Battlefield: Bad Company 2

Medlem

Ojoj *dreglar* ljudet, hoho. Ljudet har varit dice hörnsten, grymt bra. Kommer ihåg när jag skaffa mitt x-fi kort och körde bf2 me surre. Fan så najs! Blir o skrapa ihop klanen från bf2 igen

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av Lilleputten:
Citat:

Han valde sina ord noga och på den direkta frågan om dedikerade servrar hade han inget definitivt svar i dagsläget, vilket även gäller modstöd.

Var det inte sagt att det skulle vara dedikerade servrar till PC?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35062

Precis, helt plötsligt är det "inget definitivt svar".

Aja.

Skrivet av Tompa:

Lite mer matnyttig information ges i EA:s forum, där det förklaras att utvecklarna tycker det är viktigt att ge pc-spelarna det stöd de behöver och där spelar just dedikerade servrar en viktig roll. Både serverbläddrare och matchmaking kommer ingå i såväl BF: Bad Company 2 och BF 1943.

Bad Company 2 landar till Windows, 360 och PS3 den 4 mars nästa år. Windows-upplagan av Battlefield 1943 var tänkt att lanseras samtidigt som konsolversionerna i juni, men efter flera förseningar är det senaste budet att det dyker upp under nästa års första kvartal.
Utförligare besked i EA:s forum

Saxat från nyheten du länkar till.

Eftersom det inte bara portas verkar det troligt att även BC2 försenas till pc men som kompensation får vi deddi-servrar. Min misstanke iaf.

Alternativt är att det använder samma menysystem/nätkod osv i bägge liren.

Längtar iaf. DICE <3

Medlem

Oh nice att dom lyssnat på spelarna och ändrat HUD'en, blev lite ledsen efter en kvälls spelande när jag insåg att hälso och ammo mätaren bränts in i min TV.

Medlem

Medics och ingenjörer har aldrig varit svaga i BF serien, någonsin.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Släpps spelet inte förrän i mars :O?

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Medics och ingenjörer har aldrig varit svaga i BF serien, någonsin.

I BF: Vietnam var väl inte ingenjörer någon höjdare?

Redaktör
Skrivet av Frisell:

Saxat från nyheten du länkar till.

Eftersom det inte bara portas verkar det troligt att även BC2 försenas till pc men som kompensation får vi deddi-servrar. Min misstanke iaf.

Alternativt är att det använder samma menysystem/nätkod osv i bägge liren.

Servrarna kan ju även dyka upp en tid efter releasen. Herr Troedsson kanske tog tillfället i akt att tjäna några creds under brinnande Modern Warfare 2-debatt.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Molotov:

skulle det inte vara en stor förhandstitt?
inte så stor skillnad eller egentligen ny info på denna som den förra.

Precis!

Vart tog alla frågor som vi ställde här på FZ vägen?

Dedikerade servrar var ju tidigare helt "confirmed" eller vad man säger. De gick ju ut med det för att vinna lite "goodwill" på Infinitiwards tabbe.

En del frågor fick vi svar på men tiden är alltid begränsad under sådana här intervjuer. Om det är någon information du saknar ska jag försöka vidarebefordra dem till Dice.

Blev mest lite besviken för jag trodde det skulle bli en lång intervju i stället för en förhandsbeskrivning. Men just nu tror jag en intervju inte ger speciellt mycket. Känns som de bara ger samma svar hela tiden. Det är iaf det intryck jag fått efter läst/sett rätt många intervjuer

Beta testet kommer nog ge svar på det mesta.

Medlem

fy faen va nice! verkat toppen, vill köpa det till PC och lira online. gogo DICE.

Medlem

Hmm, så en medic är utrustad med en "tung kulspruta"? Vadå, kånkar han omkring på 12.7 mm? Menar du någon typ av automatkarbin kanske? Förklara gärna lite bättre om möjligt...


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Inaktiv

har ettan hemma MEN LÄÄÄNGTAR till 2:an

Inaktiv

finns det singleplayer i 2:an eller bara multiplayer jag e ganska osäker?????????

Inaktiv

Ser bra ut, längtar!:D

12
Skriv svar