en att skippa nivån. Visar ju bara att de själva vet hur irrelevant den var för spelupplevelsen.

Medlem

Kovski: Tydligen kunde jag inte sagt det bättre själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

1. Man kan skippa den.
2. Det är ett spel, inget man ska ta för seriöst imo.

Den var ganska grov ja, men världen är på tok för naiv om nån faktiskt "bryr" sig.

Medlem

Jag kan faktiskt hålla med Cieslak. Nu tycker jag inte att spelutvecklare bör förbjudas att vara lite kontroversiella, så länge det inte går käpprakt åt smultronskogen *kisar på japanerna*, men att göra något kontroversiellt gör inte nödvändigtvis ett spel bättre. Likt barnamord och våldtäckt känns just den här flygplatsscenen lite smaklös, vilket främst beror på spelet så pass seriösa ton. Att jämföra det med GTA känns lite som att jämföra Seinfeld med Titanic. GTA har trots allt en satirisk och överdriven stil där målet sällan är att massmörda civila (det gör du bara om du vill).

Nu kanske vissa här tycker att jag är lite mesig, men då får jag väl ursäkta att jag inte finner något nöje i att massmörda civila, även om de är digitala. En klassiskt fras vi ofta får höra i sammanhang som detta är "men det är ju bara ett spel", vilket är sant. Fast i så fall vore väl story och inlevelse oviktiga bagateller och folk skulle inte ha någon anledning att lipa när Aerith dör i Final Fantasy VII.

Medlem

Håller med honom i den här frågan faktiskt ta bara Postal 2 som ett exempel jag menar enda anledningen till att någon spelar det är ju för att det är kontroversiellt. Här känns det ju som om de har inkluderat den här nivån i spelet för att de visste att de skulle få mycket gratis reklam och troligen sälja mer. Säga vad man vill om IW men de vet hur man går i vinst i alla fall vilket det tillslut handlar om eller hur?


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Jaha... Folk har tydligen svårt för sig att se skillnad på spel o verklighet fortfarande. Sektionen är en del av spelet. En del av storyn. Man får vara med o se helheten i handlingen...

Vem behöver växa upp? Har han spelat GTA IV? Gnällde han då?

Inaktiv

Jag säger bara en enda sak: Köp BATTLEFIELD BAD COMPANY 2 istället! Min åsikt och ingen kommer kunna ändra på den. CoD MV var jätte bra, speciellt online delen. Men IW har förstört serien! Och Battlefield-serien har varit den bästa FPS spelen enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av AndyZedd:

Har bara lirat MP än så länge så jag kan inte uttala mig om han haver rätt eller fel.

Med andra ord ett helt meningslöst inlägg!:)

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/

Jepp precis lika meningslöst inlägg som ditt. Och att han på euro är en liten mes är ju ditt tycke, mao helt meningslöst i mitt tycke.

Hahaha, precis! Låt alla få säga sitt, snälla nån...

Inaktiv

de här är samma jidder som med resident evil 5
det är ok att skjuta mexikanare men inte ok att skjuta negrer?

det är ok att skjuta arabet
men inte ok att skjuta amerikanare?

jag gör som med resident evil 5 diskutionen, en /ignore på det och fortsätta med det man tycker är kul istället.

myes..

Jag blev ganska berörd av just den banan, inte så att jag tyckte det va otäckt eller så, men jag tänkte mycket på hur grymt o brutalt det va, och tänkte fyfan vad hemskt om något sånt skulle inträffa i verkligheten

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Jaha... Folk har tydligen svårt för sig att se skillnad på spel o verklighet fortfarande. Sektionen är en del av spelet. En del av storyn. Man får vara med o se helheten i handlingen...

Vem behöver växa upp? Har han spelat GTA IV? Gnällde han då?

Känns som folk har väldigt svårt att sätta sig in i andras resonemang och verkligen försöka förstå dem.

Om de hade varit nödvändigt för handlingen så hade man inte kunnat hoppa förbi det, om de inte hade varit nödvändigt så hade man inte behövt göra banan. Detta alternativ känns väldigt mesigt och halvhjärtat. Om någon finner någon brist med den logiken så berätta för mig var det isf brister.

Om man hade varit ute efter en fullständig upplevelse så hade man tvingat folk att spela igenom det.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av KillenMedStil:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av AndyZedd:

Har bara lirat MP än så länge så jag kan inte uttala mig om han haver rätt eller fel.

Med andra ord ett helt meningslöst inlägg!:)

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/

Jepp precis lika meningslöst inlägg som ditt. Och att han på euro är en liten mes är ju ditt tycke, mao helt meningslöst i mitt tycke.

Hahaha, precis! Låt alla få säga sitt, snälla nån...

Jag har svarta strumpor på mig idag om någon undrar.

Medlem

Svammel, det är ju bara ett spel.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av KillenMedStil:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av AndyZedd:

Har bara lirat MP än så länge så jag kan inte uttala mig om han haver rätt eller fel.

Med andra ord ett helt meningslöst inlägg!:)

Han på eurogamer är en rädd liten mes i mina ögon:/

Jepp precis lika meningslöst inlägg som ditt. Och att han på euro är en liten mes är ju ditt tycke, mao helt meningslöst i mitt tycke.

Hahaha, precis! Låt alla få säga sitt, snälla nån...

Jag har svarta strumpor på mig idag om någon undrar.

My point exactly;)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

hmm, det är ju ett spel?

jag hjälpte till att mejja ner de civila , skulle aldrig göra det i verkligheten , så varför inte ta chansen tyckte jag.

har dödat betydligt fler civila i gta 4 kan jag lova

Inaktiv

Jag måste faktiskt säga att jag har spelat igenom en herrejösses massa spel och det här spelet är faktiskt det enda spelet som verkligen har påverkat mig. Scenen i spelet är väldigt grov. Man ser folk som har blivit skadeskjutna och kryper fram och lämnar snigelspår av blod efter sig, nån som sitter upp mot en vägg och hostar ut blod, det skriks och jag tror nästan jag kunde urskilja någon som grät. Det kändes faktiskt lite jobbigt när man gick bredvid någon stackare som kröp och kallblodigt avrättar honom.

Som ikinz säger så bygger man verkligen upp ett hat mot Makarev (vet inte riktigt heller vad han heter ^^) då scenariot verkligen känns av som jag skrev tidigare. Man får verkligen känslan av att han är en vidrig människa som enbart förtjänar ett öde.

Har dock inte spelat så långt, har precis klarat flygplatsen så vi får väl se om ödet hinner ikapp ryssen. Förövrigt så är det här änsålänge i särklass det absolut bästa spelet jag har spelat. Sån jävla känsla, helt underbart.

Medlem

Har inte sett något, om hur många exemplar de sålde, någon som vet?

123
Skriv svar