Modda Dragon Age: Origins

Robot
Medlem
Modda Dragon Age: Origins

gött får klara av spelet göra min lexor sen får det fane mig bli att lära sig detta


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Inte för att verka gnällig men NWN2 är inte gjort av Bioware. Precis som med kotor är uppföljaren gjord av Obsidian.

Det ska bli intressant o se, vad folk kommer kunna göra med detta.

Medlem

Fick tag på en "Less Blood mod" Thank you.

Medlem

Ser fram emot att få spela med fler än bara 4 karaktärer åt gången.
6 st kan bli riktigt intressant att köra, och äntligen kan då några av "strategierna" bli användbara istället för att vara oanvända som de är just nu.

Medlem

Snajs!


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av mosser:

Inte för att verka gnällig men NWN2 är inte gjort av Bioware. Precis som med kotor är uppföljaren gjord av Obsidian.

Det ska bli intressant o se, vad folk kommer kunna göra med detta.

Bioware utvecklade Toolsetet och hade viss kontroll över Obsidian under utveckligen av NWN2

Medlem

synd att det är så vandalusigt svårt att modda, inte alls som med NWN
tänkte skapa en tuff utrustning för game 2, men nej du där gick man bet!
wiki'n säger inte mycket heller

Medlem

Synd bara att tool-setet är ännu svårare att använda än t ex NWN 1&2 tool-setet. Men som jag har förstått det så finns det få restriktioner istället vad man kan göra med tool-setet till dragon age.

Tror detta kommer bidra till att det inte kommer utvecklas så många mods tyvärr, när det är så fruktansvärt icke användarvänligt. Arcanum hade ju ungefär samma problematik och se hur det gick där gällande mods.

Medlem

Å andra sidan kanske moddarna håller högre kvalité?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Synd bara att tool-setet är ännu svårare att använda än t ex NWN 1&2 tool-setet. Men som jag har förstått det så finns det få restriktioner istället vad man kan göra med tool-setet till dragon age.

Tror detta kommer bidra till att det inte kommer utvecklas så många mods tyvärr, när det är så fruktansvärt icke användarvänligt. Arcanum hade ju ungefär samma problematik och se hur det gick där gällande mods.

Nu är ju Biowares modcommunity något mer vidsträckt... Tror inte du kan förvänta dig samma öde i DA:O's fall.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Å andra sidan kanske moddarna håller högre kvalité?

Personligen så hade jag hellre sett att folk med bra idéer hade möjlighet att skapa mods istället för folk som redan har halva foten i spelutvecklings branschen och antagligen redan "färgas" av den.

Men men, får väl se hur det utvecklar sig.

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Synd bara att tool-setet är ännu svårare att använda än t ex NWN 1&2 tool-setet. Men som jag har förstått det så finns det få restriktioner istället vad man kan göra med tool-setet till dragon age.

Tror detta kommer bidra till att det inte kommer utvecklas så många mods tyvärr, när det är så fruktansvärt icke användarvänligt. Arcanum hade ju ungefär samma problematik och se hur det gick där gällande mods.

Nu är ju Biowares modcommunity något mer vidsträckt... Tror inte du kan förvänta dig samma öde i DA:O's fall.

Biowares modcommunity har blivit stort tackvare att vanliga personer med ingen erfarenhet inom programmering m.m. har kunnat läsa sig till hur man ska göra relativt lätt. Detta är ej fallet med Dragon age.

Medlem

Jo håller med, men det brukar ju alltid finnas en mod-fabnase som brukar köra på rätt hårt.

Medlem

Programmet ser skrämmande svårt ut de första timmarna men provar man sig fram och läser på biowares officiella toolset-wikipedia så lär man sig förvånansvärt snabbt.

Medlem

Ska bli riktigt kul och se vad som komma skall

Medlem
Skrivet av morfin91:

gött får klara av spelet göra min lexor

Läxa i svenska?

Ska bli trevligt, ska lätt göra A link to the past-story.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Vill man ha en simpel så tänker man ju inte särskilt långt tycker jag, har man en avancerad så må det vara mycket att lära sig men när man väl kan den så är ju möjligheterna att göra moddar mycket stora.

1
Skriv svar