Hur bra träning ger Wii Fit?

Robot
Medlem
Hur bra träning ger Wii Fit?

Det kunde man ju gissa sig till. Nintendo kan inte annat än att snacka skit, släppa värdelösa spel och använda falsk marknadsföring.

Air
Medlem

Gymmet forever.

Ti.
Medlem

What, what, what..? Det är så man blir förstummad..

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Det kunde man ju gissa sig till. Nintendo kan inte annat än att snacka skit, släppa värdelösa spel och använda falsk marknadsföring.

Skitsnack är du duktig på själv grabben...


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Citat:

Wii Fit ändå fördubblar ansträngningen i jämförelse med stillasittande spelande

Så att spela dubbelt så länge, stilla sittande med handkontroll ger samma energiförbränning? Isf, så känns ju det mycket mer lockande ^^

Medlem

Hur kan man jämföra riktig boxnings träning med ett spel?
Då kan man väl lika gärna jämföra need for speed med körskola.

Så folk som har spelat need for speed 100h med handkotroll eller 50h med ratt borde släppas ut i trafiken för det är väl samma sak ???

Wii fit är kul och folk rör på sig räcker inte det eller?
Jag hoppas företaget som betala forskningen är nöjd hur deras penagr blev använda.

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:

Hur kan man jämföra riktig boxnings träning med ett spel?
Då kan man väl lika gärna jämföra need for speed med körskola.

Så folk som har spelat need for speed 100h med handkotroll eller 50h med ratt borde släppas ut i trafiken för det är väl samma sak ???

Wii fit är kul och folk rör på sig räcker inte det eller?
Jag hoppas företaget som betala forskningen är nöjd hur deras penagr blev använda.

Att "undersökningen" är skit är ju rätt uppenbart, än mer om man ens provat Wii Fit (eller i mitt fall EA Sports: Active). Skönt att någon mer tänker till.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Att Wii Fit får folk att röra på sig mer är ju alltid en bra grej, att det inte är lika bra som vanliga träning visste väl alla? Men det spelar nog ingen större roll egentligen då det är ett spel och kanske får igång fler att börja träna på riktigt.

Medlem

En svensk student meddelar idag att amerikanska forskare eller vad det nu är för folk som dom betalar för det här inte kan läsa eller lyssna...
Dom säger tydligt i Wii Fit att det inte ersätter vanlig träning utom bara är ett kompliment till vanlig träning för att förbättra kroppshållning och balans...så det är ju inte så överraskande...

Medlem

Det är viktigare ATT man rör sig än att man gör det på "det ultimata sättet".

Medlem

Att folk orkar slösa pengar på sådana här studier är helt sjukt. Det står i Wii Fit att den inte ersätter vanlig träning.

Och om vissa här tycker Nintendo snackar skit, så måste det vara för att de själva snackar så mycket skit och tror de är experter på det.

Medlem

Wii Fit är kasst men det finns andra mer träningsprogram som är roliga och troligtvist mycker mer kaloriförbrännande. WiiFit har för mycket väntetid mellan de olika grenarna, men alternativen har det inte.

Medlem

Slår vad om att somliga bränner mer kalorier på att runka framför datorn än att "gymma loss" med Wii Fit. Att Wii skulle kunna bidra med någon seriös friskvård måste väl ändå de flesta ha förstått bara var båg?

Medlem
Skrivet av Maister:

Och om vissa här tycker Nintendo snackar skit, så måste det vara för att de själva snackar så mycket skit och tror de är experter på det.

Det där resonemanget kanske lät rätt i din tanke men i ord kom den ut som något rent korkat. Jag har ingen aning om vem du är men i mina ögon ser det ut som fanboy-svammel snarare än ett vettigt resonemang.

Inaktiv
Skrivet av Plastsoldat:

Slår vad om att somliga bränner mer kalorier på att runka framför datorn än att "gymma loss" med Wii Fit. Att Wii skulle kunna bidra med någon seriös friskvård måste väl ändå de flesta ha förstått bara var båg?

Har du någonsin testat dessa produkter, och då de bättre utformade, så hade du förstått hur fel du faktiskt har. Självklart så ersätter inte dessa "spel" vanlig motionering.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av soda:

Det är viktigare ATT man rör sig än att man gör det på "det ultimata sättet".

Ja, och det borde väl alla fatta...

Skrivet av kebbe:

Det kunde man ju gissa sig till. Nintendo kan inte annat än att snacka skit, släppa värdelösa spel och använda falsk marknadsföring.

...men tydligen är det att begära för mycket.

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Maister:

Och om vissa här tycker Nintendo snackar skit, så måste det vara för att de själva snackar så mycket skit och tror de är experter på det.

Det där resonemanget kanske lät rätt i din tanke men i ord kom den ut som något rent korkat. Jag har ingen aning om vem du är men i mina ögon ser det ut som fanboy-svammel snarare än ett vettigt resonemang.

Det var mest menat till dem som snackar mycket skitsnack. Inte bara om Nintendo. Om du inte uppfattade till vilka/vilken jag kanske syftade till, så är det ditt problem. Men eftersom du reagerar på det så gissar jag att du kände dig träffad.

Och du kan kalla mig fanboy hur mycket du vill. Men hade jag varit det så hade du nog sett mig försvara Nintendo lite mer än bara denna gång.

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av soda:

Det är viktigare ATT man rör sig än att man gör det på "det ultimata sättet".

Ja, och det borde väl alla fatta...

Skrivet av kebbe:

Det kunde man ju gissa sig till. Nintendo kan inte annat än att snacka skit, släppa värdelösa spel och använda falsk marknadsföring.

...men tydligen är det att begära för mycket.

xD

Medlem
Skrivet av Maister:

Och du kan kalla mig fanboy hur mycket du vill. Men hade jag varit det så hade du nog sett mig försvara Nintendo lite mer än bara denna gång.

Då får vi väl hålla utkik då.

1
Skriv svar