Nintendo: Mario större än Modern Warfare 2

Medlem
Nintendo: Mario större än Modern Warfare 2

fanboy

Medlem

Haha nu du Sebastian Lind har du rivit igång något stort här. FLAMEWARZ!!!!!

Medlem

Är väl ganska självklart att en mario titel kommer sälja bättre än MW2 om man endast räknar en av plattformarna. Men förstår inte riktigt hur han försöker spinna det till hans fördel att man endast räknar en plattform även om det är ett multiplat spel.

Inaktiv

Med tanke på alla "gamers" hat mot spelet så tror jag att det mesta kommer sälja bättre i höst.

Vild gissning från min sida är att nya Mario-spelet kommer bli ett av årets mest sålda spel.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

hehe, det är väl klart att ett spel som är riktad till barn kommer sälja mycket mer än ett spel som vänder sig till en vuxen public.

Det finns idag många fler barn som spelar spel än vad det finns vuxna. Många som spelar spel som barn slutar att spela när de kommer upp i tonåren och börjar studera och gå in för skolan.
De som gått ur skolan inriktar sig mot att skaffa jobb och familj.

Utav de som jag växte upp med och spelade ihop med (ett skönt gäng) så är jag den ende som fortfarande spelar konstant. (Dock är Mario inget för mig, vuxit ifrån det sen länge).

Medlem

Jag vill inte ha New Super Mario Bros, jag vill ha Super Mario Galaxy 2!

Och på tal om hans uttal så tror jag nog att han har rätt, Mario-spelen brukar sälja överdrivet mycket.

Medlem

enligt FZ's test av MW2 så ja det är inte bara kampanjens längd av spelet som borde få minus, utan också att spelets krav med steam-användning för att installera och spela spelet. finns ju dom som föraktar steam och dom har sina anledningar. nu vet inte jag riktigt om det är så med alla retail dvd's som säljs i butikerna, den jag beställde från webhallen villa ha steam för installation och spelande. mycket besviken på Activision och Infinity Ward för detta fjanteri påhitt dom kommit med! :S

Edit:håller med sebastian Lind angående Mario

Skrivet av corporaln0ll:

Haha nu du Sebastian Lind har du rivit igång något stort här. FLAMEWARZ!!!!!

Alright, går du eller jag och hämtar popcorn?

Inaktiv

Är väl inte direkt otippat att detta kommer sälja otroligt bra.

Kommer nog själv vara tvungen att köpa en wii snart, älskar Super Mario spelen för att vara helt ärlig.

Medlem

Vem fan bryr sig? Det finns mer skit i världen, alltså är de bättre än Mario.

Medlem

Näämen så konstigt då, han har väl förmodligen läst om att så mycket folk avbokat spelet och att det fått dålig kritik att han sedan påstår att deras spel kommer sälja bättre.. ja, det hade väl man listat ut själv.

Medlem

Det är ju Mario!


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

Säljs det mer möbler än köttbullar på Ikea?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Redaktör
Skrivet av Liqwido:

enligt FZ's test av MW2 så ja det är inte bara kampanjens längd av spelet som borde få minus, utan också att spelets krav med steam-användning för att installera och spela spelet.

Vi har inte testat pc-versionen än.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Liqwido:

enligt FZ's test av MW2 så ja det är inte bara kampanjens längd av spelet som borde få minus, utan också att spelets krav med steam-användning för att installera och spela spelet.

Vi har inte testat pc-versionen än.

Ganska självklart :>

Medlem

Blev nick rollad av FZ :'(

Medlem

haha glhf


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Inaktiv

Är nog en bra idee att skippa FZ när de ändå är efter i princip alla andra sidor med nyheter.

Medlem

Spelet har fått 9.2 av IGN (AU), vilket är riktigt bra! Dessutom verkar det tillräckligt stort. Ett givet köp!

Medlem

Alltså, vadå Mario kommer att sälja fler exemplar än MW2? Vad är det för en slags jämförelse?

Det är ju som att jämföra att det säljs fler Skoda-bilar världen över än det säljs Lamborghinis. Äpplen och päron...

Medlem

Knepigt uttalande, men alltid lika roligt att läsa hur många som av principskäl hatar Mario helt i onödan. Grejen med Mario och alla karaktärer kring han är väl att karaktärerna är så intetsägande att de funkar i nästan alla typer av spel. Varför hitta på random värdelösa karaktärer när det finns en hel hög som alla känner igen?

Man får inte heller glömma att namnet Mario sitter på många av bland de bästa spelen nånsin, däribland Super Mario Galaxy. Tror detta spel kommer bli klockrent, satt faktiskt just precis i Lördags och saknade ett bra coop-spel att plocka upp och sätta igång med rakt av. Vi orkade inte engagera oss i nåt och partyspel kändes trögt på två, och Strikers blev man förbannad på när man förlorade cupen efter 10 vunna matcher. Detta blir då perfekt, givet köp

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Med tanke på alla "gamers" hat mot spelet så tror jag att det mesta kommer sälja bättre i höst.

Vild gissning från min sida är att nya Mario-spelet kommer bli ett av årets mest sålda spel.

Så fel... Tvärtom kommer all denna extra publicitet de har fått som en följd av deras val kommer få siffrorna att skjuta i höjden.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Hade jag ägt Wii hade jag saknat alla spel som inte släpps till leksakskonsolen men hade det varit det omvända hade jag inte saknat Mario eller något annat Wii spel för den delen, en enda sekund.
Så nu kan Nintendo fortsätta lyfta sitt eget skit till skyarna.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

hehe, det är väl klart att ett spel som är riktad till barn kommer sälja mycket mer än ett spel som vänder sig till en vuxen public.

Mario inriktar sig till familjen i helhet inte bara till barn.
Men ja Cod inriktar sig endast till personer över 18 år så såklart blir de stora skillnader där.

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av DirtyAnders:

Med tanke på alla "gamers" hat mot spelet så tror jag att det mesta kommer sälja bättre i höst.

Vild gissning från min sida är att nya Mario-spelet kommer bli ett av årets mest sålda spel.

Så fel... Tvärtom kommer all denna extra publicitet de har fått som en följd av deras val kommer få siffrorna att skjuta i höjden.

Inbilla dig att du vet något du.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Alltså, vadå Mario kommer att sälja fler exemplar än MW2? Vad är det för en slags jämförelse?

Det är ju som att jämföra att det säljs fler Skoda-bilar världen över än det säljs Lamborghinis. Äpplen och päron...

Det är en jämförelse som visar att Mariospel är mer populärt?

Till skillnad ifrån bilarna du nämner så ligger spelen på ungefär samma prisnivå... och inget "lyx vs vardagligt".

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Plastsoldat:

Alltså, vadå Mario kommer att sälja fler exemplar än MW2? Vad är det för en slags jämförelse?

Det är ju som att jämföra att det säljs fler Skoda-bilar världen över än det säljs Lamborghinis. Äpplen och päron...

Det är en jämförelse som visar att Mariospel är mer populärt?

Till skillnad ifrån bilarna du nämner så ligger spelen på ungefär samma prisnivå... och inget "lyx vs vardagligt".

Och jag hävdar att spelen är så olika att en jämförelse på detta sätt blir ointressant och egentligen inte visar något alls.

Medlem

Detta kommer jag köpa iaf. Alltid gillat mario-spelen. När polaren kommer ner hit för att fira jul/nyår så ska det spelas. Gillar att man kan spela upp till 4 spelare samtidigt.

Medlem

Det kan sälja hur mycket som helst, det kommer fortfarande inte att vara bra.

12
Skriv svar