GTA IV-tillägg på väg till pc?

Inaktiv

De borde släppa bög tony när de ändå håller på.

Medlem
Skrivet av dosman:

De borde släppa bög tony när de ändå håller på.

NÄ TACK!!:down:

Medlem

DLC för GTAIV kommer aldrig till PS3...det är för att microsoft ligger bakom hela grejen och dem har betalat Rockstar pengar att göra det för microsoft.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Failbox:

Där ser man, varför skaffa 360 när deras såkallade exklusiva grejer hela tiden hamnar på pc.
lol.

För alla har inte råd att köpa en dator som pallar med GTA4 till PC?

En dator för 7-8 tusen klarar gta lätt, speciellt när datorer blit bara billigare hela tiden. Det är bara spara ett par månad extra.

*facepalm* Som sagt, mitt uttalande står fast fortfarande och några här inne behöver få perspektiv på vad som är lite och mycket pengar.

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror inte ens folk som har vettiga jobb har intresse av att slänga pärlor på svin genom att försöka få en sån dåligt optimerad titel att funka på sin dator.

Det är inte spelet som är dåligt optimerat utan din dator som är för kass. Lev med det. =P

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Har du verkligen laddat ner sista patchen och senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Och har du inte piratkopierat spelet? I så fall ska du kunna fixa det lätt. Jag kör 1980 x 1200 med kanske inte högsta detaljerna, men nästan utan som helst problem. Och då kör jag Core 2 Duo 2.67 Mhz, 3 GB DDR2 och ett GTX 260, gamla modellen.

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Har du verkligen laddat ner sista patchen och senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Och har du inte piratkopierat spelet? I så fall ska du kunna fixa det lätt. Jag kör 1980 x 1200 med kanske inte högsta detaljerna, men nästan utan som helst problem. Och då kör jag Core 2 Duo 2.67 Mhz, 3 GB DDR2 och ett GTX 260, gamla modellen.

Jag har personligen inga som helst problem med GTA4, men det har jag aldrig påstått heller. Däremot här jag har utvecklat förmågan att sätta mig in andra personers situationer och utgå ifrån deras perspektiv. Något man lär sig som barn genom att bland annat lära sig att tänka abstrakt, men tyvärr verkar denna förmåga nedsänkt så fort diskussionen hamnar på ett internet forum. Syftar inte på dig luiga, utan allmänt och vissa personer i denna tråd.

Tog endast upp min e-penis för att hänvisa till att mina åsikter om GTA4s optimering har inget med min egen dator att göra.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tror inte ens folk som har vettiga jobb har intresse av att slänga pärlor på svin genom att försöka få en sån dåligt optimerad titel att funka på sin dator.

Det är inte spelet som är dåligt optimerat utan din dator som är för kass. Lev med det. =P

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Japp, det är den. Den är för ny. 8)

GTA 4 fungerar ypperligt på min dator som nu har ett par år på nacken.

Som sagt... PC:ns största nackdel... på tok för många olika konfigurationer som spelen ska kunna fungera på. Konsolerna har en enda var.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lär väl släppas till PS3 mot slutet av nästa år. Synd att spelet var skit.

kebbe: Nämn några bra spel, tack. Jag har bara sett dig klankat ner på varenda titel nu. Du är alltid en av de första postarna och de enda du har att säga är att allt är skit.

Jag provar, GTA IV var ett bra spel - men de amputerande kontrollerna gjorde att jag nånstans mitt i storyn tappade intresset då jag under ett uppdrag ständigt misslyckades under ett hämta knarkväska uppdrag för att jag sprang in i hinder och dylikt. När jag väl tog mig ut efter att ha ordnat en flyktväg(En såndär snabb racerbil).
Så visade det sig att av någon anledning så hade de valt att bärga bort den under de 5 minuter jag besökte några knarkhandlare.
Storyn var aldrig riktigt indragande innan och jag kände inte riktigt att sandlådemöjligheterna passade mig.
San Andreas däremot var helt okej, kanske har att göra med att jag var yngre då. Där löste jag hela mainarcen, men pallade inte skaffa snäckskal och skit för att få 100%.

Slutligen så vill jag tillägga så är Prototype det enda sandlådespel som gjort mig lycklig som ett barn, men så fort man klarade ut storyn så bleknade det en hel del och storyn var kort.

On Topic:
TLAD har jag inte införskaffat trots att jag har 360 med GTA IV, verkar inte roande nog. Gay Tony ska införskaffas. Sen för att nästan citera en annan talare MW2 tråden. Man måste vara en idiot om man spelar detta på PC.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Failbox:

Där ser man, varför skaffa 360 när deras såkallade exklusiva grejer hela tiden hamnar på pc.
lol.

För alla har inte råd att köpa en dator som pallar med GTA4 till PC?

En dator för 7-8 tusen klarar gta lätt, speciellt när datorer blit bara billigare hela tiden. Det är bara spara ett par månad extra.

*facepalm* Som sagt, mitt uttalande står fast fortfarande och några här inne behöver få perspektiv på vad som är lite och mycket pengar.

Håller med boxaren; jag tror folk behöver få lite perspektiv på pengar, har t.ex. en kompis i min ålder som nyligen fick tvillingar, skulle han ha råd att köpa en ny dator? Självklart, men det kommer antagligen sjukt långt ner på listan över sånt som är viktigt. När man har familj så räcker det inte alltid att "skaffa ett jobb" om man vill göra ett större inköp, man får spara och prioritera.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Synd bara att det är så jävla ooptimerat på pc!

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Har du verkligen laddat ner sista patchen och senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Och har du inte piratkopierat spelet? I så fall ska du kunna fixa det lätt. Jag kör 1980 x 1200 med kanske inte högsta detaljerna, men nästan utan som helst problem. Och då kör jag Core 2 Duo 2.67 Mhz, 3 GB DDR2 och ett GTX 260, gamla modellen.

2,67 Mhz var inte mycket det...

Min två år gamla 5000+ på 2.8 GHz sköter jobbet finfint tycker jag. Till det har jag 2GB RAM och ett 4870 med 512MB minne. Dock får man säga vad man vill, men spelet är styggt optimerat.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av luiga:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Har du verkligen laddat ner sista patchen och senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Och har du inte piratkopierat spelet? I så fall ska du kunna fixa det lätt. Jag kör 1980 x 1200 med kanske inte högsta detaljerna, men nästan utan som helst problem. Och då kör jag Core 2 Duo 2.67 Mhz, 3 GB DDR2 och ett GTX 260, gamla modellen.

2,67 Mhz var inte mycket det...

Min två år gamla 5000+ på 2.8 GHz sköter jobbet finfint tycker jag. Till det har jag 2GB RAM och ett 4870 med 512MB minne. Dock får man säga vad man vill, men spelet är styggt optimerat.

Haha, nä, jag sa ju det. Å andra sidan är ett 5000+ inte mycket bättre...

Jo, jag vet att spelet inte är så bra optimerat. Men jag har faktiskt aldrig märkt några problem med det. Så då ser jag ju inte heller någon anledning att klaga...

Medlem
Skrivet av luiga:
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av luiga:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ja, min dator med i7, ati 5870 och 10 DDR3 high performance ram är säkerligen alldeles för kass för att klara av spelet ifråga.

Har du verkligen laddat ner sista patchen och senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Och har du inte piratkopierat spelet? I så fall ska du kunna fixa det lätt. Jag kör 1980 x 1200 med kanske inte högsta detaljerna, men nästan utan som helst problem. Och då kör jag Core 2 Duo 2.67 Mhz, 3 GB DDR2 och ett GTX 260, gamla modellen.

2,67 Mhz var inte mycket det...

Min två år gamla 5000+ på 2.8 GHz sköter jobbet finfint tycker jag. Till det har jag 2GB RAM och ett 4870 med 512MB minne. Dock får man säga vad man vill, men spelet är styggt optimerat.

Haha, nä, jag sa ju det. Å andra sidan är ett 5000+ inte mycket bättre...

Jo, jag vet att spelet inte är så bra optimerat. Men jag har faktiskt aldrig märkt några problem med det. Så då ser jag ju inte heller någon anledning att klaga...

Du menade alltså inte 2,67 GHz? Om inte så kan jag säga att 5000+ är jääävligt mycket snabbare!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av kebbe:

Lär väl släppas till PS3 mot slutet av nästa år. Synd att spelet var skit.

kebbe: Nämn några bra spel, tack. Jag har bara sett dig klankat ner på varenda titel nu. Du är alltid en av de första postarna och de enda du har att säga är att allt är skit.

Jag provar, GTA IV var ett bra spel - men de amputerande kontrollerna gjorde att jag nånstans mitt i storyn tappade intresset då jag under ett uppdrag ständigt misslyckades under ett hämta knarkväska uppdrag för att jag sprang in i hinder och dylikt. När jag väl tog mig ut efter att ha ordnat en flyktväg(En såndär snabb racerbil).
Så visade det sig att av någon anledning så hade de valt att bärga bort den under de 5 minuter jag besökte några knarkhandlare.
Storyn var aldrig riktigt indragande innan och jag kände inte riktigt att sandlådemöjligheterna passade mig.
San Andreas däremot var helt okej, kanske har att göra med att jag var yngre då. Där löste jag hela mainarcen, men pallade inte skaffa snäckskal och skit för att få 100%.

Slutligen så vill jag tillägga så är Prototype det enda sandlådespel som gjort mig lycklig som ett barn, men så fort man klarade ut storyn så bleknade det en hel del och storyn var kort.

Du ser vad du vill se. Jag har varit positivt inställd till en hel del spel under de senaste veckorna. Att nämna ett antal namn leder ingen vart och är således ingenting jag kommer att göra. Jag kan dock förklara varför GTA IV var skräp, om det skulle rättfärdiga mina klagomål om spelet.

Kontrollerna i GTA har jag aldrig haft problem med, varken på PC eller PS2/3. GTA IV var inget undantag så när som på det onaturliga sätt Niko reagerade när man bytte riktning. Det som drog ned GTA IV var att det blev otroligt tråkigt.

Rockstar kan i mina ögon inte göra en engagerande story, när man då förlitar sig helt och hållet på story genom att plocka bort allt som gjorde San Andreas roligt så försvinner anledningen att spela den mediokra sörja som GTA brukar vara.

Handlingen om Niko började intressant med en lyckosökande karaktär. Efter ett antal uppdrag började den dock gå på tomgång och handla om en desperat karaktär som gör vad som helst för pengar. Detta samtidigt som karaktären klagade över de hemska händelser som skett under kriget; Att döda brottslingar och oskyldiga för pengar är givetvis en annan sak. ?Har du pengarna gör jag vad som helst? blev ett ledmotiv i handlingen, detta utan någon motivering. Vad skulle Niko ha pengarna till? Han dödade alla som krävde någonting av honom. Han stal sina bilar och bostäder. Han var helt enkelt raka motsatsen till vad Rockstar från början försökte framställa honom och detta helt på grund av en misslyckad handling.

Med detta så var grafiken värdelös som en följd av vad som såg ut att vara ett vidrigt, gulaktigt jävla filter. Bilduppdateringen var värdelös och spelvärlden var för begränsad, odetaljerad och innehållslös. Bilduppdatering och effekten går säkert att ordna till PC, men den versionen är som många säger hopplöst dåligt optimerad.

Nu kommer du givetvis dissekera min kommentar och säga att jag har fel i allt jag säger, det spelar mindre roll. Jag tappade intresset för det misslyckade experiment som var GTA IV; Ett spel som tog sig självt på för stort allvar. Tappar jag intresset som en följd av värdelös handling, tråkig spelvärld och värdelös teknik så rättfärdigar det en kommentar av typen: ?Synd att spelet var skit?.

För övrigt så var San Andreas betydligt bättre, ja.

Medlem

Jag håller med dig Kebbe i stort sett allt. Rockstars spel har enormt långt kvar gentemot säg Mafia, vad gäller story och karaktärsutveckling. Men det största felet de gjorde var att låta spelaren bli ekonomiskt oberoende efter bankjobbs-stöten. Det förtog hela glädjen med att tjäna pengar och låsa upp vapen.

Sen tyckte jag fortfarande om GTA IV, för jag diggade Liberty City så mycket. Det var inte riktigt allt jag hade önskat det var, men jag ser personligen fram emot de nya episoderna väldigt mycket då det känns som jag inte riktigt är färdig med staden än. Att fortsätta spela GTA IV efter att storyn är slut är ju totalt meningslöst och urbota tråkigt.

Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Failbox:

Där ser man, varför skaffa 360 när deras såkallade exklusiva grejer hela tiden hamnar på pc.
lol.

För alla har inte råd att köpa en dator som pallar med GTA4 till PC?

En dator för 7-8 tusen klarar gta lätt, speciellt när datorer blit bara billigare hela tiden. Det är bara spara ett par månad extra.

*facepalm* Som sagt, mitt uttalande står fast fortfarande och några här inne behöver få perspektiv på vad som är lite och mycket pengar.

Håller med boxaren; jag tror folk behöver få lite perspektiv på pengar, har t.ex. en kompis i min ålder som nyligen fick tvillingar, skulle han ha råd att köpa en ny dator? Självklart, men det kommer antagligen sjukt långt ner på listan över sånt som är viktigt. När man har familj så räcker det inte alltid att "skaffa ett jobb" om man vill göra ett större inköp, man får spara och prioritera.

Ja visst, med det var lite min poäng också... jag menar om man har Råd med en konsoll på 3000 och sen flera spel på 500-600 spara kan man snåla LITE längre och köpa nått dyrare...
Visst det behöver INTE just vara en dator utan nått helt annat. Jag vet av egen erfarenhet att det går att göra så... kanske inte med familj dock men det tar mer tid.
Ur min låginkomst/egen lägenhet perspektiv.

Medlem

föga förvåndande

GFWL = MS får vinst om de säljer på PC

12
Skriv svar